• Meriall

Otroligt kär i min lärare

Han tycker säkert att det är gulligt att du gillar honom och därför ler han. Han har ju flickvän så det spelar ingen roll om det är olagligt för inget kan ju hända. Men så du vet, det är olagligt tills du fyller 15 oavsett vilken skola du går på. Sedan är det lagligt okej men han lär bli sparkad om han är med dig och det kommer fram och han jobbar på din skola. Men olagligt är det inte.

Jag förstår din känsla, var själv förtjust i min lärare i typ den åldern när jag var 15 och där hände det faktiskt ett par grejer (han hade inte flickvän då). Det kom dock inte fram så påverkade inte hans jobb. Men ja, vissa lärare kan vara intresserade av elever. Dock tror jag inte något kommer hända innan du fyllt 15 oavsett för ja - det är riktigt olagligt då.

• Meriall
    viseversa skrev 2019-03-30 20:17:23 följande:

Läs på. Det är olagligt. Men nej ta lärare är inte intresserad av henne oavsett.

Jag tror faktiskt inte det är det, tycks minnas att jag kollade upp det för något år sedan. Det blir som att en chef har det med en anställd. Mkt omoraliskt men inte olagligt, om jag minns rätt. Däremot blir det olagligt pga beroendeställning om det är tex fosterförälder eller liknande.

Tror dock inte heller läraren vill ngt med TS, få män är intresserade av så unga tjejer och denna har dessutom en flickvän och mkt att förlora pga sitt jobb. Sedan är inte TS ens 15 än.
Svar på tråden Otroligt kär i min lärare