• MamaToK

BF Januari 2020

Tänkte jag skulle starta en tråd för oss som har BF januari 2020.

Grattis alla till plussen =D

Har själv nu plussat 3 dagar i rad, men känns ändå otroligt overkligt. Blir 2:a barnet och dottern är 8,5 månad bara. Men vi är lite äldre (jag 37 han 46) och känner att vi har ingen tid att förlora. Vi vill sååå gärna ha ett syskon till dottern och hoppas för allt i världen att detta lilla frö får stanna.

Har bf 2:a jan förresten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-01 10:11
    Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook, BF Januari 2020.
    För er som vill vara med i den, skicka er mailadress som är kopplat till ert fb-konto i pm till mig så bjuder jag in er. =) Det kommer ett mail med inbjudan då och jag tror också att er sekretessinställning på fb måste vara så att alla kan kontakta er.

Det är alltså en hemlig grupp, det går inte söka efter den om man inte är medlem. Ingen annan än medlemmar kan se om man är medlem. =)
    Vi ses där! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-07 19:52
    OBS! OBS! OBS!
    Angående fb-gruppen jag skapade. Efter en omröstning i gruppen så bestämdes det om antalet medlemmar och vi har väldigt snart nått gränsen, bara några få till kommer läggas till. Tyvärr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 12:14
    Nu är fb-gruppen tyvärr full, men det är enkelt att skapa en grupp och det finns säkerligen folk att fylla dem med. Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BF Januari 2020
  • MamaToK

Efter en omröstning i Fb-gruppen så bestämdes det om antalet medlemmar och vi har nu uppnått det antalet så inga fler kommer kunna bli inbjudna tyvärr. Men det är superenkelt att skapa en grupp och det finns säkerligen folk till att fylla dem med. <3

• Emmissss

Hej tjejer! Trodde verkligen jag hade fått mens igår kväll men den satte liksom aldrig igång.. så här är jag, gravid!! Håller tummarna att det går hela vägen. Har sån mensvärk så blir lite stressad.
  • Marskvinnan

[quote=79614378][quote-nick]Emmissss skrev 2019-05-09 05:17:03 följande:[/quote-nick]

Hej tjejer! Trodde verkligen jag hade fått mens igår kväll men den satte liksom aldrig igång.. så här är jag, gravid!! Håller tummarna att det går hela vägen. Har sån mensvärk så blir lite stressad.

[/

Grattis till graviditet. Jag fick reda på mitt plus för en vecka sedan. Är idag i v 6+3.

Jag har också ?mensvärk? till och från nästan varje dag. Inte lika kraftigt som vid mens men det känns. Jag har också fått väldigt spända bröst som kommer och går.

Ännu en gång grattis!

Jag är med i denna gruppen för är beräknad till den 29/12 men jag hoppas på att det flyttas fram till någon dag in i 2020..

Kramis

• Jojjo92

Plus på bim -3 idag. Haft som mensvärk de senaste dagarna och varit väldigt hungrig på morgnarna. Vill gärna vara med i en januarigrupp. Någon som är sugen om jag startar en till?

• Jojjo92

Plus på bim -3 idag. Haft som mensvärk de senaste dagarna och varit väldigt hungrig på morgnarna. Vill gärna vara med i en januarigrupp. Någon som är sugen om jag startar en till?

• Anonym (anonym)
    Jojjo92 skrev 2019-05-09 12:45:03 följande:

Jag är med i en på fb som heter BF januari 2020 :)
  • Jojjo92
    Anonym (anonym) skrev 2019-05-09 13:23:44 följande:

Jag är med i en på fb som heter BF januari 2020 :)

Bf januari 2020 Sverige? Gick med i den nu :)
  • Musetti

När har ni andra inskrivning? Jag har bokat tid den 17 maj, då är jag 7+0. När jag ringde tyckte BM att det var tidigt? När jag var gravid förra gången bodde jag i Frankrike och där är allt väldigt annorlunda, man har t.ex. måååånga fler kontroller. Så jag vet inte helt hur det funkar.

• Marskvinnan
    Musetti skrev 2019-05-09 15:31:10 följande:

När har ni andra inskrivning? Jag har bokat tid den 17 maj, då är jag 7+0. När jag ringde tyckte BM att det var tidigt? När jag var gravid förra gången bodde jag i Frankrike och där är allt väldigt annorlunda, man har t.ex. måååånga fler kontroller. Så jag vet inte helt hur

det funkar

Hej. Jag ringde MVC den dagen jag plussade, tänkte lika bra att göra det imed de kan ta tid tänkte jag. Fick en tid 4 dagar senare. Det blev ett hälsosamtal, allmän info och vikt. Var då i v. 6+0 på deras språk. Enligt appen v.7. Men de räknar annorlunda.

Jag ska dit nästa gång i v. 10 och ta prover inför KUB som jag ska göra i ca v.12.
  • Musetti
    Marskvinnan skrev 2019-05-09 15:49:04 följande:
    Hej. Jag ringde MVC den dagen jag plussade, tänkte lika bra att göra det imed de kan ta tid tänkte jag. Fick en tid 4 dagar senare. Det blev ett hälsosamtal, allmän info och vikt. Var då i v. 6+0 på deras språk. Enligt appen v.7. Men de räknar annorlunda.

Jag ska dit nästa gång i v. 10 och ta prover inför KUB som jag ska göra i ca v.12.
    Ja jag gjorde som du, lika bra att få det avklarat liksom. Blev bara så förvånad att BM lät så förvånad. Kände mig lätt hysterisk Tyst

Jag behöver också boka KUB då jag hade lite sämre värden förra gången. Då gjorde jag även privat UL i v 8 men tror jag hoppar över det denna gång. Vi får se hur det går.
Svar på tråden BF Januari 2020