• Anonym (Li)

Letrozol - följas åt?

Clemmentina skrev 2020-01-03 17:52:42 följande:

Precis, det hoppas jag med. En del behöver faktiskt flera kurer för att bli gravida. De flesta av mina vänner har barn som är två år och äldre, så jag känner igen den där stressen. Hoppas verkligen att det är er tur nu!

Jag har bim måndagen den 13. Äl +5 nu. Känner inte det minsta just nu. Ser nästan fram emot att mensen kommer så att vi kan börja med sprutorna.

Ska ni börja med ivf? Jag håller tummarna att det tar sig nu vet många som blivit gravida precis innan ivf <3 har du testat nåt?
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-07 07:22:10 följande:

Precis, vid nästa mens börjar vi med ivf. Testade idag på äl +8-9 och det var negativt tyvärr. Men hoppas fortfarande! Hur går det för dig? Hur långt har du kvar till bim?

Va skönt att ni kan påbörja ivf så snabbt, Ja hoppet sk finnas tills tant röd dyker upp men jag hoppas verkligen att det har tagit sig håller alla tummar o tår <3 Du får gärna uppdatera sen :)
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-07 09:53:07 följande:

Imorse var smilyn fast, dag 15 i cykeln :D nu blir de mys i massor hoppas jag, sen den eviga väntan till BIM.

Ohh va trevligt stooort lycka till<3
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-07 07:22:10 följande:

Precis, vid nästa mens börjar vi med ivf. Testade idag på äl +8-9 och det var negativt tyvärr. Men hoppas fortfarande! Hur går det för dig? Hur långt har du kvar till bim?

Jag e bara på äl+4 :)
  • Anonym (Li)
    minnie768 skrev 2020-01-07 13:54:11 följande:

Kram!De flesta paren i vår närmaste omgivning har faktiskt inte barn utan det är fler på "håll" bland vänner och bekanta som har barn. Men flera av mina godaste vänner är flera år yngre än mig och har två barn var, ena väntar sin tredje nu.. Men nu börjar plussen komma runt i kompiskretsen en efter en, igår fick vi reda på att en släkting väntade på operation, hon var gravid men fått missfall som inte ville komma ut. Kändes så jävla jobbigt!! Att tillägga är att hon går på prev medel! Mycket tankar som virvlar runt i huvudet.... :'(

Spännande! Ser att du tog ett test idag som var neg, hoppas att det bara är för tidigt och att ni klarar det innan ivf <3

Har försökt nå kliniken hela dagen för att boka VUL men kommer inte fram :/ cd11 idag så kanske inte blir någon vul denna månaden..

Förstår stressen men om du bor i stockholm så finns det flera privata kliniker kostar bara 350 kr eller frikort om du har det, då kan du få tid ganska snabbt ibland samma dag. Hoppas det löser sig kram :)
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-07 19:33:24 följande:

Tack! Vi kommer göra ett privat försök eftersom vi med största sannolikt inte skulle komma igång innan sommaren annars. Hur mår du? Vilken vecka är du i? :)Tack snälla! Ska absolut uppdatera här framöver. Och ja riktigt skönt! Då är det några dagar kvar innan du kan testa. Håller tummarna för dig!

Ja det är en lång väntan faktist jag kanske testar på söndag för då är äl+ 8-9, men så här långt känner jag ingenting, inte ens några känningar i tjejmagen som jag annars får nån dag efter äl :/
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-08 20:19:12 följande:

Hoppas att det är ett gott tecken för dig! Vilken omgång med Letrozol är det?

Tack :) kände typ 2 hugg igår på äl+5 men man analyserar kroppen så mkt så man vet liksom inte vad det kan bero på. Det här är min 3:dje kur efter missfallet. Har du testat nåt mer? Vilken dag är du på nu?
  • Anonym (Li)
    Anonym (ZanaMarie) skrev 2020-01-08 23:07:01 följande:

Hej allesammans!

Har läst om flera som går en kur på Letrozol, skönt att hamna i ett forum med andra som befinner sig i samma situation. Är en 28-åring med PCOS som försökt få barn i över ett år. Blev ingenting på den första kuren och är nu inne på dag 6 och bokad tid för undersökning 200115.

Hoppas att jag också kan hänga med i denna tråd.

Välkommen :) Precis väldigt skönt att man kan prata av sig eller dela med sig av egna erfarenheter :)
  • Anonym (Li)
    Clemmentina skrev 2020-01-09 18:49:54 följande:

Så spännande med hugg. På äl+5 är det ju fullt möjligt att det är ägget som fäster. Jag håller tummarna för det! Är på äl+11 (eller 10) idag. Tror jag testar igen i helgen. Min lutealfas är 15-16 dagar så mensen är beräknad till början av nästa vecka. När har du bim?

Va duktig du år som har hållt ut, jag håller alla tummar o tår att det blir pluss när du testar :) själv är jag testnarkoman typ men jag har lovat mig själv att vänta till på måndag för då är jag äl+ 9-10. Min lutealfas är på 11 dagar så enligt appen är det 17e men enligt min uträkning 15e. Sen har jag tagit progestron denna cykel o har hört att det förlänger någon spec om man har spotting vilket jag får innan mens.
  • Anonym (Li)
    okheei skrev 2020-01-09 19:07:23 följande:

Får man vara fräck o fråga när ni har sex kring äl? För de känns som man måste pricka så rätt :)

Andra gången det tog sig så låg vi tre dagar innan ägget släpptes och dagen innan. Första gången det tog sig så hade jag inte koll för det var spontant men sen när jag kollar i appen så var det 1 till 2 dagar innan. Så jag antar att varannan dag eller var tredje dag borde räcka.
Svar på tråden Letrozol - följas åt?