• minnie768

Letrozol - följas åt?

Clemmentina skrev 2019-12-10 09:12:06 följande:
    Skönt att allt gick bra även om illamående aldrig är kul! Spännande med två ägg på G...kan ju bli tvillingar då. ;) Ägget på 18 mm kanske släpper på torsdag. Ni får tajma med sex på torsdag morgon och hoppas det räcker. Hellre sex innan ägglossning sägs det. Spermierna kan ju leva upp till en vecka. Förstår att de vill träffa din sambo innan remiss för ivf.

Jag har bim på fre/lör. Börjar få mensvärk nu. Vet att man vi kan få det även vid graviditet men det känns som mensen är på väg. Uppstartsmöte för ivf inom kort!
    Nä det är inge roligt. Nu har jag knaprat i mig en tablettask så illamåendet har lugnat sig lite :P Ja det blir sex ikväll, imorgon kväll och torsdag morgon. Nämnde det för läkaren att vi skulle åka iväg, hon sa att vi skulle smita in på en toa någonstans. haha! Ja vem vet, skulle det bli tvillingar är de också <3-ligt välkomna!
    Förstår också att de vill träffa honom innan remiss skickas, blir bara så dumt, ångrar att jag inte ringde kliniken och frågade om det tidigare..

Jag hoppas verkligen att du har fel! Du har inte känt något annat annorlunda jämfört med tidigare månader? Måste ändå kännas skönt att ni snart har uppstartsmöte?!
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-10 15:18:55 följande:
    Jag tänkte lite som dig efter älspolning när allt såg bra ut men till slut kändes det skönt att allt såg bra ut så försök o tänk på det positiva att det inte är något fel. Spermierna lever i några dagar så vem vet det kanske tar sig ändå håller tummarna :)
    Det är faktiskt helst sant, så länge inte äl blir så sent som lör/sön ska jag försöka att inte oroa mig för mycket. Och det tror jag inte att den blir, den bör bli på tosdag :) Tack! <3
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-10 17:50:32 följande:
    Gör du äl test?
    Ja det gör jag, var en fin stegring redan igår em, hoppas på ännu bättre nu idag.
    Clemmentina skrev 2019-12-10 20:59:49 följande:
    Haha, ja varför inte? ;) Nöden har ingen lag. Det är verkligen lätt att vara efterklok. Mycket jag hade gjort annorlunda om jag hade vetat.

Det känns ungefär som det brukar. Enda skillnaden är att jag nästan inte haft ömma bröst över huvud taget (vilket jag brukar ha mellan äl och mens). Känns jätteskönt med mötet nu innan jul, vill ha en plan framåt.
    Nä men eller hur?! Vi får väl se vad vi kan få till, haha. Det håller jag verkligen med om! Hade man vetat i förväg hur allt skulle gå hade man gjort en hel del annorlunda....
    Det var ju en av skillnaderna jag kände förra månaden, att jag hade ömma bröst några dagar mellan äl och bim. Då såg jag ju det som ett gott tecken att det kanske var en grav på g.. Nu vet jag ju att det inte var så..
    Det förstår jag! Tycker allt känns så mycket lättare när man har en plan, och något att "se fram emot" om du förstår vad jag menar. Nu försöker vi fokusera på denna cykeln, sen att få iväg ivf-remissen sen kommer det nog inte hända så mycket mer förutom letron och nya cykler eftersom letron fungerar bra på mig.. Vi kommer ju inte komma in för inskrivningssamtal för ivf förrän efter sommaren.
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 12:35:12 följande:

Hur går det för alla här på tråden? Vilken dag är ni på? Jag själv är på cd 20 enligt ältesterna så borde jag ha haft äl söndag kväll eller måndag morgon. Tyvärr så har jag blivit sjuk oxå o ligger med feber så jag hoppas att detta inte ska påverka det hela negativt :(.

