Inlägg från: Anonym (jösses) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jösses)

    Ångest över otrohet

    TS verkar ha mer moral är de flesta i tråden sammanlagt. Han verkar aif ha ett samvete och ångest över sina misstag till skillnad från många andra som tycker det är "ingenting"

  • Anonym (jösses)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-12 19:37:37 följande:

    [quote=79621587][quote-nick]Joyho skrev 2019-05-12 19:08:33 följande:[/quote-nick]Personligen hade jag nog mått bäst av att inte veta när det ändå bara rör sig om kyssar. Men det beror ju också på hur mycket dina kompisar vet och hur mycket du kan lita på dom. Finns det minsta risk att det kommer fram senare är det bättre att du berättar nu. Förstå känslan att få veta sen att du valt att undanhålla det i några år. Men om det inte kan komma fram sen och förhållandet i övrigt är bra så hade jag föredragit att du höll tyst om det.[/

    Mina kompisar tror nog att jag hade sex men så va det inte. Tror inte de kommer säga något. Har sån jävla ångest berättar jag så är det kört...


    Äh, det går över TS, snart är du lika cynisk och moralbefriad som andra på FL. Sen gör du om det och snackar bort det för dig själv, och efter ett antal ggr så har du vant dig.
  • Anonym (jösses)
    Joyho skrev 2019-05-12 19:08:33 följande:

    Personligen hade jag nog mått bäst av att inte veta när det ändå bara rör sig om kyssar. Men det beror ju också på hur mycket dina kompisar vet och hur mycket du kan lita på dom. Finns det minsta risk att det kommer fram senare är det bättre att du berättar nu. Förstå känslan att få veta sen att du valt att undanhålla det i några år. Men om det inte kan komma fram sen och förhållandet i övrigt är bra så hade jag föredragit att du höll tyst om det.


    Mmm eller hur. Men det lustiga i "jag vill inte veta" resonemanget är att eftersom du inte vet något så vet du ju heller inte om din partner nöjer sig med en kyss, snart har han rena orgier och trycker på brudar på löpande band men det får ju inte du veta, iaf tills han kommer hem och smittar dig med något otrvligt dvs....
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-13 07:37:55 följande:

    Jag vill inte att detta ska ske igen och älskar min fru över allt annat


    Jo. så säger ju alla när allt är färskt man har ångest över vad man gjort. Men med tiden går det över och hon fick ju aldrig reda på nåt och vart inget av det. Sen går man på en ny kryssning och träffar en ny brud, och stundens hetta (full och kåt) så har man glömt bort allt man lovade sig sist.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-13 21:53:49 följande:

    Om jag inte älskat henne hade jag väl inte haft ångest o lämnat henne för länge sedan? Varför man är otrogen kan ju ha många anledningar. Jag är säker på att jag tyckte om att få uppmärksamhet o känna mig eftertraktad för en stund


    Och så börjar de dåliga ursäkterna som det alltid gör när någon har dåligt samvete.

    Ja TS det är jättebra att du har dåligt samvete, men poängen är att om du hade älskat din tjej så mycket som du säger så hade du inte riskerat ert förhållande som du gjorde, man är väl rädd om de man älskar eller hur?

    Att påstå att det finns anlednigar till attn man är otrohegen är bara rent skitsnack, man är otrogen för att man VÄLJER det punkt slut. Så var en man och sluta komma med fjantiga ursäkter, du var otroigen för att du ville det och det vet du.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-13 21:53:49 följande:

    Om jag inte älskat henne hade jag väl inte haft ångest o lämnat henne för länge sedan? Varför man är otrogen kan ju ha många anledningar. Jag är säker på att jag tyckte om att få uppmärksamhet o känna mig eftertraktad för en stund


    Anonym (jösses) skrev 2019-05-13 22:45:20 följande:
    Och så börjar de dåliga ursäkterna som det alltid gör när någon har dåligt samvete.

    Ja TS det är jättebra att du har dåligt samvete, men poängen är att om du hade älskat din tjej så mycket som du säger så hade du inte riskerat ert förhållande som du gjorde, man är väl rädd om de man älskar eller hur?

