• HelloWorld

Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?

När jag började dejta min pojkvän så här du en diskussion om politik och jag frågade om han röster på SD. Fick nej till svar. Min pojkvän är svensk och jag själv är sydeurope men född i Svdrige. När vi träffades för 2 år sedan hade jag noll tolerans gentemot de som röstade på SD men med tiden så släppte jag på det och ansåg väl själv till en viss del att det finns en del brister vad gäller invandringspolitiken dock anser jag alltid att människor är människor och ser inte ned på mörkhyade osv. Detta tyckte jag inte heller att min pojkvän gjorde men nu har jag börjat märka att han säger nedlåtande saker om främst mörkhyade personer . Kommenterar nedlåtande saker om dem i filmer eller om det kommer många på stan börjar han prata om "flyktingbåtar ". Vi har tjafsar vid några tillfällen och jag känner att jag inte gillar sättet han pratar om folk på det sättet men sa att han får ha sin åsikt men jag förstår inte varför han alltid typ varje gång måste kommentera sånt här? Kan man inte ha sin åsikt men bara hålla käften? Jag älskar honom verkligen men jag känner mig väldigt avtänd när han pratar på det där sättet. Jag är ingen ängel, jag kan ha fördomar ibland med men jag håller det för mig själv och har inget behov av att kommentera nåt så fort en muslim eller mörkhyad går förbi .

Varför tror ni han kommenterar detta jämt och kan ett förhållande fungera trots att vi tänker väldigt olika där? Jag tycker bara att han ska sluta kommentera "negrer" jämt (jag hatar det ordet jag tycker det är så himla nedvärderande). Han verkar ha nåt behov av att slänga ur sig en massa och det stör mig . Jag har funderat flera dagar på det här då jag tycker det eskalerat och det gör mig förbannad att han inte visade något av detta när vi började dejta och nu senaste halvåret kommer det massor titt som tätt ..... Vad tycker ni ? Jag älskar honom verkligen men detta känns jobbigt och speciellt eftersom jag velat ha barn med honom innan.....vill inte att mina barn ska säga neger och ha en sån syn på människor...

• Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?
  • Anonym (Emma)

Säg att han ska sluta kommentera det där när du är med.Att du tycker att det är jobbigt och tråkigt.Eller ignonera totalt och börja prata om nåt annat så han märker att det var inte så smart sagt.

• Anonym (Blatte)
    Anonym (Emma) skrev 2019-02-23 22:37:22 följande:

Säg att han ska sluta kommentera det där när du är med.Att du tycker att det är jobbigt och tråkigt.Eller ignonera totalt och börja prata om nåt annat så han märker att det var inte så smart sagt.

Ja eller se till att bena ut vad fån han menar. Då kommer han få lite problem med logiken efter ett tag.
  • Anonym (Svea)
    Anonym (Blatte) skrev 2019-02-23 22:45:10 följande:
    Ja eller se till att bena ut vad fån han menar. Då kommer han få lite problem med logiken efter ett tag.
    Varför skulle han få det?
    För att DU tycker annorlunda?
  • Anonym (Blatte)
    Anonym (Svea) skrev 2019-02-23 22:59:38 följande:

Varför skulle han få det?

För att DU tycker annorlunda?

Nä det e ju det som e det fina med logik den är bara bunden till fakta. Sen kan en mindre informerad person ha en annan logik än en mer informerad. Generellt kan man väl säga att den informerade ofta bygger sin logik på känslor och föreställningar. Vilket förmodligen är anledningen till att de ofta kan bli extremt känslomässiga i diskussion en informerad person bygger snarare sina åsikter på fakta och är därmed lite mindre benägen att tvinga på andra sin uppfattning. Något som i sin tur troligen kan förklara den kollektiva rörelsen mot populism som otvetydigt präglar det globala politiska klimatet.
  • Anonym (MA)

För att skaka om honom ...fråga han om ni får barn ....om de blir mörkhyade ? Vad han tänker om det ? ...

Tror inte han ens tänkt så långt .....

• Anonym (Surprise surprise inte enbart svenskar är vita...)
    Anonym (MA) skrev 2019-02-24 00:44:46 följande:

För att skaka om honom ...fråga han om ni får barn ....om de blir mörkhyade ? Vad han tänker om det ? ...

Tror inte han ens tänkt så långt .....

Varför skulle dom få mörkhyade barn? TS är ju av sydeuropeiskt ursprung dvs. vit.
  • Anonym (cici)
    Anonym (Surprise surprise inte enbart svenskar är vita...) skrev 2019-02-24 00:54:59 följande:
    Varför skulle dom få mörkhyade barn? TS är ju av sydeuropeiskt ursprung dvs. vit.
    Jag är sydeuropeisk och mörk! 
  • Anonym (cici)

Tycker du han agerar i kärlek?

Tydligen inte!  Be han bli politisk intresserad men inte SD för de är rasister och driva sina åsikter där. Men att bemöta folk med respekt och kärlek i det vardagliga livet!  Titta på nätsidor ägda av SD som handlar om allt det negativa med mörka människor men inget om vita svenskar som har begått vidriga handlingar!

Jag personligen tycker du ska hålla dig borta från honom. 
    Alkohol i kombination med sådana negativa och mörka krafter han bär inom honom kommer han vara otrolig farlig för dig! 
    Var rädd om dig! 

• Anonym (Surprise surprise inte enbart svenskar är vita...)
    Anonym (cici) skrev 2019-02-27 22:41:38 följande:

Jag är sydeuropeisk och mörk! 

Du är sydeuropé och har mörk hud som en afrikan eller indier?

I Sverige tycks man räkna alla som inte är blonda och blåögda som mörkhyade, men faktum är att även sydeuropéer traditionellt räknas som vita.

Obs! Jag lägger ingen värdering i om någon är mörk eller ljus. Alla har samma värde.
  • Anonym (cici)
    Anonym (Surprise surprise inte enbart svenskar är vita...) skrev 2019-02-27 23:11:46 följande:
    Du är sydeuropé och har mörk hud som en afrikan eller indier?

I Sverige tycks man räkna alla som inte är blonda och blåögda som mörkhyade, men faktum är att även sydeuropéer traditionellt räknas som vita.

Obs! Jag lägger ingen värdering i om någon är mörk eller ljus. Alla har samma värde.
    Indier
Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?