flygrl skrev 2019-03-25 23:05:16 följande:
Har ni kollat på Gränslandet. Ligger på TV4 Play. Jag ska börja titta nu.
Hoppas inte Mattias drabbas alltför hårt pga hans lag förlorade pristävlingen. Skulle förresten villa se honom prestera i en tävling. Tycker han ser rätt fysiskt stark ut.
Anna hade nog lite otur där som sagt...
molly50 skrev 2019-03-25 17:55:12 följande:
Ja,verkligen.
Ja,det är min uppfattning också.
Ok. Ska kolla det då.
Ja,Anna är säkert en vettig tjej. Men hon sa en gång under ett samtal med Carl att de övriga i laget saknade IQ. och det tycker jag inte heller var särskilt juste.
Fast Anna sa väl det efter bråket om laget borde vila eller inte. Känns som nåt man kan såga när det vart en hetsig diskussion i laget och hon tyckte väl dom andra resonerade dumt. Tycker hon i övrigt försökt va diplomatisk och respektfull. Äh, jag vet inte...
Enligt TV4 i artikeln du länkade åkte han ut pga sitt ultimatum och det tycker jag också låter troligt. Tror också Carls förklaring e BS men OM hans anklagelser stämmer e det ju väldigt allvarligt förstås och Adnilson borde skickas hem. Jobbigt med den här osäkerheten tycker jag. :/Jag tror som sagt Carl åkte ut pga han börja kräva pengar för att stanna kvar. Vilken skitstövel han e asså!
Som sagt jag tror Anna hade lite otur och kanske lite dåligt omdöme också men tycker ändå synd om henne. Fick i stort ett bra intryck av henne.
Delar nog inte din syn på Adnilson. Tycker han verkar sansad och hyfsat ödmjuk. Men vi får se.
Johannus skrev 2019-03-25 22:29:13 följande:
Jag han som aldrig fatta vad Carl sa mot kameran, men om han skulle kräva pengar för att "bedriva bra tv" ja då har han gått för långt. Bra att han togs ut.
Jag förstår att Adnilson kan ha varit irriterad på Carl, men han var direkt programmet började den som sa att han ville söka och göra maten. Han sa även till Anders och gänget att det är "mitt kök" , men sen när Anders frågade honom om han menade att köket endast var hans så började han skruva sig och säga att nej, nej jag menade inte så för köket är allas så lite självgod är han. Hoppas han i fortsättningen kommer att låta även andra prova saker dem kan.
Carl ställde ultimatum för att öht stanna kvar i tävlingen. Så uppfattade jag det. Skönt att han e borta.
Adnilson sa väl det där om att det va hans kök i konflikt med Carl. Tror han helt enkelt ville hävda sig mot Carl men inte att han på fullt allvar mena det e hans eget kök.
Ja,jag hoppas också att Mattias inte drabbas alltför hårt.
Ja,man vet ju inte heller hur TV4 har klippt ihop det. Men oavsett så är det ju onödigt att klanka ner på andras IQ. Även om man säger det i stundens hetta.
Annars har jag inte heller något speciellt emot Anna.
Ja,om Adnilson hade hotat Carl så är jag övertygad om att han hade skickats hem.
Likaväl som att de skickade hem folk som uttalade hot i Farmen så borde väl samma regler gälla i Robinson.
Jag såg en annan länk i en facebookgrupp där det stod att Carl ska ha gått och viskat rasistiska saker i örat på både Adnilson och Lukas.
Och då förstår jag om de blir förbannade.
Och både det och det faktum att Carl krävde pengar för att stanna kvar kan ju ha orsakat att han fick lämna.
Även om Carl själv försöker hävda att han lämnade frivilligt.
Men det går ju inte att tro på ett ord av vad den människan säger.