    Att påstå att det finns anlednigar till attn man är otrohegen är bara rent skitsnack, man är otrogen för att man VÄLJER det punkt slut. Så var en man och sluta komma med fjantiga ursäkter, du var otroigen för att du ville det och det vet du.

    Alltså grejen är såhär kära TS, jag tycker inte heller några kyssar är hela världen. Jag skulle inte be min sambo dra över en sån grej även om jag hade blivit förbannad över hennes brist på kontroll och respekt för mig och jag hade ifrågasatt hennes engagemang i vårt förhållande och mig.

    Men en sak är att göra ett misstag och en helt annan sak att stå för det. Visst man kan säkert acceptera att ens partner gör misstag OM personen sen står för det UTAN att slingra sig. Börjar personen komma med en massa fjantiga ursäkter och skylla saker på "omständigheter" och annat skit så blir jag riktigt jävla förbannad och ber fanskapet dra åt helvete med en gång, inte pga misstaget i sig utan för att personen är så jävla feg att hen inte kan stå för det, är du med?

    Så om du tänkt berätta det för din tjej så är dom där fjantiga ursäkterna och försöka lägga skulden på förhållande (och då indirekt på henne) ingen bra idé. Ska du berätta så får du stå för det rakryggat UTAN att slingra dig med en massa dåliga ursäkter.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Anonym) skrev 2019-05-14 15:31:12 följande:

    Om jag nu vet att en kyss kommer blir att jag blir utslängd då ? Du säger själv att du hade accepterat det mem alla gör ju inte det


    Ja jag säger att JAG skulle "acceptera" det. Men jag är jag och din tjej är din tjej, och kommer väga dna handlingar efter sina gränser och vörderingar inte mina.

    Dock (såg att du verkat missat huvudpoängen) så är det inte en bra idé att börja skylla ifrån sig med löjliga ursäkter för det gör 10 ggr mer skada än själva "misstaget"
  • Anonym (jösses)
    Anonym (C) skrev 2019-05-14 16:13:19 följande:

    Min man berättade för längesedan att han kysst någon annan och jag har sedan dess önskat att han inte hade berättat, för det har förstört så mycket. Det är så otroligt egoistiskt att berätta bara för att man själv inte orkar hantera ångesten. Jag önskar att jag hade sluppit veta för tankarna på honom med någon annan plågar mig väldigt. Jag hatar att han var så vek att han berättade lika mycket som jag avskyr honom för att han var med någon annan, och tyvärr älskar jag honom. Var det en engångshändelse som inte betydde något, bespar din fru vetskapen. Hon mår bättre utan att veta.


    Fast hur kan du veta vad hon mår bäst av? Bara för att du inte kunde hantera sanningen betyder väl inte att TS tjej kommer ta det på samma sätt. Personligen skulle jag uppskatta ärligheten, det skulle snarare styrka min tro på att min partner är i grunden ärlig. Alla kan göra misstag men hur man sen hanterar dem visar vem man är. Vem vill vara med en fegis som inte kan stå för sina misstag?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-16 10:37:35 följande:
    Lämnat för en kyss? Det är väl inte någon otrohet att tala om.
    Tycker oxå det var lite överreagerat. Men olika människor har olika toleransnivå på sånt. Det handlar inte så mycket om handlingen i sig utan om att förtroendet går i kras.så även ett "litet" snedsteg uppfattas som ett svek, och svek gör alltid väldigt ont just för att det kommer från någon man litade på över allt annat.

    Om du tänker såhär, om en okänd person blåser dig så kommer du inte bta det lika hårt som om det är din bästa vän som gör det, eller hur? Och magnituden av sveket är inte lika viktigt som att det kommer från någon som du tycker om och litade på.

    Det är just denna lilla detalj många tyvärr har så himla svårt att förstå, de tror att deras handlingar kommer bedömas objektivt som om det vore vem som helst men fattar inte att det inte kommer bedömas objektivt och likställas med vilken annan människa som helst. Det kommer bedömas som ett svek och slå väldigt hårt på förtroendet och den bild personen har av dig.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-16 12:24:48 följande:
    Bättre att han inte hade berättat
    Inte säkert, hade det kommit fram andra vägar så hade det varit 100 ggr värre. Nu finns det kanske en chans att hon efter ett tag förstår att han ändå var rakryggad och berättade om sitt misstag och de kan lösa det med tiden. 

