• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Mina favorit pojknamn
  • MallaL

    Röstade på Teodor, de andra var inte riktigt i min smak. Alfie är ett smeknamn, Lucius och Titus låter som romerska kejsare.

  • fluu

    Alfie- Ett pluttgulligt smeknamn. Opassande i svenskan.

    Caspian - Barnsligt och fantasy.

    Conrad - Vackert, starkt och trevlig. Men risken för "Conny" skulle få mig att avstå.

    Gideon - Vackert så det förslår. Lite eget, men inte konstigt. Dock har jag hört flera olika uttal.

    Henry - trevligt, rejält,vackert, gångbart, enkelt.

    Lucius - Vacker, men väldigt "mycket" på olika sätt.

    Otto - Tyskt och starkt. Gångbart och har flera lager.

    Silas - Bibliskt och fint, men väldigt sött.

    Theodor - Inga konstigheter. Enkelt och gångbart. Tycker sådär om "Theo" dock.

    Titus - Då vackert, men väldigt sött.

    1. Otto

    2. Henry

    3. Conrad

    4. Theodor

    5. Gideon

    6. Silas

    7. Lucius

    8. Titus

    9. Caspian

    10. Alfie


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Anonym (//)

    Röstade Gideon.

    Alfie är väl det namnet som är fulast. Tänker bara på den där extremfula sverigedemokraten från Småland som fick en käftsmäll av en tuff brud på krogen.

    Han verkar helt sjuk i huvudet och det är inte ofta jag försvarar våld, men han kunde gott ha en smäll.
    Han var noga med att ikläda sig offerkoftan och anstränga polismakten med sin anmälan också, en polismakt han själv hävdar går på knäna. Tänk om alla skulle anmäla för sådana små brott, då skulle polismakten gå under!

    Han heter visst Toralf Alfsson, men mer Alfie kan det ju inte bli, blir ju Alfie både i förnamn och efternamn.

    Snälla, skippa! Annars kan du lika gärna döpa till Himmler eller nåt..

  • Anonym (Kaksmet)
    Anonym (//) skrev 2019-05-18 16:23:06 följande:

    Röstade Gideon.

    Alfie är väl det namnet som är fulast. Tänker bara på den där extremfula sverigedemokraten från Småland som fick en käftsmäll av en tuff brud på krogen.

    Han verkar helt sjuk i huvudet och det är inte ofta jag försvarar våld, men han kunde gott ha en smäll.
    Han var noga med att ikläda sig offerkoftan och anstränga polismakten med sin anmälan också, en polismakt han själv hävdar går på knäna. Tänk om alla skulle anmäla för sådana små brott, då skulle polismakten gå under!

    Han heter visst Toralf Alfsson, men mer Alfie kan det ju inte bli, blir ju Alfie både i förnamn och efternamn.

    Snälla, skippa! Annars kan du lika gärna döpa till Himmler eller nåt..


    Genom att kalla en annan människa för "extremful" förpassar du dig till samma låga nivå.

    Utöver det är han utesluten ur partiet då vi inte uppskattar personer som agerar som han gjorde. 

    Så visst, om du får en son och kopplar ihop ett visst namn med TA. Döp inte pojken till det. 
    Men detta skäl kan inte ses som rimligt när någon vill ha hjälp med namn.
  • Anonym (Kaksmet)

    Av alla namnen gillar jag bara Teodor. Utan h.

  • Anonym (Jag röstade henry.)

    Jag röstade Henry. Jag tänker mig pappan till The flash (henry allen) när jag hör det namnet. Så det är bara positiva känslor för mig :)

    Theodor är på tok för likt Theo och var och varannan unge heter ju theo nu. Och på engelska blir det "The odor" , "odören" ... Det är ju bara att be till gudarna att han inte har svår svettlukt eller att ni bor på en ladugård så att han luktar stall. Då är smeknamnet givet vland kidsen på skolan :S

  • DenNamnbitne
    10. Alfie- Låter som smeknamn på tjej i Sverige, njet babuschka 

    6. Caspian - Älskar CS Lewis och därmed får namnet en viss tyngd, dock lite hittepå och det är inte bra i namnväg

    3. Conrad - Har karisma, föredrar stavningen Konrad och ja, det är coolt!

    5. Gideon - Speciellt namn men ingen favorit

    4. Henry - Lite för internationellt, i England snyggt dock!

    8. Lucius - Njaäe, blir lite för mycket Harry Potter eller något

    2. Otto - Tjusigt namn som funkar förträffligt

    9. Silas - Gillar inte ljudbilden

    1. Theodor - Speciellt och stilfullt namn! Funkar i alla åldrar och tider. Skulle dock rekommendera den betydligt tjusigare stavningen Teodor dock.

    7. Titus - Rätt intressant men ingen favorit
  • Anonym (Världsvan)

    Orvar är tidlöst och internationellt gångbart.

  • DenLillaSjöjungfrun
    Anonym (Världsvan) skrev 2019-05-20 04:43:12 följande:

    Orvar är tidlöst och internationellt gångbart.


    Får mig att tänka på "alla barnen" skämt...Orvar som åt korvar.
  • Anonym (Anonym)

    Caspian och Henry är de enda namnen jag gillar av dessa så jag röstar på båda.

Svar på tråden Mina favorit pojknamn