• lisalinn

    Hjälp .. uppsagd :(

    Hoppas jag kan få lite råd över situationen jag befinner mig i ..

    Jag jobbar som sjuksköterska, blev klar med mina studier sommaren 2018. Jag började jobba direkt och fick fast tjänst. På grund av arbetsbrist har jag nu fått veta att jag kommer bli uppsagd ..

    Jag var med i ett fack och akassa när jag studerade men bytte när jag fick jobb, problemet är att det då blev en lucka mellan utträdet från min fd akassa och inträdet i den nya akassan. Jag har nu fått veta att jag kommer få ungefär 350 kr/dag ..

    Jag har två barn, ensamstående.. hur gör jag? Jag har tagit reda på information om alla olika

    bidrag det finns så där behöver jag ingen hjälp. Har även överklagat till den ena akassan

    eftersom de avslutade mitt medlemskap för tidigt, innan den andra börjat gälla .. Men vad mer? Missar jag något? Vet inte vad jag ska göra .. Uppsägningen är inte färdig men har redan börjat söka jobb, dock är de flesta ställena färdiga inför sommaren och jag kanske hittar något om jag har tur till hösten.

    Facket försöker få bort den här uppsägningen då vi inte anser att det är arbetsbrist på jobbet, men vi kommer nog inte lyckas ..

    Jag vet inte vad jag ska göra, var hos läkaren idag för att jag haft panikångestattacker och kan inte sova ..

    Hjälp ??

  • Svar på tråden Hjälp .. uppsagd :(
  • lisalinn

    Ja, just där jag arbetar sker det lite förändringar nu som gör att jag inte får vara kvar. Söker som sagt nya jobb men många har redan anställt för sommaren. Bor i en liten kommun & ska även söka andra städer även om de blir svårt med förskolan osv <3

  • Kjell2

    Ang A-kassa och varsel, ta hjälp av facket.

    Som leg ssk borde det vara noll problem att hitta nytt jobb. Är du riktigt desperat får du väl ta ett usk-jobb under sommaren. Men hela vården verkar skrika efter sommarvikarier

    Är du beredd att flytta borde det vara helt problemfritt att få jobb.

  • tezz0

    Hej,