• Ok1020

BIM maj

Har nu fått mens igen och startar därför den här tråden. Blir vårt 9e försök.

BIM

5/5 ok1020

• Svar på tråden BIM maj
  • sommartjejen888
    t123 skrev 2019-05-27 14:38:07 följande:
    Håller tummarna för dig :) Vad har du haft för symtom? :D
    Hm, jag har nog inte haft så mycket symtom. eller direkt jag haft något så har jag tänkt äh skärp dig du inbillar dig bara. Tungan ute Men aboslut mensvärk och ont i brösten men inte mer än vanligt innan mens. Jag tempar och tempen har hållit sig hög från ägglossning. Tack så mycket {#emotions_dlg.flower}
  • Lisa fisa

Liiite frustrerande nu alltså.

Jag är på BIM +4 och inget plus eller mens i sikte.

Hade stegring på ÄL test den 6 och 8! Men inte exakt lila starkt som kontrollstrecket.

Började tog gravtest ÄL+ 10,11,12 clearblue early och vanliga...som visade negativt.

testade då i samma veva med ÄL-test som visade så sjukt positivt som dom aldrig gjort. Jag tänkte att det kanske var ett tecken på att jag var gravid... men tiden har gått och inget plus.

Min tanke nu är om man kan ha ägglossning två ggr utan mens mellan? Var det en andra ägglossning jag hade där på ÄL dag 11? I så fall så är jag helt plötsligt bara på ÄL+9 om det ens är möjligt?!!

Eller är mensen bara helt enkelt sen? Eller ligger det en liten där som inte vill synas på hcg i urinet.

Jag har mått illa, huvudvärk, molande värk, växande bröst, ömma bröstvårtor och senaste dagarna ökad värk som nästan känns som mensvärk. Tänkt att nu kommer mensen... men inget hittills.

• Zeldalack
    Natalie87W skrev 2019-05-27 14:00:48 följande:

Hej tjejer!

Jag hade bim igår och har fortfarande inte fått mens. Men har lite värk i magen, inte riktigt mensvärk heller i h haft det typ sen igår. Och igår kväll märkte jag att jag har ljusrosa flytningar. Kan ju få det några timmar innan eller precis i samband med mens men det har snarare avtagit nu än ökat. Kan det vara en nidblödning. Använder appen flo och har enligt den alltid fått

Min mens exakt 15 dagar efter ägglossning och det var igår. Alltså är den sen nu om inte de ljusa flytningarna räknas som mens, men aldrig haft såhär innan. Jag är så nervös och vågar typ inte ta ett test :/ är så rädd att det ska vara negativt. Jag och min kille är på ca 10:e ordentliga försöket men har haft oskyddat sex utan preventivmedel i snart 3 år och inget har hänt.

Blir galen på att vara rädd!!!

Jag känner igen mig din känsla. Med mitt första barn så försökte vi i tre år jag tappade hoppet och kände som du. Men sen en februari dag då var min mens sen i 8 dagar jag vågade inte testa mig då min mens varit sen så många gånger men på kvällen började jag fundera och sen kunde jag att jag hade hårda bröst det har jag aldrig haft så få blev fundersam jag testade mig nästa morgon och visade pluss på än gång han inte ens torka mig. Ville bara ge dig lite hopp och säga att jag känner med dig och har haft det som du nu har jag en son och är gravid igen andra barnet gick bara på 4 försöket effter förlossningen. Vet att det känns som allt är mörker men det kan komma posetivt när man minst annat det. Vill inte ge dig falska förhoppning men ville berätta hur det var för mig.
  • t123

Äl+10 idag och efter gårdagens tempdipp gick tempen upp igen idag. Har haft dippar de två andra gångerna jag varit gravid också så lite hopp gav det mig ändå!

Gjorde även ett test imorse och det blev något svagt svagt som kom inom tiden men som inte direkt syns nu. Men det var en sån där superbillig smal sticka så jag litar egentligen inte på dem. Kommer ta ett säkrare test om några dagar om inte tempen sjunker :)

Hur går det för er andra med bim i slutet av maj?!

