• MamaToK

BF Januari 2020

Tänkte jag skulle starta en tråd för oss som har BF januari 2020.

Grattis alla till plussen =D

Har själv nu plussat 3 dagar i rad, men känns ändå otroligt overkligt. Blir 2:a barnet och dottern är 8,5 månad bara. Men vi är lite äldre (jag 37 han 46) och känner att vi har ingen tid att förlora. Vi vill sååå gärna ha ett syskon till dottern och hoppas för allt i världen att detta lilla frö får stanna.

Har bf 2:a jan förresten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-01 10:11
    Jag har skapat en hemlig grupp på Facebook, BF Januari 2020.
    För er som vill vara med i den, skicka er mailadress som är kopplat till ert fb-konto i pm till mig så bjuder jag in er. =) Det kommer ett mail med inbjudan då och jag tror också att er sekretessinställning på fb måste vara så att alla kan kontakta er.

Det är alltså en hemlig grupp, det går inte söka efter den om man inte är medlem. Ingen annan än medlemmar kan se om man är medlem. =)
    Vi ses där! <3

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-07 19:52
    OBS! OBS! OBS!
    Angående fb-gruppen jag skapade. Efter en omröstning i gruppen så bestämdes det om antalet medlemmar och vi har väldigt snart nått gränsen, bara några få till kommer läggas till. Tyvärr.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-11 12:14
    Nu är fb-gruppen tyvärr full, men det är enkelt att skapa en grupp och det finns säkerligen folk att fylla dem med. Lycka till alla! <3

• Svar på tråden BF Januari 2020
  • Anonym (Bf6januari)

Har bf 6 januari, har ett barn sen innan som är 12 år då, så det känns som det är första gången. När bör man ringa bm? Ska det göras några tester? Sist hade jag bara ett ul v. 18 men skulle gärna vilja göra det tidigare för att se om hjärtat slår. Men vi har ingen privat klinik här. Får man göra ett rul utan anledning? Vill ju se om hjärtat slår om någon vecka..

• Mookie

Hej alla!

Är i vecka 7, enligt appens uträkning är det bf 28 december, men jag har haft oregelbunden ägglossning som dessutom är senare än normalt så lär det bli i januari 2020 istället.

Har en dotter som är 10 så detta känns som första gången, har glömt bort hur det var????

Jag har ont i brösten (hade inte det med min dotter) och illamående och en extrem trötthet..

Vad har ni andra för symptom?

Orolig över MF och komplikationer pga min ålder (är 40 år), så det är svårt att slappna av och glädjas på riktigt ännu. Bara att hålla tummarna! ????

• Marskvinnan
    Mookie skrev 2019-05-09 17:00:41 följande:

Hej alla!

Är i vecka 7, enligt appens uträkning är det bf 28 december, men jag har haft oregelbunden ägglossning som dessutom är senare än normalt så lär det bli i januari 2020 istället.

Har en dotter som är 10 så detta känns som första gången, har glömt bort hur det var????

Jag har ont i brösten (hade inte det med min dotter) och illamående och en extrem trötthet..

Vad har ni andra för symptom?

Orolig över MF och komplikationer pga min ålder (är 40 år), så det är svårt att slappna av och glädjas på riktigt ännu. Bara att hålla tummarna! ????

Hej! Grattis till din graviditet. Jag har bf den 29/12 men har också haft oregelbunden mens därav oregelbunden ägglossning. Hoppas på en 2020 bebis.

Har också symtom som ömma bröst, helst bröstvårtorna som är extremt känsliga.

Har också haft molande värk fram och tillbaka. Vissa dagar är bättre än andra.

Jag är också rädd för missfall, tänker på det jämt. Vet inte varför, jag är 30 år och första barnet.
  • hangonasec

Hej!

Väntar 3dje barnet, bf 2/1 2020 ???? Skrevs in i onsdags då mina graviditeter har varit svåra (för mig, inte barnen) hoppas att jag kan gå med i fb gruppen!

• Marängsviss

Plussade äntligen igår! Är i vecka 5 nu, första gången jag är gravid. Vi har inskrivning i vecka 11.

• Marskvinnan
    Marängsviss skrev 2019-05-09 20:27:41 följande:

Plussade äntligen igår! Är i vecka 5 nu, första gången jag är gravid. Vi har inskrivning i vecka 11.

Ååh grattis.. min första också ????

Jaså inskrivning v 11. Jag var där denna veckan och är i v.7 eller 6+3 rättare sagt.

Hur känns det?
  • Anonym (Nervös)

Jag fick bekräftelse idag på att jag är gravid och jag är så lycklig!!!! Har plussat extremt svagt hela veckan men idag fick det bli ett digitalt test. Har barn sedan innan som är 7 år. Nu hoppas jag att det håller i sig så det inte slutar i missfall som sist..Första dagen på sista mensen var 12/4-19. Är beräknad antingen den 16e eller 17e januari 2020 enligt två appar :D

• Marängsviss
    Marskvinnan skrev 2019-05-09 20:40:34 följande:

Ååh grattis.. min första också ????

Jaså inskrivning v 11. Jag var där denna veckan och är i v.7 eller 6+3 rättare sagt.

Hur känns det?

Ja jag blev lite förvånad att vi ska vänta så länge, men de gör visst så här :)

Det känns helt otroligt bra! Vi hade ställt in siktet på att söka fertilitetshjälp till sommaren så det är väldigt efterlängtat.

Så spännande med första!
  • Dalarna1984
    Emmissss skrev 2019-05-09 05:17:03 följande:

Hej tjejer! Trodde verkligen jag hade fått mens igår kväll men den satte liksom aldrig igång.. så här är jag, gravid!! Håller tummarna att det går hela vägen. Har sån mensvärk så blir lite stressad.

Grattis =)
  • Dalarna1984
    Jojjo92 skrev 2019-05-09 12:45:03 följande:

Plus på bim -3 idag. Haft som mensvärk de senaste dagarna och varit väldigt hungrig på morgnarna. Vill gärna vara med i en januarigrupp. Någon som är sugen om jag startar en till?

GRATTIS =)
Svar på tråden BF Januari 2020