Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Robinson 2019

flygrl skrev 2019-03-25 14:25:10 följande:

@molly50 & Johannus: Kan bara hålla med om man blir förbannad att Carl lyckades vinna immunitet och därmed hålla sig kvar i tävlingen. Vilken dryg och otrevlig jävel han e!

Men jag har svårt tro hans taktik kommer hålla i längden och snart åker han nog ut.

Det va nog fan det otrevligaste öråd jag sett i Robinson. :/

Sen så hoppas jag verkligen Mattias fiske metod ska ge ordentlig utdelning. Ett exempel på hans skills. :)

Fast han får allt va mer försiktig med den där yxan (eller va det macheten?)! Hoppas skadan inte ställer till det för honom framöver. :/

Jo, klart dom vill ha in deltagare som väcker mycket känslor och åsikter som Carl och Nick. Men e däremot Adnilson så särskilt extrem?

Va gäller Carl...så ja tyvärr det finns så elaka och dryga människor därute. Min inte så långa livserfarenhet har lärt mig det tyvärr finns människor kapabla till det mesta.
    molly50 skrev 2019-03-25 08:50:26 följande:

Det finns nog. Har sett i en Robinsongrupp på facebook att han skriver i en Robinsontråd på Flashback.

Och att han är lika dryg och nedlåtande där som i programmet.

Så han verkar inte kunna se sina egna fel och brister.

Läser också lite i Flashback tråden (men deltar inte aktivt) och kan intyga att Carl skriver där och e lika otrevlig som på TV. Om det nu verkligen e han som skriver där.
    Ja,jag hoppas verkligen att hans taktik inte håller i sig så han åker ut snart.
    Jag tål honom inte,rent ut sagt.
    Jag vänder alla taggar utåt när jag ser honom.

Ja,inte är väl Adnilson så extrem. Han blir väl irriterad på Carl som alla andra.

Ja,jag har själv inte sett honom i Flashbacktråden och vet inte vad han kallar sig där. Så jag vet inte hur det ligger till med det.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-25 16:14:50 följande:
    Carl har verkligen lyckats reta upp precis alla. Både lagkamraterna och TV-tittarna.

Jag uppfattar Adnilson som en rätt sansad kille bara det att han mer än andra tagit konflikten med Carl. Vilket ju e helt förståeligt.

Carl kallar sig CSHamilton på Flashback.

Glömde skriva i förra inlägget att jag håller med Bonnie om att det va synd om Anna som bara råkat hamna i dåligt sällskap (Carl alltså). Hon och Carl råkade bara ha samma åsikt om att laget borde hushålla med krafterna som jag uppfattade det. I övrigt såg jag inga översittartendenser hos henne utan tyckte hon verkade rätt sjysst.
    Ja,verkligen.

Ja,det är min uppfattning också.

Ok. Ska kolla det då.

Ja,Anna är säkert en vettig tjej. Men hon sa en gång under ett samtal med Carl att de övriga i laget saknade IQ. och det tycker jag inte heller var särskilt juste.
  • molly50

Skönt att Carl fick åka hem ikväll. Men undrar varför?
    Det hade känts ännu skönare om han hade röstats ut.

• molly50
    Johannus skrev 2019-03-25 20:50:06 följande:
    Jag tror att Carl fick lämna på grund av hans sätt och vara mot sina lagkamrater. Han upprepade både på Örådet och nu dagen efter att han kommer att sinka laget och inte göra nått på tävlingarna. Hans elaka sätt mot laget blev hans undergång och valdes av tv4 att plockas bort innan det gått för långt....Det är vad jag tror.

Anna som åkte ut i går får nog skylla sig själv att hon valde att stå vid Carls sida, men hon har ju chansen att komma tillbaka vilket jag inte tror att Carl har.

Adnilson tycker jag att han är lite för självgod eftersom han hela tiden säger att han vill göra det och det för att han bott på en ö eller vad det var, men han borde även lyssna på andras kunskaper också. Jag får lite irritation på hans sätt också.

Men skönt att Carl är ute.
    Det kan ju vara det. Men det kan ju också vara det att han började kräva pengar för att stanna kvar och "bedriva bra tv" som han så fint kallade det.
    Vem tror han egentligen att han är??

Ja,Adnilson är kanske lite självgod han med. Men han kan ju ha varit irriterad på Carl också. Vem hade inte blivit det?
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-25 22:29:13 följande:
    Jag han som aldrig fatta vad Carl sa mot kameran, men om han skulle kräva pengar för att "bedriva bra tv" ja då har han gått för långt. Bra att han togs ut.

Jag förstår att Adnilson kan ha varit irriterad på Carl, men han var direkt programmet började den som sa att han ville söka och göra maten. Han sa även till Anders och gänget att det är "mitt kök" , men sen när Anders frågade honom om han menade att köket endast var hans så började han skruva sig och säga att nej, nej jag menade inte så för köket är allas så lite självgod är han. Hoppas han i fortsättningen kommer att låta även andra prova saker dem kan.
    Ja,nog tyckte jag att det var det han sa.
    Men han fick en flygbiljett hem istället.  ;-.)

