• Anonym (Maja)

Ny partner, sjukdomskoll?

Hur gör ni andra vad gäller kontroll av könssjukdomar, hiv och annat? Jag är skild sedan nåt år och har just börjat dejta men inte träffat nån som riktigt klickat än men jag tänker att jag har då absolut inga planer på att dra på mig nån skit från nån annan så hur undviker man det. Hur har ni andra gjort när ni träffat nån? Dragit med dom på hälsokontroll? Litat på deras ord?

• Svar på tråden Ny partner, sjukdomskoll?
  • Anonym (anonym)

Tagit med mannen till närmaste STD-mottagning och så har vi testat oss båda innan man har sex första gången. STD-mottagning (sexual transmited disease) kan tex finnas på Hudmottagningar. Googla så hittar du.

• Anonym (Naiv)

Nu kanske jag är naiv men jag brukar inte ens tänka på det, kanske för jag bara haft sex med ganska ?fräscha? killar. Har aldrig blivit smittad av någon (vad jag vet iallafall?). Jag litar helt enkelt bara på att dem inte har nåt.

• Anonym (M)

Jag brukar fråga när dom testade sig senast och lita på att dom talar sanning. Dra med nån man inte är säker på kommer bli mer än en gång för att testa sig låter liiite väl överdrivet.

Känner jag mig endå osäker testar jag mig efter några veckor.

• Anonym (Kvinna)

Innan jag vet om det är seriöst och kommer leda till något stadigt använder jag kondom och ber sen att han går och testar sig.

• Anonym (A)
    Anonym (Kvinna) skrev 2019-02-24 06:11:33 följande:
    Innan jag vet om det är seriöst och kommer leda till något stadigt använder jag kondom och ber sen att han går och testar sig.
    Så skulle jag göra.
  • Fiona M
    Anonym (Naiv) skrev 2019-02-23 20:41:36 följande:

Nu kanske jag är naiv men jag brukar inte ens tänka på det, kanske för jag bara haft sex med ganska ?fräscha? killar. Har aldrig blivit smittad av någon (vad jag vet iallafall?). Jag litar helt enkelt bara på att dem inte har nåt.

Jag hoppas du trollar. Annars är du inte naiv utan korkad.
  • Anonym (Naiv)
    Fiona M skrev 2019-02-24 13:29:49 följande:

Jag hoppas du trollar. Annars är du inte naiv utan korkad.

Faktiskt inte. Men det har aldrig hänt något o har aldrig haft en sjukdom så något rätt måste jag ändå gjort i mina val av killar. :)
  • pyssel
    Anonym (Naiv) skrev 2019-02-24 14:36:45 följande:

Faktiskt inte. Men det har aldrig hänt något o har aldrig haft en sjukdom så något rätt måste jag ändå gjort i mina val av killar. :)

Naiv och tur, kallas det.
    Alla hästar hemma
  • Anonym (Sara)
    Anonym (Naiv) skrev 2019-02-23 20:41:36 följande:

Eller så är det så att risken att smittas är större hos dom fräscha killarna då dom säkerligen haft mer sex. Sen har inte könssjukdomar nånting att göra med vare sig utseende eller hygien.
  • Anonym (Naiv)
    pyssel skrev 2019-02-24 14:39:40 följande:

Naiv och tur, kallas det.

Möjligtvis, sen kände jag ju dock dem flesta lite sen innan då dem umgicks i samma umgängeskretsar som jag. Några va kusiner med varandra o lite så.
Svar på tråden Ny partner, sjukdomskoll?