• HelloWorld

Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?

När jag började dejta min pojkvän så här du en diskussion om politik och jag frågade om han röster på SD. Fick nej till svar. Min pojkvän är svensk och jag själv är sydeurope men född i Svdrige. När vi träffades för 2 år sedan hade jag noll tolerans gentemot de som röstade på SD men med tiden så släppte jag på det och ansåg väl själv till en viss del att det finns en del brister vad gäller invandringspolitiken dock anser jag alltid att människor är människor och ser inte ned på mörkhyade osv. Detta tyckte jag inte heller att min pojkvän gjorde men nu har jag börjat märka att han säger nedlåtande saker om främst mörkhyade personer . Kommenterar nedlåtande saker om dem i filmer eller om det kommer många på stan börjar han prata om "flyktingbåtar ". Vi har tjafsar vid några tillfällen och jag känner att jag inte gillar sättet han pratar om folk på det sättet men sa att han får ha sin åsikt men jag förstår inte varför han alltid typ varje gång måste kommentera sånt här? Kan man inte ha sin åsikt men bara hålla käften? Jag älskar honom verkligen men jag känner mig väldigt avtänd när han pratar på det där sättet. Jag är ingen ängel, jag kan ha fördomar ibland med men jag håller det för mig själv och har inget behov av att kommentera nåt så fort en muslim eller mörkhyad går förbi .

Varför tror ni han kommenterar detta jämt och kan ett förhållande fungera trots att vi tänker väldigt olika där? Jag tycker bara att han ska sluta kommentera "negrer" jämt (jag hatar det ordet jag tycker det är så himla nedvärderande). Han verkar ha nåt behov av att slänga ur sig en massa och det stör mig . Jag har funderat flera dagar på det här då jag tycker det eskalerat och det gör mig förbannad att han inte visade något av detta när vi började dejta och nu senaste halvåret kommer det massor titt som tätt ..... Vad tycker ni ? Jag älskar honom verkligen men detta känns jobbigt och speciellt eftersom jag velat ha barn med honom innan.....vill inte att mina barn ska säga neger och ha en sån syn på människor...

• Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?
  • nihka
    HelloWorld skrev 2019-02-23 08:43:10 följande:

Ingen som har nåt råd ??

Konfrontera honom för att se om han verkligen har rasistiska värderingar eller om han bara lagt sig till med ett olyckligt språkbruk. Det finns rätt mycket skit som man kan lätt kan börja papegoja och sedan vänja sig till med om man inte blir påmind om exakt var man befinner sig med den sortens kommentarer.

Fråga hur han skulle ställa sig till att adoptera ett mörkhyat barn eller som han uttryckt det: "neger".
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (cici)
    Anonym (Surprise surprise inte enbart svenskar är vita...) skrev 2019-03-11 18:12:01 följande:
    Precis vad jag tänkte. ;) Det finns ju allt från rödhåriga och rågblonda till svarthåriga bland vita människor liksom det finns allt från väldigt ljuslätt, pigmentfattig hy till olivfärgad hy. Det är någon fix idé i Sverige att endast rågblonda med blå ögon skulle räknas som vita, vilket då exkluderar inte bara sydeuropéer utan också många centraleuropéer såsom tyskar och österrikare (många av dem har mörkt hår och bruna ögon).
    Du är inte vit men vill så gärna vara det!
  • Anonym (Surprise surprise inte enbart svenskar är vita...)
    Anonym (cici) skrev 2019-03-11 23:34:09 följande:

Du är inte vit men vill så gärna vara det!

Nej, jag är inte vit och inte heller europé och det är jag helt ok med.
  • Krackelibrankel

Onödigt att använda ord som ?neger?, men att sveriges invandringspolitik är helt sjuk kan du säkert själv skriva under på.

För att ställa saker i viss kontrast, tror du man kan bli medborgare i Thailand som utlänning? Svar, inte utan miljoner i mutor.

Vad gjorde vietnameserna med de som jobbat tillsammans med den franska kolinalmakten? De begravde dem levande för att de inte var värda att slösa kulor på. Amerikanarna sågs också som inkräktare i vietnamn.

Fatta hur rassistiska dessa folkslag är, för att inte tala om kineser. Och så har vi sverige, där vi inte ens vågar sätta ned foten pga nån FN konvention. Inse att vi bara blir utnyttjade av folk som vill förse sig.

Tor du att du kan bli medborgare i kurdistan om du inte är kurd? Skulle inte tro det. Det är en etniskt ren sammanslutning, precis som Israel. Och sverige stödjer dem. Varför?

• Anonym (cici)
    Krackelibrankel skrev 2019-03-12 00:18:40 följande:

Onödigt att använda ord som ?neger?, men att sveriges invandringspolitik är helt sjuk kan du säkert själv skriva under på.

För att ställa saker i viss kontrast, tror du man kan bli medborgare i Thailand som utlänning? Svar, inte utan miljoner i mutor.

