• helena29

    Hur lång tid tar en ärrbedömning hos Länsförsäkringar?

    Hej, 

    Jag har skickat in en komplettering till ett redan anmält olycksfall för min son till Länsförsäkringar. Har skickat en en bild på hans ärr. 
    Fick igår maila om att ärrfoto är mottaget och att en bedömning är påbörjad. 
    Hur lång tid kan detta ta och vad innebär en ärrbedömning?

    Ärret sitter på ögonlocket. När vi fick ut för min andra son så gick det hela på en dag...
    Om vi inte skulle få nån ersättning alls, så borde de ju se det med en gån och meddela oss? 

    Nån som har nån erfarenhet kring detta?

  • Svar på tråden Hur lång tid tar en ärrbedömning hos Länsförsäkringar?
  • helena29

    Det var inget automatiskt svar jag fått, utan jag kontaktade skaderegleraren. 
    Jag undrar dock över hur lång tid det egentligen ska behöva ta...
    En bild på ett ärr kan väl inte ta veckor att bedöma? 
    Hur går själva bedömningen till? Ligger det i betraktarens öga att avgöra ersättningen? 
    Eftersom han skrev att bedömning är påbörjad antar jag att han inte jobbar heltid med att bedöma bilden i flera veckor?? Känns ju jättekonstigt? 
    Som sagt, med min stora som fick jag besked samma dag. 

    Hur mycket kan ett ärr på ögonlocket ge? Sonen är 4 år. Inte väldigt synligt, men framträdande. 

  • helena29

    Okej. Tycker bara det var konstigt att jag fick svar samma dag när det gällde förra ärendet. 

    Hur vet du detta? Jobbar du med detta?

  • helena29
    BaKu skrev 2019-04-17 16:43:01 följande:

    Det skulle jag tro, men vissa försäkringar har en lägstanivå så beror på villkoren.


    Vad innebär det? Lägstanivå?
  • helena29

    Puffar lite.

    Nån som fått ersättning för ett liknande ärr? Hur mycket isåfall?

    Har inte svar av f-bolaget ännu!

Svar på tråden Hur lång tid tar en ärrbedömning hos Länsförsäkringar?