Jag har också hört att det ska vara positivt att vara sjuk i samband med äl :) Då fokuserar kroppen mer på att försöka motarbeta sjukdomen i stället för att stöta bort det förhoppningsvis befruktade ägget. :)

Jag inväntar äl vilket dag som helst. VUL igår visade en fin blåsa på 18mm på höger och 14mm på vänster.
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 12:25:23 följande:
    Ohh spännande hoppas ägget släpper nu innan ni åker iväg, så är det bara att vänta på bim.
    Ja det hoppas jag också! :).
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 14:20:35 följande:
    Där ser man jag trodde att det var tvärtom att det skulle påverka befruktning mm. Tack för att ni ger mig hopp så skönt att kunna bolla med er här :) jag hade oxå två blåsor men vi körde på ändå. Nu inväntar jag Bim. Håller tummarna för oss vem vet turen e kanske på vår sida denna cykel :)
    Det trodde jag också tidigare, men fick höra det i någon podd eller något så då var jag tvungen att läsa på lite mer :P haha. Min läkare trodde att endast ett av äggen skulle släppa så hon var inte ett dugg "orolig" att båda kunde släppa och bli befruktade. Man ska aldrig släppa taget om hoppet ;) haha.
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 15:17:48 följande:
    Aha men då så min läkare var tvärtom hon va lite osäker på om båda kunde släppas då båda var nästan lika stora men hon sa att vi fick avgöra däremot sa hon att vi hoppas över ovitrelle. Nej sant man ska egentligen inte och jag försöker att inte tappa hoppet :)
    Jag har inte ens blivit erbjuden ovitrelle, och fick nej när jag frågade. Får väl se nästa cykel om det inte tar sig om det bara är ett som är så pass stort om jag kan få det då.. I den här delen av cykeln är det lättare tycker jag, det är värre när mensen kommer och tiden fram till äl.
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-11 21:16:25 följande:
    Om man har kunnat se att äl faktist sker så tycker jag inte att det är nödvändigt men självklart är det säkrare för då vet man att ägget faktist släpper. Jag tycker att du ska stå på dig nästa gång så att du iallafall får testa, men nu hoppas vi på att det inte ska bli en nästa gång :) ja det är helt klart värst när mensen kommer. Men nu håller vi tummarna att mensen inte dyker upp på 9 månader :)
    Nästa månad ska jag verkligen stå på mig!! Nu har jag varit bortrest hela dagen men jag har inte känt av äl något alls (förra månaden hade jag molvärk och typ som genomskinliga flytningar) samma dag om pos äl test. Har testat väldigt oregelbundet sen i onsdags men inget test som är i närheten av att vara pos :( Kan ju hända att jag haft äl ändå bara att jag inte märkt av det eftersom vi haft fullt upp med annat under långhelgen, hoppas iaf på det.

Hade tänkt testa med progesteronkräm (hade det hemma) men nu vet jag inte om jag vågar det eftersom jag inte är säker på att äl varit?!
    Clemmentina skrev 2019-12-15 08:18:36 följande:

Igår kväll kom mensen här, det var sjätte misslyckade försöket. Jag har fått fler tabletter utskrivna och kommer köra en omgång till innan det blir ivf för oss.

Neej fasen va tråkigt!! :(
    Försök fokusera på ivf:en nu, kanske är det som ovan skrev att just ni är ett av dom paren som blir gravida precis innan ni påbörjar den behandlingen? Jag håller tummarna för det iaf <3 Kram
  • minnie768
    Anonym (Li) skrev 2019-12-16 13:17:31 följande:
    Men du kanske har haft äl ändå men ganska kort stegring som inte fångats på ältest. På tal om progestron kräm jag fick ut Lutinus som jag skulle testa vid äl men jag hade inte orken att hämta ut o börja med de fick en sån ångest nu i efterhand att jag inte gjorde det. Men men blir det inget denna månad så kanske jag testar nästa månad. Jag gjorde ett gravtest idag kunde inte hålla mig och det var negativt så tror nog att det är kört denna månad är på äl+7-8 har läst att många har fått pos då de varit gravida.
    Ja så kan det absolut vara! Jag hoppas så klart på det, men jag känner inte av nåonting, möjligen aningen lite molvärk men knappt. Förra månaden var jag väldigt påverkad mellan äl och bim. Kanske är bra, nu tänker jag itne lika mycket på det och räknar inte dagar fram tills jag kan testa, haha. (försöker se det positivt)
    Lutinus har jag läst en del om men inte riktigt förstått vad de har för påverkan?
    Du får tänka att det också är många som inte plussar förrän efter bim ;) Äl+7 är ändå väldigt tidigt, inte ens säkert att ägget fäst ännu.
    Clemmentina skrev 2019-12-16 13:26:52 följande:
    Vad jobbigt att inte veta om ägglossning ägt rum. Kan verkligen rekommendera tempning för att säkerställa det.

