• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 10:33:53 följande:
    Hur snygg din kropp än är kommer det aldrig räcka att bara ha en snygg kropp. Det känns som du gömmer dig bakom din kropp för att slippa ta tag i andra saker i ditt liv. Om du kan skylla på att din kropp ine duger på grund av kvinnors utseendefixering behlver du inte utamana andra saker i livet som att försöka ta kontakter med andra människor osv.
    Jag har alltid tagit första steget med kvinnor. Frågat om fika och liknande. Inte längesen jag försökte senast.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:33:58 följande:

Jag koppar det till hur jag uppfattas av kvinnor. För mig känns det bra om kvinnor uppskattar mitt utseende och min kropp. Att få negativa kommentarer känns inte bra för mig. Det gör mig osäker. Och leder till att jag får sämre självförtroende. Jag tycker själv att jag ser ok ut. Jag trivs med min kropp som den är nu. Men kvinnor har problem med det. Så pass att de måste tala om det för mig.

Det har cu förstått vid det här laget.

Men vad ska du göra åt det?

Försöka få till det mest perfekta utsendet någonsin som ingen nånsin kan kommentrra negativt? Eller vad är din plan?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:35:50 följande:

Jag har alltid tagit första steget med kvinnor. Frågat om fika och liknande. Inte längesen jag försökte senast.

Ja, det är ju bra att du träffar folk. Det lät tidogare i tråden som du mest höll dig hemma och inte hade några sociala kontakter allls. Att ha det är viktigare både för välmåendet och för möjligheten att hitta en partner än en fantastisk kropp.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 10:36:02 följande:
    Det har cu förstått vid det här laget.

Men vad ska du göra åt det?

Försöka få till det mest perfekta utsendet någonsin som ingen nånsin kan kommentrra negativt? Eller vad är din plan?
    Jag kan inte göra nåt åt hur kvinnor uppfattar mig. Jag ser ut såhär.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 10:39:36 följande:
    Ja, det är ju bra att du träffar folk. Det lät tidogare i tråden som du mest höll dig hemma och inte hade några sociala kontakter allls. Att ha det är viktigare både för välmåendet och för möjligheten att hitta en partner än en fantastisk kropp.
    Det gör jag. Håller mig helst hemma. Men jag har ändå försökt med tjejer jag gillat. 
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:39:48 följande:

Jag kan inte göra nåt åt hur kvinnor uppfattar mig. Jag ser ut såhär.

Ok. Kan du göra något åt din egen bild av hur kvinnor uppfattar dig då? Att förstå att det finns viktigare saker än kroppens utseende? Att du kan behöva jobba med andra saker än kroppen för att upofattas som intressant?

Vad är ditt syfte med tråden? Vad hoppas du få ut av den?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:41:30 följande:

Det gör jag. Håller mig helst hemma. Men jag har ändå försökt med tjejer jag gillat. 

Var har du träffar tjejer som du gillar om du mest håller dig hemma?
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 10:43:51 följande:
    Ok. Kan du göra något åt din egen bild av hur kvinnor uppfattar dig då? Att förstå att det finns viktigare saker än kroppens utseende? Att du kan behöva jobba med andra saker än kroppen för att upofattas som intressant?

Vad är ditt syfte med tråden? Vad hoppas du få ut av den?
    Jag ville höra lite hur en man ska se ut i kroppen för att attrahera kvinnor. Kvinnor har olika smak, men om många kvinnor nämner en viss typ av ideal så får man lite hum vad de flesta föredrar. Få lite idéer om jag ska träna på annat sätt än jag gör nu. Lägga på mer muskler eller nåt. Det är därför jag nämnde kändisar. Lätt att leta upp bilder på hur dom ser ut.
  • Fjäril kär
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:33:58 följande:

Jag koppar det till hur jag uppfattas av kvinnor. För mig känns det bra om kvinnor uppskattar mitt utseende och min kropp. Att få negativa kommentarer känns inte bra för mig. Det gör mig osäker. Och leder till att jag får sämre självförtroende. Jag tycker själv att jag ser ok ut. Jag trivs med min kropp som den är nu. Men kvinnor har problem med det. Så pass att de måste tala om det för mig.

Fast det är ju tack vare dålig självkänsla som du tolkar alla åsikter personligt.

Alla kvinnor du träffar hela tiden kan omöjligt tycka att du är ful? Ser du inte det orimliga i det?

Din UTSTRÅLNING signalerar osäkerhet och kvinnorna nobbar dig pga det. DU tolkar det som att det är utseendet det beror på men det är ju fel!

Exakt hur många NYA kvinnor kommenterar ditt utseende negativt varje dag eller vecka?

Hur längesedan blev du ordagrant nobbad av utseendet?
  • Anonym (V)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:22:11 följande:

Så när kvinnor kommenterar min kropp negativt, då är det mitt självförtroende det är fel på? jag inbillar mig att de säger så?

Om du tar åt dig av vad de säger är det ditt självförtroende det handlar om. Det kommer alltid att finnas idioter som trycker ned andra så det enda man kan göra är att bygga ett mentalt försvar mot sådant. Varför bry sig om personer som ratar en? Är det så viktigt att få bekräftelse från någon som inte vill ha en ändå?

Det förändrar ingenting att älta hur orättvisa andra människor och världen är. Det enda du kan förändra är ditt förhållningssätt. När någon fäller elaka kommentarer tänk bara f*ck it och gå vidare.

Det är du som styr över om du låter det spä på ditt dåliga självförtroende eller om du avfärdar det som idioti från en ytlig och hänsynslös person som du ändå inte vill ha i din närhet.

Fokusera på att finna njutning i tillvaron så kommer du att släppa sådana kvinnor och kommenterarer och i stället se vilka personer som får dig att må bra.

Prova KBT eller zenmeditation (svårt men effektivt) för att påverka ditt förhållningssätt med ren tankekraft.
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?