• MamaToK

BF Januari 2020

Tänkte jag skulle starta en tråd för oss som har BF januari 2020.

Grattis alla till plussen =D

Har själv nu plussat 3 dagar i rad, men känns ändå otroligt overkligt. Blir 2:a barnet och dottern är 8,5 månad bara. Men vi är lite äldre (jag 37 han 46) och känner att vi har ingen tid att förlora. Vi vill sååå gärna ha ett syskon till dottern och hoppas för allt i världen att detta lilla frö får stanna.

Har bf 2:a jan förresten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-01 10:11
    Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook, BF Januari 2020.
    För er som vill vara med i den, skicka er mailadress som är kopplat till ert fb-konto i pm till mig så bjuder jag in er. =) Det kommer ett mail med inbjudan då och jag tror också att er sekretessinställning på fb måste vara så att alla kan kontakta er.

Det är alltså en hemlig grupp, det går inte söka efter den om man inte är medlem. Ingen annan än medlemmar kan se om man är medlem. =)
    Vi ses där! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-07 19:52
    OBS! OBS! OBS!
    Angående fb-gruppen jag skapade. Efter en omröstning i gruppen så bestämdes det om antalet medlemmar och vi har väldigt snart nått gränsen, bara några få till kommer läggas till. Tyvärr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 12:14
    Nu är fb-gruppen tyvärr full, men det är enkelt att skapa en grupp och det finns säkerligen folk att fylla dem med. Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BF Januari 2020
  • Ilseli

Jag fick missfall 6 april men blev gravid igen 22 april. Hoppas så att det går bättre denna gång <3

• sanfo1

Hej, jag har precis plussat! Enligt grav app så är jag i v 4+4.

När jag plussade så var det kanske svagt men tydligt, tog även ett digitalt som visade gravid v 1-2. Men efter det så tycker jag inte att mina gravtester har blivit tydligare. Plussade på bim -2 och är nu på" bim +2".

Tyder det på missfall? Känner av symtom som ömhet i bröst och yrsel.

Försöker slappna av och njuta men är så himla orolig..

Någon som har vart med om likande? :(

• Anonym (Oväntat)

Känslan när man får beskedet att hcg halten har ökat sedan i fredags,mer än det dubbla dessutom:)

Nu inväntar jag samtal om en ny tid för vul.

Så jag får bekräftat hur långt gången jag är ?

Dock vill jag inte ha för höga förhoppningar.

Vad som helst kan ju hända ")

Men vi håller såklart alla tummar och tår!

• facebookmammajuni15

Jaha då får jag vara med här. Plussade igår kväll med nr 3 :) jätteglad, men törs inte riktigt tro det då vi har 2 missfall bakom oss i slutet på förra året.

Hoppas 3an vill stanna kvar!

• 88Sandy
    facebookmammajuni15 skrev 2019-05-08 07:10:54 följande:

Jaha då får jag vara med här. Plussade igår kväll med nr 3 :) jätteglad, men törs inte riktigt tro det då vi har 2 missfall bakom oss i slutet på förra året.

Hoppas 3an vill stanna kvar!

Grattis:D
  • Anonym (M)

Spännande. Jag är i samma situation. Missfall och blev befruktad ~2 veckor senare.

Är nyfiken på om du hann få din mens emellan?

Blödde du mycket vid missfallet, och vilken vecka?

Jag frågar då jag är orolig över min situation. Jag hann inte få min mens däremellan och är rädd om det kan skada fostret på något sätt. En BM var riktigt otrevlig och slog mig på fingrarna att man MÅSTE vänta så en mens hinner komma emellan. Är det så, och varför? ????

Ilseli skrev 2019-05-07 12:57:21 följande:

Jag fick missfall 6 april men blev gravid igen 22 april. Hoppas så att det går bättre denna gång <3

• Ilseli
    Anonym (M) skrev 2019-05-08 08:46:56 följande:

Spännande. Jag är i samma situation. Missfall och blev befruktad ~2 veckor senare.

Är nyfiken på om du hann få din mens emellan?

Blödde du mycket vid missfallet, och vilken vecka?

Jag frågar då jag är orolig över min situation. Jag hann inte få min mens däremellan och är rädd om det kan skada fostret på något sätt. En BM var riktigt otrevlig och slog mig på fingrarna att man MÅSTE vänta så en mens hinner komma emellan. Är det så, och varför? ????

Hej hej, nej jag fick inte mens och anledningen till att de vill att man ska vänta en mens är för att det är lättare att räkna ut hur långt gången man är samt att man ska läka psykiskt. Finns absolut ingen fara med att bli gravid direkt efter. Jag fick missfallet i 6+5 och blödde inte särkilt mycket, som en vanlig mens och i en vecka.
  • Anonym (M)
    Ilseli skrev 2019-05-08 08:53:24 följande:

Hej hej, nej jag fick inte mens och anledningen till att de vill att man ska vänta en mens är för att det är lättare att räkna ut hur långt gången man är samt att man ska läka psykiskt. Finns absolut ingen fara med att bli gravid direkt efter. Jag fick missfallet i 6+5 och blödde inte särkilt mycket, som en vanlig mens och i en vecka.

Är det ?bara? därför? Trist att han gick så hårt på mig när jag berättade att jag inte exakt visste hur långt gången jag var då jag inte hann få mens emellan :/ det fick mig att bli riktigt orolig....onödigt !!!

Låter liknande för mig, i veckorna.

Men jag blödde bara lätt i 3 dagar..
  • Ilseli
    Anonym (M) skrev 2019-05-08 08:59:39 följande:
    Är det ?bara? därför? Trist att han gick så hårt på mig när jag berättade att jag inte exakt visste hur långt gången jag var då jag inte hann få mens emellan :/ det fick mig att bli riktigt orolig....onödigt !!!

Låter liknande för mig, i veckorna.

Men jag blödde bara lätt i 3 dagar..
    Du behöver ej vara orolig. Det finns lite mer info på 1177 som du kan läsa :)  https://www.1177.se/Stockholm/fragor--svar/nationellt/barn--gravid/finns-det-risker-med-att-bli-gravid-direkt-efter-ett-missfall/ 
Svar på tråden BF Januari 2020