Tack, jag håller tummarna för att julledigheten för med sig lite lugn och tur. Du får hålla oss uppdaterade hur det går för dig! Kram
    Jag brukar tempa, men min hund fick tag på termometern för några veckor sedan så det gick sönder (tror du jag blev arg? haha) Sen har jag inte fått för mig att köpa en ny. Hade NC men hade velat ha en med belyst display och som lagrar minnet från förra tempningen. Vilken termometer har du?

Ja vi får hoppas på det <3 Jag hoppas bara att mensen inte kommer på varken julafton eller min födelsedag. Hellre då att äl var lite sen och att mensen kommer i början på januari. Såklart hoppas jag mest på att den inte kommer alls och att jag plussar :) KRAM!
  • minnie768

Anonym (Li) skrev 2019-12-17 13:18:13 följande:
    Jag förstår men det kan vara annorlunda denna månad. Det e jättebra att se det positiva jag håller verkligen alla tummar o tår för att det ska ta sig så att det blir världens bästa födelsedag o jul för er. Progestron vaggisarna får man vid ivf för att slemhinnan ska bli tjock o att ägget ska kunna fästa typ, så det är bara bra vad jag förstått. Jo jag försöker tänka på att det var för tidigt men jag vill inte ha för höga förhoppningar och sen bli besviken.
    Förra månaden (första med letro) trodde jag verkligen!!! att det skulle ta sig eftersom jag kände av äl så tydligt, vi låg de dagarna vi skulle osv. Jag kände mig så annorlunda, även sambon sa det att jag har symptom så han trodde jag höll på att bli sjuk. Det var riktigt tufft när mensen kom! Taack! Det hoppas jag också att det blir:)
    Jaha, du får testa nästa månad om det inte tar sig denna.
  • minnie768
    Clemmentina skrev 2019-12-17 20:04:26 följande:
    Åh nej vilken busig hund! Min är från Babyplan och har just upplyst display. Väldigt nöjd med den!

Håller tummarna för att mensen inte kommer över huvud taget och om den ska komma att den undviker jul och din födelsedag. Kram!
    Minst sagt!! Är den så att om du tempar på morgonen och sen stänger ner den. Visar den då din senaste tempning om du t.ex. sätter på den på kvällen?

Tack! <3 <3 <3 Kram
    S9191 skrev 2019-12-18 10:53:46 följande:

Hej,

Avslutade min första letrozolkur i måndag (CD3-CD7) och upplever mig som väldigt trött, lite illamående och typ som mensvärk. Är det någon annan som haft dessa symptom efter avslutad kur? Kände mig även trött under dagarna jag tog tabletten och höll jag mig inte sysselsatt somnade jag redan vid 20.30 Förvånad

Jag hade exakt samma symptom som du min första månad! Molvärk nästintill hela vägen från äl tills mensen kom tyvärr. Plus en del lätt yrsel. Nu är jag inne på kur två, bör haft äl förra veckan men känner inte av något förutom minimalt med molvärk till och från. Lyckades inte få positivt äl test (testade väldigt oregelbundet pga resa) så är inte helt säker på att jag hade äl.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?