• Anonym (Granne)

    Frikort eller anmäla?

    Förra sommaren fick vi nya grannar från Syrien.

    Blev tidigt problem med barnen (de har fem), de bråkade och var allmänt otrevliga, men vi lät det passera med tanke på vad de varit med om.

    I år börjar min tolerans testas hårt däremot. Deras minsta är bara 1,5 år och är dagligen ute mer eller mindre ensam (innergård). Hans äldre syskon är också ute, men de håller inte koll alls. Denna pojke är extremt aggressiv och väldigt ful i munnen redan. Idag kastade han sig på min treåring när hon satt i sandlådan och började slåss och försökte kasta stenar i ansiktet på henne. Han har försöker ofta ta andra barns saker och blir väldigt arg när han blir stoppad, idag slog han ett barn så hon började blöda.

    Hur ska man hantera det här? Min man tycker inte vi ska lägga oss i, men jag är verkligen inte okej med det här, han är en fara både för andra och sig själv.

    Föräldrarna pratar bara väldigt knagglig engelska, så vill inte ta upp det med dem, lär bara bli missförstånd.

  • Svar på tråden Frikort eller anmäla?
  • Anonym (Fel)

    Hade inte tvekat en sekund att anmäla. Flytta hit och tro att både en själv och ens barn får bete sig hur som helst- nä.

  • Anonym (I)

    Anmäl!

    Skulle du anmäla om de var svenskar?

    Lagarna i Sverige gäller alla , det är såklart inte ? rasistisk? att behandla alla likadant.

    Varför skulle de ha frikort?

  • Anonym (Granne)
    Whitehorse1979 skrev 2019-05-01 17:07:53 följande:

    Anmäla.

    Varför ska de ha frikort?

    Kan man inte bete sig blir det följder av det hela.

    Punkt.


    Min man säger att det bara rör sig om en kulturkrock... Jag tänker att hade han varit ute och det fungerat hade det väl kanske varit en sak, men han är ju som sagt aggressiv...
  • Anonym (Granne)
    BernieLollo skrev 2019-05-01 17:29:18 följande:

    Då är ju din man rasse som tror det tillhör någons kultur att slå folk blodiga :D


    Att han är ute själv på det sättet givetvis.
  • Anonym (I)
    Anonym (Granne) skrev 2019-05-01 17:23:59 följande:

    Min man säger att det bara rör sig om en kulturkrock... Jag tänker att hade han varit ute och det fungerat hade det väl kanske varit en sak, men han är ju som sagt aggressiv...


    Det är inte kulturkrock att vara en usel förälder.

    Säger ni samma sak om svenska idioter?

    Det är svensk kultur?
  • Anonym (styvförälder)

    Klart ni ska anmäla, har väl inte med att göra att dom är ifrån Syrien.
    Ni hade väl anmält om dom var svenskar?
    Vadå kulturkrock, de flesta syrier låter inte sina barn hålla på sådär, vad är det för inställning.
    Sen kan förstås föräldrarna var deprimerade eller annat för att dom har varit med om saker men om barnet bara är 1 1/2 år måste ju någon säga till innan något annat barn eller han själv råkar illa ut. Om ingen säger till en 1 1/2 år gammalt barn har han ju ingen aning om hur han ska uppföra sig.

  • Whitehorse1979
    Anonym (Granne) skrev 2019-05-01 17:23:59 följande:
    Min man säger att det bara rör sig om en kulturkrock... Jag tänker att hade han varit ute och det fungerat hade det väl kanske varit en sak, men han är ju som sagt aggressiv...

    Kulturkrock?


    Man får inte slå barn blodiga.

    Punkt.

  • katrinp

    Tycker absolut att ni ska göra en orosanmälan. Inte okej att en 1.5åring är ute själv! Polisanmälan på en 1.5åring kanske är lite att ta i, men absolut orosanmälan!

Svar på tråden Frikort eller anmäla?