flygrl skrev 2019-03-11 01:27:17 följande:
Ok, nu har jag kollat igenom alla 3 avsnitt som ligger uppe på TV4 Play och visst e det stor skillnad jämfört med svenska Farmen. Det e helt annan nivå på arbetsuppgifterna och dom tar sig an uppgifter som vore helt otänkbara i svenska varianten. I svenska Farmen får man ibland intrycket arbetsuppgifterna bara e en bisak medans fokus ligger på att snacka en massa skit om varandra och pakta. :/
Ta bara den fina bastun dom byggde i norska Farmen. Vilket avancerat bygge utifrån riktiga ritningar och med den där haken till dörren (?) som skulle smidas. Dom lägger också ner mycket mer tid på djuren. I svenska versionen verkar djuren mest va ett irritationsmoment för deltagarna.
Det känns överlag som en mer ambitiös och påkostad version ån den svenska. Miljöerna e finare och den där fina marknaden dom åkte till med mängder av statister. Väldigt trevligt att titta på enligt mig. :)
Jag har inte direkt hunnit få några favoriter än utan tycker åtskilliga av deltagarna känns sympatiska.
Sen vill jag säga till Johannus att den där grejen med att det va folk i båten på natten och blod på trappen inte va särskilt representativ för det jag sett. Jag tycker du ska ge det en chans till och se nåt mer avsnitt. ;)
Det är ganska stor skillnad på de t vå olika programmem. Gillar också att nivån på arbetsuppgifterna är tuffare än i svenska Farmen. I övrigt så håller jag med dig.