Vad gjorde vietnameserna med de som jobbat tillsammans med den franska kolinalmakten? De begravde dem levande för att de inte var värda att slösa kulor på. Amerikanarna sågs också som inkräktare i vietnamn.

Fatta hur rassistiska dessa folkslag är, för att inte tala om kineser. Och så har vi sverige, där vi inte ens vågar sätta ned foten pga nån FN konvention. Inse att vi bara blir utnyttjade av folk som vill förse sig.

Tor du att du kan bli medborgare i kurdistan om du inte är kurd? Skulle inte tro det. Det är en etniskt ren sammanslutning, precis som Israel. Och sverige stödjer dem. Varför?

Vi har demokrati,  det har inte de länder du räknat upp!
    De har inte kommit så långt i utvecklingen som demokratiska länder som Sverige.
    Däremot kan du läsa på om demokrati.

I de länder du räknar upp hade du inte fått skriva på nätet fritt som du gör nu.
    Vill du bli som de och bli begränsad ??
  • jrockyracoon
    Krackelibrankel skrev 2019-03-12 00:18:40 följande:

Kanske har du missat att vi i Sverige har en väldigt stor yta, är väldigt glesbefolkade och har ett förhållandevis lågt barnafödande.

Anledningen till att det går bra för Sverige nu kan delvis bero på att vi tagit in många invandrare på 60-70-talet. Anledningen till att det går bra om 40-50 år kan vara avhängig av ett fortsatt intag.

Det är enkelt att inse att fler människor ger högre BNP, fler innovativa idéer och större möjligheter att få bättre välfärd. Det är långsiktigt ekonomiskt lönsamt att ta emot invandrare. Så jag undrar just - vem utnyttjar vem?
  • Anonym (Svea)
    jrockyracoon skrev 2019-03-19 21:30:12 följande:
    Kanske har du missat att vi i Sverige har en väldigt stor yta, är väldigt glesbefolkade och har ett förhållandevis lågt barnafödande.

Anledningen till att det går bra för Sverige nu kan delvis bero på att vi tagit in många invandrare på 60-70-talet. Anledningen till att det går bra om 40-50 år kan vara avhängig av ett fortsatt intag.

Det är enkelt att inse att fler människor ger högre BNP, fler innovativa idéer och större möjligheter att få bättre välfärd. Det är långsiktigt ekonomiskt lönsamt att ta emot invandrare. Så jag undrar just - vem utnyttjar vem?
    Din spaning får sitt facit en vacker dag (40-50) år, på något vis är jag glad att jag kommer slippa bevittna det.
  • Anonym (Mick)
    jrockyracoon skrev 2019-03-19 21:30:12 följande:
    Så ditt framgångsrecept för välstånd är att vi får fler bidragsberoende ?

Det är inte långsiktigt lönsamt med vår form av invandring då 90% av våra invandrare är flyktingar. Inte Indiska ingenjörer på Ericsson.

Det finns mängder av forskning som visar att det aldrig någonsin kommer att löna sig. Dom initiala kostanderna betalas aldrig igen av framtida intäkter.
  • nihka
    Anonym (Mick) skrev 2019-03-20 10:20:44 följande:
    Så ditt framgångsrecept för välstånd är att vi får fler bidragsberoende ?

Det är inte långsiktigt lönsamt med vår form av invandring då 90% av våra invandrare är flyktingar. Inte Indiska ingenjörer på Ericsson.

Det finns mängder av forskning som visar att det aldrig någonsin kommer att löna sig. Dom initiala kostanderna betalas aldrig igen av framtida intäkter.
    I Norge kom man fram till att det gäller hela deras befolkning. Varenda man, kvinna och barn var en permanent minuspost. Norge skulle gagnas ekonomiskt om man bara fortsatte att pumpa upp olja utan att det fanns några människor i landet
  • nihka
    Anonym (Mick) skrev 2019-03-20 14:32:15 följande:
    Jag har inga varma känslor för Norrmännen. Jag har en återkommande dröm att
    vi svenska bygger en mur runt hela Norge typ 50 meter hög och sen
    börjar pumpa in vatten tills hela landet är en stor bassäng.
    Jag har frågat min psykolog vad drömmen betyder och hon tror på någon
    latent xenofoboisk gen.  På ren svenska så är jag smygrasist och känner hat mot
    människor från andra länder som Norge. Hon tycker jag skall börja som volontär på något språkintro kafe för nyanlända Norrmänn eller bli god man till någon ensamkommande norsk gosse.
    Jag tvekar. Anar en konspiration och begynnande svek som gymnasieamnesti för
    norska tonårspojkar. Att Norge inte är säkert är bara skitsnack. Det skulle ju ta
    minst 40 år att bygga muren så att påstå att det är: - Överhängande risk att drabbas av drunkningsdöden är bara SÅ överdrivet.
    Jag är inte intresserad av ditt själsliv. Ta det med dina psykologer.
Svar på tråden Min pojkvän är rasist, vad ska jag göra?