• Anonym (Politikergubbar)

    Killar och politik

    Brukar du tjej märka att bra/snygga killar oftare röstar högerut / struntar i politik medan tråkiga/sämre killar oftare röstar vänsterut?

  • Svar på tråden Killar och politik
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (Oattraktiva högermän) skrev 2019-04-22 00:02:24 följande:

    Att vara ointresserad av politik är väldigt oattraktivt då det får personen att framstå som lite korkad. Politik är en så pass viktig och avgörande del av samhället att en man som är ointresserad /okunnig inom politik nog kan likställas med att vara lite oansvarig och egocentrerad.

    Ofta verkar okunnighet inom politik sammanfalla med att personen själv upplever sig som höger vilket blir snäppet värre. Att höger personer tjänar mer än vänsterpersoner är ingenting jag märkt av alls. Tvärtom är det ju tämligen många lågutbildade män som av någon anledning har konservativa åsikter. Att vara höger är att sälla sig till konservativa idéer . Sådana män är ofta ointressanta självupptagna och gör allt för att verka framgångsrika och självsäkra utan att för den skull vara det. Otrygga individer helt enkelt och det blir man inte snygg av.


    Många fel här. Låter som att det är nationalister du tänker på? För annars finns det statistik på att t ex moderater ofta har hög utbildning och god lön (tydligt samband där). Det är ju också en typ av höger. Så man får skilja på den och den nationalistiska högern (läs: SD). I det fallet säger statistiken att främlingsfobin och det eventuellt sämre beteendet har med lägre utbildning att göra. Så i det fallet har du iofs rätt.
  • Anonym (hahaha)
    Anonym (Politikergubbar) skrev 2019-04-18 00:23:03 följande:

    Brukar du tjej märka att bra/snygga killar oftare röstar högerut / struntar i politik medan tråkiga/sämre killar oftare röstar vänsterut?


    hehe den var rolig. Hur kom du fram till det? 

    Men nej jag håller inte med. Har vänner och släkt som sympatiserar åt alla möjliga olika politiska håll men har lite svårt för dem som drar åt höger, som bara snackar pengar, hur mycket de tjänar och hur dyr sommarens semester blir (som om det var något positivt) och aldrig skulle ge en spänn till svältande barn i Afrika eller liknande. Dessa personer har ingen trevlig utstrålning. 

    Du är också lite komisk TS, som slår ihop "röstar höger/struntar i politik" i samma grupp - hur menar du där? 
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (H) skrev 2019-04-22 09:06:00 följande:

    På vilket sätt är M och KD vänster light?


    Äsch, bry dig inte om SD:arna och deras märkliga syn på svensk politik.
  • Anonym (Politikergubbar)
    Pumakvinna skrev 2019-04-22 00:05:40 följande:

    Vissa högermän kan väl vara attraktiva om de lyckas bevara nån form av ödmjukhet i all uppblåsthet och har nedärvd känsla för stil, men vänsterkillar is the shit!

    Sossar går mig helt förbi i sin likriktade osynlighet och SD talar för sig själv...i sin WTunkna människosyn,


    Kan inte såssar vara vänsterpersoner?
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (Tihi) skrev 2019-04-22 07:56:09 följande:

    Jag tänder inte på hunkiga killar och har således aldrig varit med en sådan. Kan alltså inte svara på din fråga.

    Visst är hälsa och träning viktigt men en kille som hänger på gymmet all sin lediga tid är inget för mig, oavsett partitillhörighet.

    Ja jag röstar på socialdemokraterna.


    Undrade bara vad du la in i definitionen av snygg. Vad jag noterat ser inte såssar fördjävliga ut precis, men sticker inte heller ut något nämnvärt. Röstar själv på ett annat rödgrönt parti.
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (Tihi) skrev 2019-04-22 07:56:09 följande:

    Jag tänder inte på hunkiga killar och har således aldrig varit med en sådan. Kan alltså inte svara på din fråga.

    Visst är hälsa och träning viktigt men en kille som hänger på gymmet all sin lediga tid är inget för mig, oavsett partitillhörighet.

