Inlägg från: Kaol81 |Visa alla inlägg
  • Kaol81

    Vad ska jag göra?????

    Hej. Fy så jobbigt det måste vara för dig. Det jag tror du gör bäst är att fortsätta precis som du gjort hittills. Stå fast vid dig och ditt barn. Du har erbjudit honom möjligheten att vara med. Det är jätte bra. Fortsätt med det med.

    Menar absolut inte att du ska behöva vara drivande för att han ska bli mer intresserad, men snarare låt möjligheterna vara öppna för ditt barn att få ha en relation till sin pappa. (Alltså inte som ?godhet? till en vuxen man som för närvarande inte tar sitt ansvar)

    För de kan ändras. När jag och mitt ex separerade var han liksom så omogen. Han hade inte riktigt viljan att vara med våran då 6 månaders son. Men även han växte in i rollen som pappa tillslut (tog ca 10 år iofs!) men nu när sonen är 17 så bor och går han gymnasium i pappans kommun! 10 år är sjukt lång tid att behöva bita sig i tungan och all frustration osv som kommer när de inte ställer upp på barnet eller håller löften.

    Men kan de sen reparera det så kan det ju finnas många fler år av en god relation mellan honom och barnet, Å någonstans är det ju det det enda man önskar sitt barn. Lycka, familj och kärlek.

  • Kaol81

    Jag skulle nog skriva att jag inte kunde ses faktiskt. Än så länge är ju den Lill* i magen och då behöver du inte avlastningen eller han anknytningen på samma sätt som sen när barnet finns.

    Sen vill man ju kunna lita på att de ni kommer överrens om faktiskt hålls.

    Kanske att du kan skriva något i stil med. Jag kan inte ses imorgon, men vi kan boka en annan dag när vi båda kan. MEN för att det här ska kunna bli bra för oss båda och sen även för barnet, så måste vi båda hålla det vi kommer överrens om och säger till varandra! Är man osäker vad som sagts kan man ju typ messa och fråga.

    Eller jag vet inte, men jag förstår frustrationen!!!!

    Kram

  • Kaol81

    Jag skulle nog skriva att jag inte kunde ses faktiskt. Än så länge är ju den Lill* i magen och då behöver du inte avlastningen eller han anknytningen på samma sätt som sen när barnet finns.

    Sen vill man ju kunna lita på att de ni kommer överrens om faktiskt hålls.

    Kanske att du kan skriva något i stil med. Jag kan inte ses imorgon, men vi kan boka en annan dag när vi båda kan. MEN för att det här ska kunna bli bra för oss båda och sen även för barnet, så måste vi båda hålla det vi kommer överrens om och säger till varandra! Är man osäker vad som sagts kan man ju typ messa och fråga.

    Eller jag vet inte, men jag förstår frustrationen!!!!

    Kram

Svar på tråden Vad ska jag göra?????