Inlägg från: Anonym (qwerty) |Visa alla inlägg
  • Anonym (qwerty)

    Resa Stockholm 3 dagar och en stad till. Hur mycket ska det kosta?

    Tåg/buss, kostar olika beroende på vilka datum du bokar. Hur lång tid i förväg du bokar. Var ifrån du börjar och var ifrån du slutar.

    Hotell kostar allt från 500kr/natt till 20.000kr/natt. Allt beroende på vilket hotell du bokar och vilken standard du vill ha.

    Mat, ja även där kommer det bero på vad för standard du vill ha. 5kr/dag om du nöjer dig med havregrynsgröt gjord från hotellets vattenkokare och Lidls havregryn. eller 1500kr/måltid om du vill äta på flashiga restauranger.

    Sevärdigheter, beror på vad du vill se. Hur långt du vill åka för att se dem. Hur du tar dig dit, vad du tänkte göra där osv osv.

  • Anonym (qwerty)
    959595Man skrev 2019-05-06 21:34:53 följande:
    jaha...

    1.Tåg/buss: Ok det jag kan googla själv

    2.Hotell: Jaha, men om jag bokar något hotell som ligger nära centrum? 

    3.Mat: tänker att äta minst en gång per dag något i bilig restaurang. Men vet inte vad är medelkostnader i Stockholm? Jag var Stockholm vara en dag så vet jag inget..I min stad en buffé kostar ungefär 110 SEK. Pizza mellan 70~100. Kanske dyrare i Stockholm? 

    4.Sevärdheter: jag tänker att åka med buss i staden eftersom jag har ingen bil.. men ungefär..?
    Hotell kan du som sagt få från 500kr/natt till 20.000kr/natt. Kolla upp Expedia, Hotels.com eller trivago.

    Mat, ja det är dyrare än så. Räkna med 150kr för en måltid om du ska käka på billiga restauranger.

    Angående sevärdheter så räkna med 500kr/sevärdhet för inträde och omkringkostnader. SL kort har jag ingen aning om hur mycket det kostar. Kolla sl.se.
Svar på tråden Resa Stockholm 3 dagar och en stad till. Hur mycket ska det kosta?