• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

emphz skrev 2019-12-13 20:08:26 följande:

Jag slutade med all alkohol när vi bestämde oss för att försöka. Man får ju inte dricka under en graviditet, så även om jag inte tror det skadar om man dricker ett glas vin strax efter äl så var de inte värt det för mig. Lika bra och vänja sig ifall det nu blir ett plus.

Jag drack iofs typ aldrig alkohol innan, så för mig blev det i princip ingen skillnad.

Jag dricker inte så ofta heller det händer nångång ibland när jag går ut med vänner på middag eller om vi firar något så att avstå alkohol är inga problem. Men ikväll firar vi en vän till mig och det är inte alla som vet vad jag o sambon går genom o jag tänkte komma ut lite o vill gärna dit o men vill inte känna mig obekväm med att tacka nej till alkohol helt då kommer alla tro att jag är gravid, för det frågar många redan om vi vill ha barn mm. :/
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-13 20:56:47 följande:

Jag är i exakt samma sits, har två grejer i helgen där det kommer serveras och jobbigt om det börjar snackas om ev graviditet. Funderar på att ta ett ?testa tidigt? test imorgon men osäker på om man kan lita på det.

Tar kanske ett glas eller två. Många som dricker en, två månader in på grav utan att veta. Talar ju inte för att dricka, men, ja du förstår säkert hur jag tänker... ????

Ja förstår precis vad du menar sååå jobbigt. Jag kan inte heller testa nu för tidigt känner jag är ju bara på äl+ 5-6. Vi får väl se hur det blir ikväll. Vilken dag e du på?
  • Anonym (Li)
    Nilee84 skrev 2019-12-13 22:25:24 följande:

ÄL+8 ca. Kommer nog testa nästa vecka iaf! ???? Trevlig helg!

Håller tummarna :)
  • Anonym (Li)
    emphz skrev 2019-12-14 07:24:02 följande:

Antibiotika brukar vara en bra anledning till att inte dricka, för uvi exempelvis :) det kortet har nog de flesta som kämpar kört med, eller att man är chaufför!

Jag tog bilen igår o sa att min sambo inte kunde hämta så kan inte dricka :) det funkade jättebra, min sambos ide ;)
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2019-12-15 08:18:36 följande:

Igår kväll kom mensen här, det var sjätte misslyckade försöket. Jag har fått fler tabletter utskrivna och kommer köra en omgång till innan det blir ivf för oss.

Nej va tråkigt :( jag förstår dig känslan när mensen kommer är väldigt tungt men nu kan ni försöka igen och det är bra att ni har plan på vad som ska göras men jag vet oxå många blivit gravida precis innan ivf :) håller tummarna att det tar sig denna gång.
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-16 11:36:32 följande:

Nästa månad ska jag verkligen stå på mig!! Nu har jag varit bortrest hela dagen men jag har inte känt av äl något alls (förra månaden hade jag molvärk och typ som genomskinliga flytningar) samma dag om pos äl test. Har testat väldigt oregelbundet sen i onsdags men inget test som är i närheten av att vara pos :( Kan ju hända att jag haft äl ändå bara att jag inte märkt av det eftersom vi haft fullt upp med annat under långhelgen, hoppas iaf på det.

Hade tänkt testa med progesteronkräm (hade det hemma) men nu vet jag inte om jag vågar det eftersom jag inte är säker på att äl varit?!Neej fasen va tråkigt!! :(Försök fokusera på ivf:en nu, kanske är det som ovan skrev att just ni är ett av dom paren som blir gravida precis innan ni påbörjar den behandlingen? Jag håller tummarna för det iaf <3 Kram

