• liillalo

    Önskar tips på namn till tvillingflickor ????

    Väntar tvillingflickor i juli men har så mycket lättare med pojknamn.

    Har ingen speciell smak. Gamla som nya. Ös på :)

  • Svar på tråden Önskar tips på namn till tvillingflickor ????
  • nnnnnnnn

    Ta inte för lika namn, det är så förvirrande!
    Tex Alba och Alva, Ellie och Nellie osv.
    Så mycket trevligare med Alva och Nellie eller hur man nu kombinerar de namn man gillar.

    Sen har jag svårt för om man har helt olika stämning i namnen, även om det är fånigt av mej att tycka så, men jag har svårt för tex Tiffany och Svea eller Rachel-Lee och Anna,

    Vad gillar ni för pojknamn? Era val där kanske ger idéer om flicknamn som påminner?

    Tex gillar ni korta namn? Långa? Svenska? Internationella? Gamla? Moderna? "Unika"? Vanliga? Dubbelnamn?

  • viseversa
    nnnnnnnn skrev 2019-05-18 11:43:28 följande:
    Ta inte för lika namn, det är så förvirrande!
    Tex Alba och Alva, Ellie och Nellie osv.
    Så mycket trevligare med Alva och Nellie eller hur man nu kombinerar de namn man gillar.

    Sen har jag svårt för om man har helt olika stämning i namnen, även om det är fånigt av mej att tycka så, men jag har svårt för tex Tiffany och Svea eller Rachel-Lee och Anna,

    Vad gillar ni för pojknamn? Era val där kanske ger idéer om flicknamn som påminner?

    Tex gillar ni korta namn? Långa? Svenska? Internationella? Gamla? Moderna? "Unika"? Vanliga? Dubbelnamn?
    Haha hadee två kompisar när jag var tonåring som visserligen inte var tvillingar men typ ett års åldersskillnad. Dom hette Tanja och Tonja. Så jävla fantasilöst. Sen ett tvillingpar där dom hette Gabriel och Gabriella.
  • liillalo

    Pojknamn jag gillar är William Charlie Leo Axel Lucas.

    Jag gillar mer korta en jätte långa. Helst fint och mjukt. Gamla eller nya spelar ingen roll så länge det inte är Vintra och såna namn.

    Två flicknamn jag gillar lite mer än andra är Alice och Lilly.


    nnnnnnnn skrev 2019-05-18 11:43:28 följande:

    Ta inte för lika namn, det är så förvirrande!

    Tex Alba och Alva, Ellie och Nellie osv.

    Så mycket trevligare med Alva och Nellie eller hur man nu kombinerar de namn man gillar.

    Sen har jag svårt för om man har helt olika stämning i namnen, även om det är fånigt av mej att tycka så, men jag har svårt för tex Tiffany och Svea eller Rachel-Lee och Anna,

    Vad gillar ni för pojknamn? Era val där kanske ger idéer om flicknamn som påminner?

    Tex gillar ni korta namn? Långa? Svenska? Internationella? Gamla? Moderna? "Unika"? Vanliga? Dubbelnamn?


  • modsey

    Edith och Ingrid hade våra hetat om de blivit tjejer.

  • Anonym (Linda)

    Ett tvillingpar jag känner fick varsitt namn från farmor och mormor. Märta och Ingrid.

    Överlag verkar det vanligt att välja namn på samma bokstav. Typ Madeleine och Mathilda. Även att sluta namnen på samma ändelse. Typ AmanDA och LinDA.

    Tänker ni på någon gemensam nämnare kanske det är lättare att hitta något fint namn.

  • Anonym (A)
    liillalo skrev 2019-05-18 12:12:40 följande:

    Pojknamn jag gillar är William Charlie Leo Axel Lucas.

    Jag gillar mer korta en jätte långa. Helst fint och mjukt. Gamla eller nya spelar ingen roll så länge det inte är Vintra och såna namn.

    Två flicknamn jag gillar lite mer än andra är Alice och Lilly.


    Då har du ju 2 namn redan som du kan döpa dom till. Alice och Lilly är fina namn.
  • liillalo

    Sambon är inte lika på som jag. Ett av namnen kan det bli men inte båda .


    Anonym (A) skrev 2019-05-18 13:17:57 följande:

    Då har du ju 2 namn redan som du kan döpa dom till. Alice och Lilly är fina namn.


  • liillalo

    Sambon är inte lika på som jag. Ett av namnen kan det bli men inte båda .


    Anonym (A) skrev 2019-05-18 13:17:57 följande:

    Då har du ju 2 namn redan som du kan döpa dom till. Alice och Lilly är fina namn.


  • Anonym (A)
    liillalo skrev 2019-05-18 13:24:02 följande:

    Sambon är inte lika på som jag. Ett av namnen kan det bli men inte båda .


    Alice och Lilian då?
Svar på tråden Önskar tips på namn till tvillingflickor ????