Ja,det kan jag hålla med om.
  • molly50
    flygrl skrev 2019-03-25 23:05:16 följande:

Har ni kollat på Gränslandet. Ligger på TV4 Play. Jag ska börja titta nu.

Hoppas inte Mattias drabbas alltför hårt pga hans lag förlorade pristävlingen. Skulle förresten villa se honom prestera i en tävling. Tycker han ser rätt fysiskt stark ut.

Anna hade nog lite otur där som sagt...
    molly50 skrev 2019-03-25 17:55:12 följande:

Ja,verkligen.

Ja,det är min uppfattning också.

Ok. Ska kolla det då.

Ja,Anna är säkert en vettig tjej. Men hon sa en gång under ett samtal med Carl att de övriga i laget saknade IQ. och det tycker jag inte heller var särskilt juste.

Fast Anna sa väl det efter bråket om laget borde vila eller inte. Känns som nåt man kan såga när det vart en hetsig diskussion i laget och hon tyckte väl dom andra resonerade dumt. Tycker hon i övrigt försökt va diplomatisk och respektfull. Äh, jag vet inte...
    molly50 skrev 2019-03-25 20:37:19 följande:

Detta låter som ren BS. 

www.hant.se/robinson-carl-hamilton-om-hotet-innan-avhoppet-valdigt-obehagligt/

Han skickades väl hem för att han började kräva pengar för att stanna kvar.

Enligt TV4 i artikeln du länkade åkte han ut pga sitt ultimatum och det tycker jag också låter troligt. Tror också Carls förklaring e BS men OM hans anklagelser stämmer e det ju väldigt allvarligt förstås och Adnilson borde skickas hem. Jobbigt med den här osäkerheten tycker jag. :/Jag tror som sagt Carl åkte ut pga han börja kräva pengar för att stanna kvar. Vilken skitstövel han e asså!

Som sagt jag tror Anna hade lite otur och kanske lite dåligt omdöme också men tycker ändå synd om henne. Fick i stort ett bra intryck av henne.

Delar nog inte din syn på Adnilson. Tycker han verkar sansad och hyfsat ödmjuk. Men vi får se.
    Johannus skrev 2019-03-25 22:29:13 följande:

Jag han som aldrig fatta vad Carl sa mot kameran, men om han skulle kräva pengar för att "bedriva bra tv" ja då har han gått för långt. Bra att han togs ut.

Jag förstår att Adnilson kan ha varit irriterad på Carl, men han var direkt programmet började den som sa att han ville söka och göra maten. Han sa även till Anders och gänget att det är "mitt kök" , men sen när Anders frågade honom om han menade att köket endast var hans så började han skruva sig och säga att nej, nej jag menade inte så för köket är allas så lite självgod är han. Hoppas han i fortsättningen kommer att låta även andra prova saker dem kan.

Carl ställde ultimatum för att öht stanna kvar i tävlingen. Så uppfattade jag det. Skönt att han e borta.

Adnilson sa väl det där om att det va hans kök i konflikt med Carl. Tror han helt enkelt ville hävda sig mot Carl men inte att han på fullt allvar mena det e hans eget kök.
    Ja,jag hoppas också att Mattias inte drabbas alltför hårt.

Ja,man vet ju inte heller hur TV4 har klippt ihop det. Men oavsett så är det ju onödigt att klanka ner på andras IQ. Även om man säger det i stundens hetta.
    Annars har jag inte heller något speciellt emot Anna.

Ja,om Adnilson hade hotat Carl så är jag övertygad om att han hade skickats hem.
    Likaväl som att de skickade hem folk som uttalade hot i Farmen så borde väl samma regler gälla i Robinson.
    Jag såg en annan länk i en facebookgrupp där det stod att Carl ska ha gått och viskat rasistiska saker i örat på både Adnilson och Lukas.
    Och då förstår jag om de blir förbannade.
    Och både det och det faktum att Carl krävde pengar för att stanna kvar kan ju ha orsakat att han fick lämna.
    Även om Carl själv försöker hävda att han lämnade frivilligt.
    Men det går ju inte att tro på ett ord av vad den människan säger.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-26 19:29:49 följande:
    Öh....Fattar inte vad han pratar om i klippet, men helt klart är det han Carl som gjort fel eftersom tv valde att skicka hem han.
    Ja,precis! Han blev väl knappast hemskickad utan orsak.
  • molly50
    Johannus skrev 2019-03-26 20:18:58 följande:
    Knappast att han blev hemskickad utan orsak.

Men som sagt även i dagens avsnitt så blir jag irriterad på Adnilson då han igen vill bestämma över maten/köket. Varför tror han att han är bäst i köket utan att låta andra också få göra nåt?

Han riskerar att åka ut i nästa Öråd.
    Nej,absolut inte.

Ja,han må vara hetlevrad och tror att han kan bestämma över allt och alla.
    Men jag har ändå mindre svårt för honom än för Carl som ger andra öknamn och hånar.
    Han beter sig ju fortfarande likadant om man tittar på hans sociala medier.
Svar på tråden Robinson 2019