Men du kanske har haft äl ändå men ganska kort stegring som inte fångats på ältest. På tal om progestron kräm jag fick ut Lutinus som jag skulle testa vid äl men jag hade inte orken att hämta ut o börja med de fick en sån ångest nu i efterhand att jag inte gjorde det. Men men blir det inget denna månad så kanske jag testar nästa månad. Jag gjorde ett gravtest idag kunde inte hålla mig och det var negativt så tror nog att det är kört denna månad är på äl+7-8 har läst att många har fått pos då de varit gravida.
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2019-12-17 11:44:51 följande:

Ja så kan det absolut vara! Jag hoppas så klart på det, men jag känner inte av nåonting, möjligen aningen lite molvärk men knappt. Förra månaden var jag väldigt påverkad mellan äl och bim. Kanske är bra, nu tänker jag itne lika mycket på det och räknar inte dagar fram tills jag kan testa, haha. (försöker se det positivt)

Lutinus har jag läst en del om men inte riktigt förstått vad de har för påverkan?

Du får tänka att det också är många som inte plussar förrän efter bim ;) Äl+7 är ändå väldigt tidigt, inte ens säkert att ägget fäst ännu.Jag brukar tempa, men min hund fick tag på termometern för några veckor sedan så det gick sönder (tror du jag blev arg? haha) Sen har jag inte fått för mig att köpa en ny. Hade NC men hade velat ha en med belyst display och som lagrar minnet från förra tempningen. Vilken termometer har du?

Ja vi får hoppas på det <3 Jag hoppas bara att mensen inte kommer på varken julafton eller min födelsedag. Hellre då att äl var lite sen och att mensen kommer i början på januari. Såklart hoppas jag mest på att den inte kommer alls och att jag plussar :) KRAM!

Jag förstår men det kan vara annorlunda denna månad. Det e jättebra att se det positiva jag håller verkligen alla tummar o tår för att det ska ta sig så att det blir världens bästa födelsedag o jul för er. Progestron vaggisarna får man vid ivf för att slemhinnan ska bli tjock o att ägget ska kunna fästa typ, så det är bara bra vad jag förstått. Jo jag försöker tänka på att det var för tidigt men jag vill inte ha för höga förhoppningar och sen bli besviken.
  • Anonym (Li)
    Anonym (KP) skrev 2019-12-17 14:37:45 följande:

Hej! Jag har försökt bli gravid och behöver ta både Letrozol och nu även börjar med Lutinus. Någon som har koll på vilken dag i cykeln man ska börja med Lutinus?

Hej! De flesta tar dag 3-5 i cykeln. Lutinus ska man ta ca 2 dagar efter positiv äl o detta för att man absolut inte får ta det innan ägget har släppt.
  • Anonym (Li)
    Anonym (KP) skrev 2019-12-17 14:37:45 följande:

Hej! Jag har försökt bli gravid och behöver ta både Letrozol och nu även börjar med Lutinus. Någon som har koll på vilken dag i cykeln man ska börja med Lutinus?

Hej! De flesta tar dag 3-5 i cykeln. Lutinus ska man ta ca 2 dagar efter positiv äl o detta för att man absolut inte får ta det innan ägget har släppt.
    minnie768 skrev 2019-12-17 15:44:48 följande:
    Förra månaden (första med letro) trodde jag verkligen!!! att det skulle ta sig eftersom jag kände av äl så tydligt, vi låg de dagarna vi skulle osv. Jag kände mig så annorlunda, även sambon sa det att jag har symptom så han trodde jag höll på att bli sjuk. Det var riktigt tufft när mensen kom! Taack! Det hoppas jag också att det blir:)Jaha, du får testa nästa månad om det inte tar sig denna.
    Jag förstår precis den känslan när man går runt o är helt säker o sen kommer besvikelsen. Jag går ju liksom runt o känner efter olika symptom hela tiden men har släppt det helt efter att jag såg att det var neg så nu hoppas jag att det vänder bara för att jag har tappat hoppet denna månad. Har oxå sagt att jag ska hålla mig och inte testa till bm. Ja men precis tar det inte sig nu så börjar jag med lutinus nästa månad.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?