• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:47:33 följande:

Jag ville höra lite hur en man ska se ut i kroppen för att attrahera kvinnor. Kvinnor har olika smak, men om många kvinnor nämner en viss typ av ideal så får man lite hum vad de flesta föredrar. Få lite idéer om jag ska träna på annat sätt än jag gör nu. Lägga på mer muskler eller nåt. Det är därför jag nämnde kändisar. Lätt att leta upp bilder på hur dom ser ut.

Om du har jättesvårt att träffa tjejer nu, tror du verkligen att det kommer ändras för att du tränar en ny muskelgrupp? Det känns verkligen som att du söker en quick fix.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 10:51:57 följande:
    Om du har jättesvårt att träffa tjejer nu, tror du verkligen att det kommer ändras för att du tränar en ny muskelgrupp? Det känns verkligen som att du söker en quick fix.
    Jag vet inte vad kvinnor attraheras av, det är därför jag frågar. Om jag nu uppfattas som för tunn, så kanske de flesta kvinnor gillar män med mer massiv kropp? Jag är inte naturligt kraftigt byggd. Läst att kvinnor vill ha en man de känner sig trygg med, luta sig emot. Då är nog min längd, 185 cm, bra, men jag kanske ska bli större?
  • pyssel
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 10:57:08 följande:

Jag vet inte vad kvinnor attraheras av, det är därför jag frågar. Om jag nu uppfattas som för tunn, så kanske de flesta kvinnor gillar män med mer massiv kropp? Jag är inte naturligt kraftigt byggd. Läst att kvinnor vill ha en man de känner sig trygg med, luta sig emot. Då är nog min längd, 185 cm, bra, men jag kanske ska bli större?

De andra sakerna du inte vill fixa kommer stå i vägen för att träffa någon.

Din längd, vikt och beskrivna "kändiskropp" är det inget fel på. Förmodligen ganska attraktivt, så det andra står allvarligt i vägen för dig, inte kroppen.
    Alla hästar hemma
  • Kjell2

Om du ser dig runt och tittar på män i förhållanden ser du vad kvinnor vill ha.
  • Anonym (Linnea)

Så du tror att det enbart handlsr om din kropps utseende? Kvinnor som söker en partner söker bara en kropp som ser ut på ett visst sätt? Inget annat är relevant?
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 11:18:26 följande:
    Så du tror att det enbart handlsr om din kropps utseende? Kvinnor som söker en partner söker bara en kropp som ser ut på ett visst sätt? Inget annat är relevant?
    Nej, men för att öka chanserna att attrahera en kvinna, så kan det vara bra att veta vad de flesta kvinnor gillar för typ av kropp.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-04-20 11:24:08 följande:

Nej, men för att öka chanserna att attrahera en kvinna, så kan det vara bra att veta vad de flesta kvinnor gillar för typ av kropp.

Ok. Tror du att ny sorts träning kommer för att skapa en kropp som de flesta kvinnor gillar kommer öka dina chanser märkvärt?

Du skriver ju själv att din kropp ser bra ut och jämför den med kändisars. Om du försöke ta ett steg tillbaka och se objektivt på det hela - hur mycket handlar din ensamhet (i betydelsen singel) om din kropp? Kan det finnas andra faktorer som spelar större roll?

Om du fortstätter leva ditt liv exakt som du gör nu men ändrar träningsinsatserna på nya muskelgrupper tror du att det kommer göra att du inte längre är singel om ett år?
  • Anonym (Målsättning)
    pyssel skrev 2019-04-20 11:03:57 följande:
    De andra sakerna du inte vill fixa kommer stå i vägen för att träffa någon.

Din längd, vikt och beskrivna "kändiskropp" är det inget fel på. Förmodligen ganska attraktivt, så det andra står allvarligt i vägen för dig, inte kroppen.
    Jag tycker också min kropp är ok, och de kändisarna jag nämnde som har liknande kroppar.
    Men eftersom kvinnor har kommenterat min kropp negativt så är den inte ok för många kvinnor. Jag kommenterar inte kvinnor på det sättet. Alltså ÄR utseendet viktigt för kvinnor.
    Många har sagt att jag kommer träffa rätt kvinna, och jag har mycket att ge.
    Men eftersom jag alltid varit singel, och nästan ingen som kollar min profil på nätet skriver, då måste det ju vara utseendet det är fel på. Jag har läst att kvinnor skriver till män de attraheras av.
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Linnea) skrev 2019-04-20 11:31:17 följande:
    Ok. Tror du att ny sorts träning kommer för att skapa en kropp som de flesta kvinnor gillar kommer öka dina chanser märkvärt?

Du skriver ju själv att din kropp ser bra ut och jämför den med kändisars. Om du försöke ta ett steg tillbaka och se objektivt på det hela - hur mycket handlar din ensamhet (i betydelsen singel) om din kropp? Kan det finnas andra faktorer som spelar större roll?

Om du fortstätter leva ditt liv exakt som du gör nu men ändrar träningsinsatserna på nya muskelgrupper tror du att det kommer göra att du inte längre är singel om ett år?
    Märkvärt vet jag inte, men kanske något, om nu kvinnor gillar män med mer massa.
    Att jag är osocial är självklart en stor faktor. Men jag är inte så pigg på att vara bland folk, eftersom kvinnor uttryckt missnöje med hur jag ser ut.
  • Anonym (Målsättning)
    Fjäril kär skrev 2019-04-20 10:50:57 följande:
    Fast det är ju tack vare dålig självkänsla som du tolkar alla åsikter personligt.

Alla kvinnor du träffar hela tiden kan omöjligt tycka att du är ful? Ser du inte det orimliga i det?

Din UTSTRÅLNING signalerar osäkerhet och kvinnorna nobbar dig pga det. DU tolkar det som att det är utseendet det beror på men det är ju fel!

Exakt hur många NYA kvinnor kommenterar ditt utseende negativt varje dag eller vecka?

Hur längesedan blev du ordagrant nobbad av utseendet?
    Nu är det längesen, men jag förstår ju eftersom ingen skriver på dejtsidor. 
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?