    Ja jag röstar på socialdemokraterna.


    Och jag har själv bara varit på gymmet typ 10-15 gånger i hela mitt liv, skulle jag skrivit.
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (Tjo) skrev 2019-04-22 10:14:47 följande:

    Nä det brukar jag som tjej inte märka.

    Däremot brukar jag märka att män oftare röstar med plånboken och kvinnor med hjärtat. Eventuellt har du stött på tråkiga snubbar utan sexappeal som använder politiksnack för att få tjejer, i förhoppningen att vara mer sällsynt som man på vänsterflanken, de tänker ju så ibland.


    Gör de? I så fall vore det ju bra, om vänstermän hade sex-appeal de med.
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (Ser röd ut men röstar blått) skrev 2019-04-22 10:27:12 följande:

    Jag ser ut som en typisk vänsterpartist, dvs lång smal soyboy med glasögon och manchesterkavaj, haha...jobbar dessutom som lärare. Men jag röstade på SD sist. I lunchrummet låter jag som en typiskt vänsterkille men skenet bedrar Har faktiskt stött på fler och fler under åren som liksom jag ser vänster ut men som röstar höger.


    Det är ju bra! För, för varje en av er så knäcks ju stereotyperna något. F ö trodde jag att vänsterpartister var kraftiga och moderater smala/vältränade (generellt då).
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (Tjo) skrev 2019-04-22 10:28:46 följande:

    Btw, dejtade en snubbe som röstar höger. Han var höginkomsttagare så det var naturligt tyckte han. De som var i större behov av socialt skyddsnät och inte hade råd med basal levnadsnivå var det synd om tyckte han och han tyckte också att de personerna inte var hans problem, tyvärr, och att de satt sig själv i sin båt. De kunde ju bara utbilda sig bättre och börja tjäna pengar tyckte han.

    Fy fn så oattraktivt det är med ignorans och empatibrist. Sen finns det många poänger även med högerpolitik men många högerväljare skjuter snett och en hör när de resonerar sina politiska tankar att de röstar pga egoism och brist på kunskap om samhällsbyggnad och brist på långtidskonsekvenstänk och det ger utrymme för politiska otrevligheter att passera obemärkt.


    De kanske bara har en mer individualistisk syn på människan bara? En jag kände var hur snäll som helst, men röstade också höger. Så jag har liksom lärt mig att inte generalisera way too much. Många av dessa tänker väl att vi ska vara självständiga och oberoende av staten, men i praktiken funkar det inte alltid så. Att bara lyda under staten är minst lika fel det med, så någon sorts blandekonomi är att föredrar och det har ju stora delar av västvärlden fattat. Sorry för politik-snack. :)
  • Anonym (Politikergubbar)
    Anonym (hahaha) skrev 2019-04-22 12:02:23 följande:

    hehe den var rolig. Hur kom du fram till det? 

    Men nej jag håller inte med. Har vänner och släkt som sympatiserar åt alla möjliga olika politiska håll men har lite svårt för dem som drar åt höger, som bara snackar pengar, hur mycket de tjänar och hur dyr sommarens semester blir (som om det var något positivt) och aldrig skulle ge en spänn till svältande barn i Afrika eller liknande. Dessa personer har ingen trevlig utstrålning. 

    Du är också lite komisk TS, som slår ihop "röstar höger/struntar i politik" i samma grupp - hur menar du där? 


    Nu är det ju inte ett påstående utan en fråga, men visst.

    Nej, jag är inte förtjust i sådana heller då jag röstar på ett parti till vänster om L.

    Jag menar moderater eller sverigedemokrater (ja, de senare verkar alltförofta, hör och hjälpa, vara ointresserade av politik). Att jag *buntade* vänster och feminism var för att förtydliga att en del feminister ser feminismen som det viktiga men ändå betraktar sig som något slags vänster. Plus att det i Sverige är lite ovanligare med uttalade högerfeminister.
Svar på tråden Killar och politik