• Anonym (Ts)

Måste jag vara med?

Har fött barn och två pappor har dna-testats och barnet har visat sig vara den enas. Nu har jag fått kallelse att vara där och skriva på faderskapsbekräftelse.

Måste jag vara närvarande? Isf varför? Han ska skriva på och det är klart att det är han pga dnatest. Alltså behöver jag väl inte sitta och uppge att bara han kan vara pappan som det annars är.

Jag tänker inte skriva på om gemensam vårdnad i nuläget.

Måste jag gå dit och isf varför??

• Svar på tråden Måste jag vara med?
  • Anonym (I)
    långemendel skrev 2019-05-18 21:14:22 följande:
    TS: BLIR så jävla provocerad. Förstår att hatet mot kvinnor växer. Varför ska du inte skriva på för vårdnad. Men du vill ändå ha underhåll???

Ditt hat mot kvinnor beror på dig som individ. Finns inga andra orsaker.
  • Anonym (I)
    Anonym (Ts) skrev 2019-05-18 20:50:39 följande:
    Var självklart inte meningen att bli gravid. Hade kondom. Misstänker att han tog hål på den så jag skulle bli gravid men har inga bevis förstås.

Hoppas du har dokumenterat allt han gjort mot dig TS.
  • Anonym (fjant)

Stå på dig TS! Kämpa för ditt liv och ditt barn!

• Anonym (I)
    Anonym (DEW) skrev 2019-05-18 19:54:15 följande:
    Ett riktigt praktexemplar på trådar som får mig som ung kille att få magknip!  Hur kan du ens fundera på något annat än att pappan ska ha exakt samma rätt till barnet som du? Det är inte ditt barn, det är ERT barn! 

Vill du undvika magknip får du skydda dig , och om du misslyckas behandla mamman/blivande mamman vettigt. Man märker att du är en ung kille som saknar livserfarenhet.
  • långemendel
    Anonym (I) skrev 2019-05-18 21:28:48 följande:

Vill du undvika magknip får du skydda dig , och om du misslyckas behandla mamman/blivande mamman vettigt. Man märker att du är en ung kille som saknar livserfarenhet.

Eller kan mamman låta bli att ligga runt med olika killar när hon har ägglossning.

Hur smart är man om man lägger upp sig för en kille man inte vill ha barn med???
  • långemendel
    Anonym (I) skrev 2019-05-18 21:31:27 följande:

Har du har inget vettigt att säga försöker du med härskarteknik. Moget gubben lilla. Vilken del av föräldrabalken har skrivits av juridikstudenter?

Ingen aning, men lagtexten ska inte tolkas av dig som saknar adekvat utbildning.
  • Anonym (Lena)
    långemendel skrev 2019-05-18 21:33:15 följande:
    FEL!

Jag är själv kvinna, nåde snygg och smart.

Hat tre barn och en underbar make.

:)

Hur lever du själv?

Svanktatuering och handlar på willys?
    Tvivlar jag på, med tanke på dina inlägg i diverse trådar. 
  • Anonym (D)
    Anonym (DEW) skrev 2019-05-18 21:09:23 följande:
    Jag är ledsen, men har svårt att se din sida av myntet. Han har rätt till delad vårdnad, inte bara om det passar dig. Det handlar inte om hur han behandlar dig!   

Jo, delad vårdnad handlar i allra högsta grad om hur föräldrarna behandlar varandra. Det blir nämligen inte delad vårdnad om föräldrarna var stora samarbetssvårigheter. Det vore inte rätt mot barnet.
    Att du inte ens klarar av att skriva på ett papper om faderskap i samma rum som honom bevisar bara att det inte är han som är problemet. 

Nej, det är inget bevis på någonting, men en indikation på att han får henne att må väldigt dåligt.
  • Anonym (DEW)
    Anonym (D) skrev 2019-05-18 22:10:54 följande:

Jo, delad vårdnad handlar i allra högsta grad om hur föräldrarna behandlar varandra. Det blir nämligen inte delad vårdnad om föräldrarna var stora samarbetssvårigheter. Det vore inte rätt mot barnet.
    Att du inte ens klarar av att skriva på ett papper om faderskap i samma rum som honom bevisar bara att det inte är han som är problemet. 

Nej, det är inget bevis på någonting, men en indikation på att han får henne att må väldigt dåligt.

Nu är du och läser det finstilta i lagen innan du har läst rubriken... 

Hur man behandlar varandra är ointressant såvida det inte påverkar barnet på något sätt. (förutsatt att den inte begås några brott) 
    Samarbetssvårigheter är tex EXAKT det som TS håller på med nu, dvs att försvåra faderns position mot sitt barn. Genom att hindra honom umgänge på samma villkor som hon har. 

Att HON mår dåligt över saker HON tror kommer hända kan du ju omöjligen belasta fadern för? 

• Anonym (D)
    Anonym (DEW) skrev 2019-05-18 23:04:24 följande:
    Nu är du och läser det finstilta i lagen innan du har läst rubriken...  Hur man behandlar varandra är ointressant såvida det inte påverkar barnet på något sätt. (förutsatt att den inte begås några brott)  Samarbetssvårigheter är tex EXAKT det som TS håller på med nu, dvs att försvåra faderns position mot sitt barn. Genom att hindra honom umgänge på samma villkor som hon har.  Att HON mår dåligt över saker HON tror kommer hända kan du ju omöjligen belasta fadern för? 

Kan du inte se bortom ditt könskrig här och titta på den aktuella situationen? Det är den förälder som manipulerar och kastar skit som är den skyldiga till samarbetssvårigheterna, oavsett kön. TS är, trots att pappan betett sig illa, villig att ge honom en chans att visa vad han går för. Hon motsätter sig inte umgänge och hon utesluter inte gemensam vårdnad i framtiden. Men hon är förälder till en ettåring som, på grund av en segdragen faderskapsutredning, ännu inte känner sin far. Självklart skyndar hon långsamt för att minska risken för att barnet hamnar i kläm.
Svar på tråden Måste jag vara med?