csn, sjuk?
Kan man vara sjuk runt 3 veckor och behålla sitt csn lån, om det inte påverkar poängen eller kollar dom närvaron också? studerar på komvux.
Kan man vara sjuk runt 3 veckor och behålla sitt csn lån, om det inte påverkar poängen eller kollar dom närvaron också? studerar på komvux.
Vad är det för kurs?
Det kommer att vara fler praktikperioder. Men kanske får försöka gå sista veckan, men tror ej jag klarar det. För visst får man vara sjuk i 2 veckor? Vad jag hört får man också missa ett antal poäng och ändå få CSN? Så jag tänker att det nog inte är någon fara oavsett, då jag aldrig fått underkänt tidigare. Om det inte handlar om närvaron också, men folk säger ju att CSN inte kollar den. Hört att försäkringskassan är hårda på om de godkänner sjukskrivning och då det gäller pysisk ohälsa/kris tror jag inte att jag får godkänt. Vet inte heller om jag skulle bli sjukriven av en läkare. Men jag kan kanske anmäla sjukdom till fk iaf. Om det får någon betydelse.
Det kommer att vara fler praktikperioder. Men kanske får försöka gå sista veckan, men tror ej jag klarar det. För visst får man vara sjuk i 2 veckor? Vad jag hört får man också missa ett antal poäng och ändå få CSN? Så jag tänker att det nog inte är någon fara oavsett, då jag aldrig fått underkänt tidigare. Om det inte handlar om närvaron också, men folk säger ju att CSN inte kollar den. Hört att försäkringskassan är hårda på om de godkänner sjukskrivning och då det gäller pysisk ohälsa/kris tror jag inte att jag får godkänt. Vet inte heller om jag skulle bli sjukriven av en läkare. Men jag kan kanske anmäla sjukdom till fk iaf. Om det får någon betydelse.
Du måste sjukanmäla dig till försäkringskassan för att CSN ska ta hänsyn till sin sjukdom/sjukskrivning vid nästa bedömning. Anmälan ska man helst göra första dagen, så gör den så snart som möjligt.
Det är ingen kurs utan en praktikperiod.
Jag har sjukanmält mig till skolan så ogiltig fråvaro blir det ju inte... så det borde dom inte anmäla till csn. Poängen får man ju missa ett antal så det borde inte vara någon fara även om jag blir underkänd på praktiken pga frånvaron.. men jag får se om jag går till läkaren och kan få en sjukskrivning. Det behövs inte förens tredje veckan enligt csn/fk, och då borde man ju inte heller bli av med csn om man är sjuk två veckor utan intyg.
Sjukanmälan ska göras till CSN och FK, helst första sjukdagen. Efter en vecka krävs läkarintyg, åtminstone hos oss och några andra komvux jag kollat på.
Man behöver inte meddela CSN, de hänvisar till FK.
FK kräver sjukintyg efter 14 dagar för studenter men det kan hända att skolorna vill ha in sjukintyg tidigare.