• brallison
    t123 skrev 2019-05-28 08:21:53 följande:

Äl+10 idag och efter gårdagens tempdipp gick tempen upp igen idag. Har haft dippar de två andra gångerna jag varit gravid också så lite hopp gav det mig ändå!

Gjorde även ett test imorse och det blev något svagt svagt som kom inom tiden men som inte direkt syns nu. Men det var en sån där superbillig smal sticka så jag litar egentligen inte på dem. Kommer ta ett säkrare test om några dagar om inte tempen sjunker :)

Håller tummarna för dig!
    Har BIM på torsdag, känner inget nu, men det gjorde jag inte förra månaden heller (haft MF precis innan, så hormonskakning kan ha orsakat att vanliga symptomer är inte längre vanliga i mitt fall). Dock, tror jag att vi har missat ÄL den här månaden - brukar inte ta ÄL-tester i vanliga fall, försökte följa appen, men inga vanliga ÄL-flyttningar varit då, så jag tror inte att det blir nåt i maj. Gör inga tester förr efter BIM (ser ingen idé i det ), så till helgen ska antingen beställa ett gravtest om mensen ska vara sen eller rosenrot med ÄL-tester för nästa månad, haha.
  • Babycakes79
    t123 skrev 2019-05-28 08:21:53 följande:

BIM är troligtvis imorgon men cykeln diffar 25-28 dagar, men nånstans mellan ons-lör. Igår fick jag en stark känsla av att jag kan vara gravid men det är som bortblåst idag då jag har jordens mensvärk och känner mig allmänt hängig som jag brukar göra i samband med mens.
    Just nu vågar jag knappt kolla i trosorna när jag går på toa, det är en pina. Tänk att man kan bli så uppslukad av det här. Jag vill ju bara kunna koppla bort det här och tänka "det blir vad det blir", som så många andra verkar kunna göra.
    Har en molande mensvärk som ibland blir mer kraftig, känner mest på vänster sida. Ömma bröst och i natt vaknade jag av halsbränna. Dessutom mycket ådror på bröst, armar och ben. Hade dock mer symptom förra månaden och då kom mensen likförbannat haha. Jag ska försöka hålla mig från att testa mig några dagar om inte mensen kommer, men tror som sagt att den gör intåg under dagen. Tyvärr!
  • Saga92

Jag har BIM på fredag. Tre dagar dit. Tycker tiden går fruktansvärt långsamt. Jag har testat ett par gånger. Dels ett clearblue early på BIM-5 och ett vanligt test idag BIM-3 som båda var negativa. Jag har ett barn sedan innan och när jag plussade då så var det inte förrän BIM-1 med vanliga stickor så jag tänker att det fortfarande finns en chans. Clearblue early testet jag tog BIM-5 som var negativt försöker jag bortse ifrån för jag vet att min menscykel ofta är längre än 28 dagar.. Jag inbillar mig att jag har känningar i form av svag molvärk, kanske för att jag vet att det var så jag märkte att jag var gravid förra gången.

Håller tummarna för er andra som fortfarande går och väntar!

• t123

Tog ett Clearblue digital ikväll på BIM-3 och fick resultatet Gravid 1-2! Så glad men fattar det knappt. Sjunker nog in om några dagar :)

Stort lycka till allihop nu!!

• sommartjejen888
    t123 skrev 2019-05-28 21:48:37 följande:

Tog ett Clearblue digital ikväll på BIM-3 och fick resultatet Gravid 1-2! Så glad men fattar det knappt. Sjunker nog in om några dagar :)

Stort lycka till allihop nu!!

Åh grattis!!! {#emotions_dlg.flower}
  • t123
    sommartjejen888 skrev 2019-05-28 21:54:03 följande:

Åh grattis!!! 

Tack snälla! :) Ses kanske i en BF-grupp istället nu då!