• Anonym (Målsättning)

Kvinna 45+, hur ska en man se ut?

Har en annan tråd som handlar om mäns kroppar.
    Men eftersom jag närmar mig 50 så jag får jag vara realistisk och rikta mig till kvinnor i min ålder, och äldre.
    Vad har ni för förväntningar och önskemål på hur en man ska se ut i kroppen?
    Nämn gärna en kändis, skådis tex, så man får lite hum om vilket som är ditt ideal.

• Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?
  • Anonym (Målsättning)
    Anonym (Moi) skrev 2019-06-15 14:06:33 följande:

En trygg och stabil person som är väl grundad i sig själv, inte har gubbat till sig, det vill säga inte stagnerat och cementerat sina åsikter. Som är öppen för nya perspektiv, idéer och möjligheter. Som inte är fixerat vid sig själv och sitt utséende. Som är snäll mot sig själv och andra. Inte tar saker så gravallvarligt. Är ren o fräsch o pigg. Allt detta avspeglar sig i utseendet.

Skulle du ta det allvarligt om män kommenterade ditt utseende negativt?
    Nu utgår jag ifrån att du är kvinna. För mig känns det när kvinnor har kommenterat mitt utseende negativt. Jag blev ledsen.
  • Anonym (Ja)
    Anonym (Målsättning) skrev 2019-06-16 10:16:07 följande:

Skulle du ta det allvarligt om män kommenterade ditt utseende negativt?

Nu utgår jag ifrån att du är kvinna. För mig känns det när kvinnor har kommenterat mitt utseende negativt. Jag blev ledsen.

Jag har inte läst tråden, men jag vill svara på detta. Självklart blir jag påverkad och ledsen när män kommenterar min kropp negativt. Jag har tex relativt kraftiga överarmar för att vara kvinna. En kille (läkarstudent, så typiskt- de var alltid utseendefixerade) klämde på dem och sa nåt om att jag hade fått mycket god mat hemma. Det var när jag var 20 och vägde 53 till 165 cm. Så jag var ju inte tjock i övrigt. Efter det dolde jag överarmarna i säkert ett år.

Jag har fått många andra taskiga kommentarer av killar och män genom åren. Allt från att mina ögon är ?stirrande?, håret för lockigt, ryggen har fel form, tårna är korta, bröstvårtorna för stora...du kan kanske inte tro det, men jag ser helt normal ut. Det handlar om den som kommenterar- ett behov av att trycka ner andra.

Med tiden så har jag kommit på att såna människor ska jag inte umgås med alls. Jag är känslig av mig och tål inte sånt. Jag bryter direkt med den typen av män. Det finns snälla män också, som inte måste sätta ord på allt som inte är perfekt i mitt utseende. Det måste vara likadant med kvinnor- det finns såna som är snälla och inte säger sårande saker. Lär dig att hitta dem istället för stt hänga upp dig på de andra.
  • Anonym (beachbum)

Var på stranden igår med en bekant, en av dom som genom åren har anmärkt mest på mitt utseende.
    Hon frågade varför jag inte tar av mig. Jag svarade att jag inte vill ta av mig bland folk. Varit för mycket kommentarer genom åren. Hon sa att jag måste ju släppa det nån gång.
    En stund senare frågade hon om hennes lår var tjocka och om hon har mycket celluliter.
    Jag nämnde att det är inte konstigt att man blivit självmedveten och fått komplex, allt handlar ju om utseendet. Hon blev irriterad och svarade att det är ju typiskt kvinnligt att hålla på sådär.

Är det sant? Är det typiskt kvinnligt att anmärka på andras utseende och kroppar?

• Anonym (beachbum)
    Anonym (43 år) skrev 2019-04-15 09:52:57 följande:
    Och vi kvinnor fungerar precis likadant.
    Varför påstå nåt sånt?
  • Anonym (beachbum)
    Anonym (Tja) skrev 2019-04-15 09:56:33 följande:
    Vad har du för förväntning på hur jämnåriga kvinnor ska vara? Där har du svaret.
    Du menar att män och kvinnor tänker likadant?
  • Anonym (beachbum)
    Anonym (43 år) skrev 2019-04-15 11:23:51 följande:
    Och de flesta kvinnor uppskattar en helt vanlig kropp eftersom det är personligheten som avgör.

Jag har nobbat flera visuellt snygga män, varav en modell, för att de inte passat mig rent personlighetsmässigt. Vad ska jag göra med en snygg kropp om jag inte kan föra ett vettigt samtal med honom?
    Varför känner kvinnor ett behov av att kommentera en mans kropp då?
    Kan man inte bara få vara, duga som man är?

När jag var yngre så var jag i mycket bättre form än jag är nu, jag kunde springa milen, var starkare, hade magrutor.
    Men det var aldrig tillräckligt bra ändå.
  • KKarate

Kvinnor har sitt bäst-föredatum kring 30 år, därefter är det helt ointressant vad de tycker.

• Anonym (beachbum)
    Anonym (43 år) skrev 2019-06-15 13:02:26 följande:
    Vad i alla våra svar är det du inte förstår?
    Ditt svar här. Det är så man baxnar Rynkar på näsan

Det spelar ingen roll, faktiskt.

Sköter du hygienen, använder kläder som passar din kroppsbyggnad och klipper håret regelbundet så räcker det.

Det är din personlighet som avgör om jag blir attraherad och intresserad.
  • Anonym (beachbum)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-07 10:11:57 följande:

Är det sant? Är det typiskt kvinnligt att anmärka på andras utseende och kroppar?

Jag tycker det i alla fall. Och kvinnor känner inte att de behöver ta något ansvar för vad dom säger, dom går bara vidare.
  • Anonym (Linnea)
    Anonym (beachbum) skrev 2021-06-07 10:11:57 följande:

Var på stranden igår med en bekant, en av dom som genom åren har anmärkt mest på mitt utseende.

Hon frågade varför jag inte tar av mig. Jag svarade att jag inte vill ta av mig bland folk. Varit för mycket kommentarer genom åren. Hon sa att jag måste ju släppa det nån gång.

En stund senare frågade hon om hennes lår var tjocka och om hon har mycket celluliter.

Jag nämnde att det är inte konstigt att man blivit självmedveten och fått komplex, allt handlar ju om utseendet. Hon blev irriterad och svarade att det är ju typiskt kvinnligt att hålla på sådär.

Nu anmärkte hon ju på sitt eget utseende och det var säkert det hon avsåg när hon sa så. Och det skulle jag nog våga påstå att det är något mer vanligt bland kvinnor än män att småklaga på sin kropp då codh så även om det finns gitt om män som gpr det också. Håller med dig om att det inte är konstigt att det smittar av sig på omgivningen om en person håller på så. Förmodligen är det särför din bekante håller på så, hon har lärt sig beteendet av nån annan.

Bra att du sa ifrån.
Svar på tråden Kvinna 45+, hur ska en man se ut?