minnie768 skrev 2019-12-10 08:55:39 följande:
Nu har jag varit på VUL och äggledarundersökning. Vet inte om magen reagerar på värktabletterna jag tog innan, antibiotikatabletterna jag fick på mottagningen, eller på undersökningen men jösses så illamående jag är nu.. hua!
Men VUL gick bra, slemhinnan var fin och har en äggblåsa på vänster sida som är 18 mm och en på 14 mm på höger. Äl förmodas komma inom några dagar vilket stämmer bra med föregående månad.
Äggledarundersökningen såg också bra ut, bra flöde i ledarna så hon trodde inte det hade varit stopp där. Blandade känslor, på ett sätt hade det vart "skönt" att det var stopp, då hade det funnits en "anledning" att det inte tatt sig..
Fick ingen ovitrelle, hon tyckte inte det var nödvändigt :/ så vi kommer förmodligen inte kunna ligga på äl utan bara innan pga vi åker bort på torsdag.
Ang remissen till ivf så vill läkaren träffa min sambo först vilket jag ändå kan förstå, det blir först i nästa cykel :( Så ytterligare en månad fram pga de har stängt över helgerna...
Då är det bara den eviga väntan kvar...
Hur går det för alla andra??
Jag tänkte lite som dig efter älspolning när allt såg bra ut men till slut kändes det skönt att allt såg bra ut så försök o tänk på det positiva att det inte är något fel. Spermierna lever i några dagar så vem vet det kanske tar sig ändå håller tummarna :)