    TS kunde inte förutse hur hon skulle reagera, han gick efter sitt samvete och det tycker jag var starkt gjort av honom. 
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-16 21:29:29 följande:

    Bara att neka till snedsteget om det skulle kommit fram från någon annan.


    Och det tror du räcker?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-17 14:12:40 följande:
    Ja man får inte vara dum på riktigt
    Haha, det har nog alla som varit otrogna oxå trott. All tror ju att de är jättesmarta och kommer aldrig åka dit. men bevisligen åker ju många dit ändå trotts deras enorma smarthet.  Och när de åkt dit så tror de fortfarande att de är skitsmarta och försöker ljuga sig ur knipan och resultatet blir att deras partner som hade kunnat förlåta dem om de varit ärliga istället ber dem dra åt helvete för ingen vill väl leva med en lögnare?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-17 14:12:40 följande:
    Ja man får inte vara dum på riktigt
    Anonym (jösses) skrev 2019-05-17 14:24:13 följande:
    Haha, det har nog alla som varit otrogna oxå trott. All tror ju att de är jättesmarta och kommer aldrig åka dit. men bevisligen åker ju många dit ändå trotts deras enorma smarthet.  Och när de åkt dit så tror de fortfarande att de är skitsmarta och försöker ljuga sig ur knipan och resultatet blir att deras partner som hade kunnat förlåta dem om de varit ärliga istället ber dem dra åt helvete för ingen vill väl leva med en lögnare?
    Jag tänker mer såhär, är man så korkad så man gör en sån grej så är man nog ingen "mastermind" för en person som är smart på riktigt sätter ju inte sitt förhållande på spel  för några kyssar eller knull. 

  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-17 15:38:36 följande:
    Det gäller att vara diskret och planera noga Det funkar skitbra
    Om man har tur, som sagt tror du inte att alla som blivit påkomna oxå tänkt som du?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-17 20:34:23 följande:
    Det har dom säkert men det hjälper inte mig
    Såklart det inte gör det som hjälper dig mest är att INTALA dig att det aldrig kommer komma fram. Men i verkligheten så kan du aldrig vara säker för bevisligen kommer det ju rätt ofta fram oavsett hyr smart man tror att man är.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-19 23:00:27 följande:
    Du ska inte uttala dig om saker du inte vet. Känner du mig ???
    Man behöver inte känna personer för att avgöra vad för slags människor de är, deras handlingar säger det klart och tydligt.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-20 06:28:13 följande:

    Är det perfektionisten som talar


    Är det narcissisten som talar?
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-20 06:29:14 följande:

    Är särbo så vad är problemet


    Om du inte förstår problemet i att gå bakom ryggen på människor som litar på dig, svika och ljuga så borde du uppsöka vård.
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-20 14:35:04 följande:
    Hihi då är det lång kö till den vården
    Faktiskt inte, det är inte alla som har taskig impulskontroll, rätt många klarar av att hantera känslor på ett värdigt sätt. Det är ju inte så att brallorna åker av av sig självt, det krävs medvetna beslut, och det är väl där det skiter sig för vissa medan andra kan hantera det bättre.

    Men min poäng var mer att de flesta förstår iaf problematiken, de flesta har iaf någon slags medvetenhet om rätt och fel men snackar bort det för sig själv eller helt enkelt skiter i det. Om man däremot på riktigt inte kan se något som helst fel i att svika och ljuga så är det på en sjuklig nivå och då behöver man uppsöka vård för en människa som inte kan skilja på rätt och fel kan i stort sett göra vad som helst. 
  • Anonym (jösses)
    Anonym (Cornelia) skrev 2019-05-20 16:20:24 följande:
    Det låter hur dumt som helst det du skriver
    Bolla det med din kille eller ännu bättre med en psykolog eller terapeut, håller de  med dig så ger jag dig rätt Flört
Svar på tråden Ångest över otrohet