• Anonym (blivande pappa)

    Hjälp med bodyshop-present!

    Hej allihop! Jag hoppas på lite hjälp. Jag vill överraska min gravida flickvän med ett paket från bodyshop, som hon alltid önskar att hon kunde handla ifrån men inte har råd. Vi har ingen butik i närheten så jag kan inte gå dit occh be om hjälp så jag vänder mig hit. Hon är inte så mycket för smink förutom nagellack så mest blir det väl hud och hårvårdsprodukter men jag känner mig helt lost. Hjälp snälla?

  • Svar på tråden Hjälp med bodyshop-present!
  • Anonym (.....)
    Anonym (Moa) skrev 2019-04-18 18:44:20 följande:

    Body Shop produkter är lyxprodukter man klarar sig utan. Man behöver verkligen inte deras schampoo eller hudlotions för att klara livet. Du har helt enkelt fel! 


    Lyxprodukter? Det är ett budget märke.
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 21:06:42 följande:
    Lyxprodukter? Det är ett budget märke.
    Det har framgått väldigt tydligt att du tycker det.
    Trots att det finns märken som gunry, nivea, aco, apoliva, barnängen osv. osv. i all oändlighet som alla är mycket, mycket billigare än body shop.
  • Anonym (.....)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-04-18 21:14:47 följande:

    Det har framgått väldigt tydligt att du tycker det.

    Trots att det finns märken som gunry, nivea, aco, apoliva, barnängen osv. osv. i all oändlighet som alla är mycket, mycket billigare än body shop.


    Body shop är fortfarande ett av alla budget märken som finns i Sverige. Även LCC/Löwengrip är ett budget märke (även om Blondibella vill påskina annat).
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 21:27:53 följande:

    Body shop är fortfarande ett av alla budget märken som finns i Sverige. Även LCC/Löwengrip är ett budget märke (även om Blondibella vill påskina annat).


    Så länge du inte kan köpa grejerna på ICA Maxi så är det inget budgetmärke. Senare mellansegment, för jag håller med om att det inte är ett lyxmärke. Men det är inget rent budgetmärke heller.
  • Anonym (.....)
    Anonym (qwerty) skrev 2019-04-18 22:09:52 följande:

    Men skärp till dig! Det där börjar bli fruktansvärt gammalt.

    Näthat är så 2015


    Näthat?

    Ta skriver själv att hans gravida flickvän inte har råd.
  • Anonym (Kork)
    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 21:53:31 följande:

    Det är fortfarande ett budgmärke som ts flickvän inte har råd med. Ergo har hon inte råd med ett barn. Barn kostar mer i månaden än vad Body shop gör.


    Men lugn, det handlar ju om prioriteringar också.

    Våra barn har inte kostat någonting de första åren, har snarare "tjänat" på att ha barn då vi kunnat spara barnbidraget. Det är först i skolåldern som de börjar kosta lite mer och då har man säkert ett bättre jobb eller en utbildning. Allt behöver inte vara ordnat och maxat innan man får barn, för då skulle alla vara närmare 40 och det är inte heller optimalt av andra skäl, kan jag tycka.
  • neverpreggo
    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 22:22:00 följande:
    Näthat?

    Ta skriver själv att hans gravida flickvän inte har råd.

    Många använder inte ha råd när de menar att det inte är prioriterat eller så tycker de att summan är för hög för deras ekonomi. Ingen prioritet. Jag har inte över 300 kr att lägga på en dagkräm, för inte behöver jag enbart en dagkräm isåfall... Att kunna lägga den summan på en enstaka produkt går säkert för TS men för den summan kan man äta en vecka så man behöver inte vara dryg. Du kanske ska ta och kolla på vilken forumdel som du skriver på eller njuter du för mycket av att trycka ner någon anonymt?


     

  • Anonym (Sara)

    Fy vad lågt. Du är inte särskilt trovärdig.


    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 14:45:45 följande:

    Det sa jag redan i första inlägget och jag står för det. Har man inte råd med bort shop produkter så har man knappast råd med ett barn.


  • nihka

    Jag gillar flera av deras produkter som inte luktar fruktfat.

    Jag kan rekommendera Body Shops duschsvamp

    https://www.thebodyshop.com/sv-se/kroppsprodukter/accessoarer/ultra-fine-bath-lily-cream/p/p000310

    och duscholja, återfuktande och väldigt dryg

    https://www.thebodyshop.com/sv-se/kroppsprodukter/duschkraem-duschgel/wild-argan-oil-shower-gel/p/p000251

    Håll utkik för erbjudanden i nätbutiken. Jag har köpt exempelvis duscholjan för halva priset. Om du blir medlem samlar du poäng som ger värdecheckar. Om någon åker till England är det också billigare där. Du kan jämföra med webshop UK. De har butiker på flygplatserna om man inte vill springa runt på stan och leta.

  • Whitehorse1979
    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 15:35:58 följande:
    Själv hade jag valt dyrare butiker. Men ts flickvän vill ha budget från body shop.
    Jag står för att jag tycker att du beter dig som ett jäkla arsle.

    Helt utan att sitta som en feg liten skit.

    Hur mår du egentligen?
    Du vet inget om vad de köper åt barnet och därför kanske inte "har råd" med detta.

    Jäkla översittare.
  • Anonym (What)
    Anonym (.....) skrev 2019-04-18 16:17:49 följande:

    Genom att läsa tråden så framkommer det att de aldrig hade haft råd med dyrare butiker då de anser att Body shop år dyrt.


    Att tycka att någonting är dyrt betyder inte att man inte har råd. Inte ens att säga att man inte har råd med nått behöver betyda att man inte har råd.

    Jag har råd att handla på Body Shop och jag gillar deras grejer, men jag tycker att det är för mycket pengar att lägga på mig själv (dyrt när det finns likande produkter billigare) så jag önskar mig det när jag fyller år istället.

    Jag säger ofta att jag inte kan köpa saker eller göra saker för att jag inte har råd. Men det betyder inte att jag inte ha pengarna, utan bara att ajg väljer att lägga dom på andra saker.
  • Colourfulrainbow

    Nu är jag överkänslig mot parfym, och The Body Shops produkter är överlag ganska parfymerade, men jag tål några produkter så jag tipsar om dessa:
    Duschtvål
    body butter - köp de små burkarna! Det är inte säkert att hon gillar doften och då står du där med en stor burk för tvåhundra spänn. 
    Handsprit - smidigt att ha i väskan
    Handkräm - samma här, köp en liten tub ifall hon inte tycker om doften eller konsistensen
    Läppbalsam - men kolla om de har något som inte är i en liten burk (blir lätt ohygieniskt när man måste peta med fingret och sedan stryka det över läpparna).
    Tea tree oil - bra att ha för att behandla t.ex. finnar (många kvinnor får ju finnar som gravida)

Svar på tråden Hjälp med bodyshop-present!