• mandelskrutten

Vad är Alphakurs? Vad gör man där?

Bor i en ort i landet och har blivit tillfrågad genom ett reklamblad om att gå med i en Alphakurs genom en kyrka.

Kan någon berätta för mig vad det innebär och vad för personer som går på sådana kvällskurser?

• Svar på tråden Vad är Alphakurs? Vad gör man där?
  • mandelskrutten
    Egon den stora skrev 2019-05-20 13:02:14 följande:

Tyvärr verkar du träffat på en idiot av sämsta slag. Tyvärr kan det hända i alla samanhang. Jag hade bytt till ett annat ställe.

Känner mig något obekväm med tanke på denne man. Mkt sympatisk men blir inte mig själv i hans sällskap i gruppen. Handkyssar och allt.
  • Egon den stora
    mandelskrutten skrev 2019-05-20 17:01:26 följande:

Känner mig något obekväm med tanke på denne man. Mkt sympatisk men blir inte mig själv i hans sällskap i gruppen. Handkyssar och allt.

Förstår dig. Jag gillar inte sånt heller.
  • mandelskrutten
    Egon den stora skrev 2019-05-20 20:14:47 följande:

Förstår dig. Jag gillar inte sånt heller.

Dilemmat är att han förstår inte själv att han är sliskig utan ser sig som en riddare.

Utgår väll från franska revolutionen och dess sätt som filmen Röda Nejlikan där männen handkysste men den tiden är passé.

Karln verkar väll inte förstå det.
  • mandelskrutten

Verkligen djupt besviken på denna kurs.
    Har följt med vänner utomlands på kursen där det är helt annorlunda med mer träffar och professionellt upplägg.

Inom denna Alpha-kurs är det äldre seniorer som jobbat ihop stort kapital och som bor i lyxvåningar nu singlar, med fd fruar i bagaget som lämnat de eftersom de erkänt att de varit snåla och ej tillfredsställt sina fruar tillräckligt. (Klassiskt svenskt när det kommer till män, dvs finns få svenska riktiga män/gentleman).

Dessutom sitter dessa herrar och talar om hur bra abortförbud är.
    Det är ju inte de som föder barn. Där kommenterade jag och jag blev ej poppis kan jag säga.
    Tycker vi kvinnor har rätt över våra kroppar. Ingen kan tvinga oss behålla ett oplanerat barn om man ej vill.

En äldre dam avskyr dofter och klarar inte av minsta lilla Parfymdoft och sätter sig alltid längst back i rummet.
    En av ledarna inom Alpha har varit kriminell ser jag genom Lexbase. Han säger inte ett ord under diskussionerna. Dessutom frågade han mig senast om jag röker vilket jag inte ens provat. Det värsta jag vet. Jag bär lätt Parfym för att jag älskar dofter. Kvalitetsdofter.

Börjar ledsna fullkomligt på denna kurs med äckliga män m.m.

• JodiBabe
    mandelskrutten skrev 2019-05-27 12:54:23 följande:

Verkligen djupt besviken på denna kurs.
    Har följt med vänner utomlands på kursen där det är helt annorlunda med mer träffar och professionellt upplägg.

Inom denna Alpha-kurs är det äldre seniorer som jobbat ihop stort kapital och som bor i lyxvåningar nu singlar, med fd fruar i bagaget som lämnat de eftersom de erkänt att de varit snåla och ej tillfredsställt sina fruar tillräckligt. (Klassiskt svenskt när det kommer till män, dvs finns få svenska riktiga män/gentleman).

Dessutom sitter dessa herrar och talar om hur bra abortförbud är.
    Det är ju inte de som föder barn. Där kommenterade jag och jag blev ej poppis kan jag säga.
    Tycker vi kvinnor har rätt över våra kroppar. Ingen kan tvinga oss behålla ett oplanerat barn om man ej vill.

En äldre dam avskyr dofter och klarar inte av minsta lilla Parfymdoft och sätter sig alltid längst back i rummet.
    En av ledarna inom Alpha har varit kriminell ser jag genom Lexbase. Han säger inte ett ord under diskussionerna. Dessutom frågade han mig senast om jag röker vilket jag inte ens provat. Det värsta jag vet. Jag bär lätt Parfym för att jag älskar dofter. Kvalitetsdofter.

Börjar ledsna fullkomligt på denna kurs med äckliga män m.m.

va fan lämna den där kursen. låter som du hamnat med ett gäng kompletta idioter.
  • mandelskrutten
    JodiBabe skrev 2019-05-27 22:32:31 följande:

va fan lämna den där kursen. låter som du hamnat med ett gäng kompletta idioter.

Ja är jäkligt irriterad och att sluta ha lätt parfym dagligen är för mig som att vara naken.

Det är dessutom 20 år äldre än mig och gubbar så ingenting gemensamt.
  • mandelskrutten

Utomlands är det inte så och mer yngre personer. Känns så gubbigt och att de dessutom är mot abort vid våldtäkt är sjukt.

• JodiBabe
    mandelskrutten skrev 2019-05-28 10:07:30 följande:

Utomlands är det inte så och mer yngre personer. Känns så gubbigt och att de dessutom är mot abort vid våldtäkt är sjukt.

Låter väldigt....osunt.
  • mandelskrutten

Det är kört att fortsätta vara med i gruppen. Helt kört.
    Kunde inte hålla mig och skickade iväg ett meddelande till äldre herren om att jag upplevde handkyssen som ytterst obehaglig.
    Han skrev att han förstår och så skrev jag att han kan kontakta sina tidigare älskarinnor. Då skrev han: Tack för tipset! och blockerade mig på sin Facetime/mobil.
    Jag mailade även då och ville ha en förklaring till varför han handkysste mig eftersom han dagarna innan tagit bort mig på Facebook. Inget svar.
    Eftersom han är mycket äldre än mig och har "hör rang" i gruppen med sin kompetens, överklass, makt och förmåga att dra till sig lyssnare i gruppen då många ser upp till honom kommer de titta snett på mig om jag är där igen.

Vad ska jag göra? Känns som att "han har vunnit" om jag inte går dit mer.

Svar på tråden Vad är Alphakurs? Vad gör man där?