Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:22:11 följande:
Så när kvinnor kommenterar min kropp negativt, då är det mitt självförtroende det är fel på? jag inbillar mig att de säger så?
Om du tar åt dig av vad de säger är det ditt självförtroende det handlar om. Det kommer alltid att finnas idioter som trycker ned andra så det enda man kan göra är att bygga ett mentalt försvar mot sådant. Varför bry sig om personer som ratar en? Är det så viktigt att få bekräftelse från någon som inte vill ha en ändå?
Det förändrar ingenting att älta hur orättvisa andra människor och världen är. Det enda du kan förändra är ditt förhållningssätt. När någon fäller elaka kommentarer tänk bara f*ck it och gå vidare.
Det är du som styr över om du låter det spä på ditt dåliga självförtroende eller om du avfärdar det som idioti från en ytlig och hänsynslös person som du ändå inte vill ha i din närhet.
Fokusera på att finna njutning i tillvaron så kommer du att släppa sådana kvinnor och kommenterarer och i stället se vilka personer som får dig att må bra.
Prova KBT eller zenmeditation (svårt men effektivt) för att påverka ditt förhållningssätt med ren tankekraft.