Anonym (Målsättning) skrev 2019-06-16 10:16:07 följande:
Skulle du ta det allvarligt om män kommenterade ditt utseende negativt?
Nu utgår jag ifrån att du är kvinna. För mig känns det när kvinnor har kommenterat mitt utseende negativt. Jag blev ledsen.
Jag har inte läst tråden, men jag vill svara på detta. Självklart blir jag påverkad och ledsen när män kommenterar min kropp negativt. Jag har tex relativt kraftiga överarmar för att vara kvinna. En kille (läkarstudent, så typiskt- de var alltid utseendefixerade) klämde på dem och sa nåt om att jag hade fått mycket god mat hemma. Det var när jag var 20 och vägde 53 till 165 cm. Så jag var ju inte tjock i övrigt. Efter det dolde jag överarmarna i säkert ett år.
Jag har fått många andra taskiga kommentarer av killar och män genom åren. Allt från att mina ögon är ?stirrande?, håret för lockigt, ryggen har fel form, tårna är korta, bröstvårtorna för stora...du kan kanske inte tro det, men jag ser helt normal ut. Det handlar om den som kommenterar- ett behov av att trycka ner andra.
Med tiden så har jag kommit på att såna människor ska jag inte umgås med alls. Jag är känslig av mig och tål inte sånt. Jag bryter direkt med den typen av män. Det finns snälla män också, som inte måste sätta ord på allt som inte är perfekt i mitt utseende. Det måste vara likadant med kvinnor- det finns såna som är snälla och inte säger sårande saker. Lär dig att hitta dem istället för stt hänga upp dig på de andra.