• Pappa2006

    Större familjer, 5 barn eller fler?

    Jag är 41 och min fru är 40. Vi har 8 barn. 13, 11, 9, 7,5, 6, 3, 2 och en liten nyfödd. Vi brukar semestra hemma eller så åker vi till vår sommarstuga i Österbotten. Vi bor billigt på landet med nära till skogen. Jag brukar säga att det var barn nummer 1 som var den stora omställningen i livet. Att gå från att bara ha varandra till att vara föräldrar, det var stort. Klivet nu från att ha 7 barn till att ha 8, var inte lika omvälvande. Vi trivs med en stor familj och tycker att livet är toppen.

  • Pappa2006
    Konservativ skrev 2019-07-13 20:27:37 följande:
    Heter du Lars Levi?
    Du tänker att min koppling till Österbotten + att vi har många barn kanske skulle kunna göra oss till Læstadianer. Jag förstår din tanke och det är säkert flertalet personer som drar den slutsatsen när vi är över i Finland, men nej tyvärr inte. Vi är bara en "vanlig" stor familj utan religiösa baktankar. Skrattande
  • Pappa2006

    UPPDATERING:

    Fortfarande inte Læstadianer och fortfarande inga bakomliggande religiösa motiv, men............i sommar kommer - om allt går väl - barn nummer 9!

    Det känns som jag nämnde tidigare inte som att klivet från 8 till 9 är ett lika stort livsavgörande steg som att få barn nummer 1.

    Men lika förväntansfullt och lyckligt.Glad

  • Pappa2006
    Enniie skrev 2021-04-15 23:35:53 följande:
    Coolt! Hur mår ni?
    Vi mår bara bra.
    Hustrun har lite toppar och dalar som brukligt, med den hormoncocktail som finns i kroppen just för tillfället.
    (TV-reklam kan vara oerhört rörande och gråtframkallande)

    Nu ser vi fram emot sommaren hela familjen. 
Svar på tråden Större familjer, 5 barn eller fler?