• Anonym (Ledsen)

    Hur fort blev ni gravida efter ett MF?

    Hur långt tid tog det för er att bli gravid igen efter ett MF?

  • Svar på tråden Hur fort blev ni gravida efter ett MF?
  • LFF
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-01 11:41:32 följande:

    Gick det snabbare att bli gravid efter ert MF än försöket innan?


    Nej. Vi hade just beslutat att skippa kondomerna och faktiskt försöka när första pluset kom. Sen blev det som som sagt ytterligare en misslyckad graviditet och totalt 5 år av försök innan det blev levande barn.
  • Anonym (Tänk!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-01 00:47:54 följande:

    Hur långt tid tog det för er att bli gravid igen efter ett MF?


    Ett missfall beror på att kroppen stöter bort graviditeten, låt kroppen återhänta sig istället för att stressa fram en ny graviditet.. tänk dig för..
  • Anonym (-)
    Anonym (Tänk!) skrev 2019-04-01 16:10:37 följande:
    Ett missfall beror på att kroppen stöter bort graviditeten, låt kroppen återhänta sig istället för att stressa fram en ny graviditet.. tänk dig för..
    "Tänk dig för"? Vad menar du med det?

    T.o.m personal inom vården säger att det är okej att bli gravid igen snabbt efter ett missfall. Blir man gravid så är kroppen redo.
  • Anonym (Läs på!)
    Anonym (Tänk!) skrev 2019-04-01 16:10:37 följande:

    Ett missfall beror på att kroppen stöter bort graviditeten, låt kroppen återhänta sig istället för att stressa fram en ny graviditet.. tänk dig för..


    Livmodern accepterar inte ett nytt ägg att fästa om den inte är redo att bära ett barn. Det går inte att strssa fram en ny graviditet. Läs på.
  • isa94

    Fick utomkvedes och opererades i augusti, plus i september och väntar nu första miraklet i juni

  • Hakunamatataa

    Jag fick mitt första missfall i september förra året (vecka 8). Mensen kom ca exakt en månad efter. Plussade igen i november men fick missfall (i vecka 6) ännu en gång i slutet av månaden. Efter det tänkte vi vänta lite men mensen kom ju aldrig vilket betydde att jag var gravid igen och plussade ett par dagar innan julafton, är i vecka 20 idag! Glad

  • Anonym (Ledsen)

    Min barnmorska säger att vi inte behöver vänta utan kan börja försöka få barn igen efter MF blödningen.


    Anonym (Läs på!) skrev 2019-04-02 02:59:18 följande:

    Livmodern accepterar inte ett nytt ägg att fästa om den inte är redo att bära ett barn. Det går inte att strssa fram en ny graviditet. Läs på.


  • Anonym (Läs på!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-02 16:14:27 följande:

    Min barnmorska säger att vi inte behöver vänta utan kan börja försöka få barn igen efter MF blödningen.


    Ja och det kan ni också. Men skulle det inte fästa så kan det bero platt livmodern inte är redo än. Vi började också försöka efter blödningen slutat men tyvärr funkade det inte förrän efter en mens.
  • emeosk

    Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.

  • Anonym (Ledsen)

    Åh nej vad tråkigt att höra. Stor kram till dig. Min bm sa att det var bara att försöka igen om vi ville och då räknar man från första MF- blödningen som sista mens. Kram


    emeosk skrev 2019-04-02 21:06:45 följande:

    Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.


  • emeosk

    Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.

  • emeosk

    Såg att motto postade två gånger. Tack för svar. Räknas då den dagen jag födde fram mitt barn som sista mens? Eller dagen jag skrapades? ( fanns rester kvar)

  • isa94
    emeosk skrev 2019-04-02 21:45:33 följande:

    Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.


    Jag änvände mig utav NaturalCykels som direkt kunde visa mig när jag hade ägglossning. Hade ju dock använt den redan innan också. ( men aldrig så noga som man skulle, men det gick ju utmärkt ändå den gången )
  • Anonym (Ledsen)

    Efter MF när ni blev gravida igen- hur kändes det- var det ännu större lycka? Eller kändes det mer oro och att den där första lyckan inte infann sig igen?

  • ballerinakakaoreo
    Anonym (Ledsen) skrev 2019-04-03 19:40:38 följande:

    Efter MF när ni blev gravida igen- hur kändes det- var det ännu större lycka? Eller kändes det mer oro och att den där första lyckan inte infann sig igen?


    Både och. Mestadels vågade jag inte vara glad, inte förrän nu när jag är i vecka 15 och den värsta tiden är över. Därför bokade jag in privata ultraljud så fort jag plussade så jag skulle få se att allt stod rätt till. Det skulle kosta mig 200kr (samma taxa som landstinget) men jag har frikort och får det därför gratis.
  • Anonym (MW)
    emeosk skrev 2019-04-02 21:06:45 följande:

    Ni som blivit gravida direkt efter MF och MA, hur visste ni att ni hade ägglossning om mensen inte hade kommit? Var de bara tur eller tog ni test eller liknande. Jag var på RUL och min bebis hade dött v 19+1 jag födde ut barnet 27 mars och skrapades ytterligare 31 mars. Har fortfarande lite blod. Vill föröska bli gravid direkt igen. När kan man räkna med ägglossning ( om den drar igång direkt)? Har innan detta alltid haft mens prick på dagen cykel 28 dagar.


    Jag fick missfall i februari(v19+0) Fick mens exakt en månad efteråt. Men hade rester kvar. Gjorde en skrapning i början på april. Fick mens ca 29 dagar efter senaste mens.

    Tyvärr är min slemhinna fortfarande för tunn för att klara graviditet pga skrapning för en månad sedan. Så måste vänta minst en månad till....

    Dagarna känns olidliga och oändliga.
  • Nardil

    Konstaterat MA i vecka 12 den 4/11. Slutade blöda exakt 6 veckor efteråt. Plus igen den 14/2.

  • Anonym (MW)
    Anonym (MW) skrev 2019-05-01 19:42:09 följande:

    Jag fick missfall i februari(v19+0) Fick mens exakt en månad efteråt. Men hade rester kvar. Gjorde en skrapning i början på april. Fick mens ca 29 dagar efter senaste mens.

    Tyvärr är min slemhinna fortfarande för tunn för att klara graviditet pga skrapning för en månad sedan. Så måste vänta minst en månad till....

    Dagarna känns olidliga och oändliga.


    Blev gravid igen efter fyra månader. Missfall i vecka 6. Så nu är det samma visa igen..
  • Syskonlängtan2020

    Fick missfall i augusti. Blödde kort tid, negativt test fort(bekräftade med många).

    Nu detta: frågan. Är jag gravid eller kan hormonerna gå upp och ner efter missfall fast de varit negativt?

  • ballerinakakaoreo
    Syskonlängtan2020 skrev 2019-09-25 18:36:10 följande:

    Fick missfall i augusti. Blödde kort tid, negativt test fort(bekräftade med många).

    Nu detta: frågan. Är jag gravid eller kan hormonerna gå upp och ner efter missfall fast de varit negativt?


    Om du har fått negativt bekräftat med många test innan dessa så finns det bara en rimlig anledning och det är att du är gravid igen, det kan gå riktigt fort. Grattis!!! :) Jag fick missfall den 1a dec 2018 och min nuvarande graviditet räknas från senaste mens 30 dec 2018, så en ägglossning och mens mellan sedan blev jag gravid igen. Vissa får inte ens mens mellan graviditeterna. 
Svar på tråden Hur fort blev ni gravida efter ett MF?