• Anonym (undrar)

    Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?

    Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är lite barnsligt och lågklassbeteende.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-18 11:53
    underklass* ska det stå. Inte lågklassbeteende.

  • Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?
  • Anonym (Adidas)

    Var en liknande tråd om adidas för några månader sedan. TS vad menar du med underklass? Sverige har väl mest medelklass?

  • Tom Araya
    Anonym (undrar) skrev 2019-05-18 11:50:14 följande:

     


    Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?

    Vad tycker ni om det? Själv tycker jag att det är lite barnsligt och lågklassbeteende.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-18 11:53
    underklass* ska det stå. Inte lågklassbeteende.


    Jag tycker ingenting om folk jag inte känner och som jag inte interagerar med överhuvudtaget.

    Det kan finnas sjuttielva skäl till att klä sig på ett visst sätt vid vissa tillfällen.

    Jag har en kompis som går i grovarbetskläder 90% av sin vakna tid, för att han både i jobbet och på fritiden sysslar med sådant där det är en lämplig klädsel.

    Jag vet de som sällan går i annat än kostym också...

    Stil och klass har med så mycket mer att göra.
  • Tom Araya
    Anonym (Adidas) skrev 2019-05-19 03:34:58 följande:

    Var en liknande tråd om adidas för några månader sedan. TS vad menar du med underklass? Sverige har väl mest medelklass?


    Nej, Sverige har mest arbetarklass, sedan har svensk arbetarklass anno 2019 en nivå av ekonomi och levnadsstandard som kan jämföras med medelklass förr eller medelklass i fattigare länder.
  • Anonym (Moi)

    Häromkring är det bara ungdomar från förorten, främst de med invandrarbakgrund som har Adidasbyxor, så det är inget en vuxen väljer i första hand när man ska ut på stan

  • Anonym (....)

    Jag är högutbildad ingenjör och jobbar på ett jobb och jag borde vara snyggt klädd och vara välkammad o sånt. Jag har dock träningskläder. Orsak? Mina arb.kamrater är vänner och vi är 5 pers. där. Sällan besök av säljare/kunder. Träningskläderna gör att jag slipper få besvär av mitt underliv pga trånga kläder. 
    Får vi besök (ser det i kalendern) så tar jag på mig korrekta kläder.

  • bullen1984

    Min man har adidaskläder på jobbet. Efter 5 år på KTH och 10 år i arbetslivet kunde varken han eller jag bry mig mindre om vad andra tycker.
    Han är hel och ren men tycker att det är skönt. Sedan har vi precis flyttat från ett "överklassområde" till ett sämre område och trivs 100 ggr bättre här. Folk är trevliga och låter varandra vara. 

    Ska man ägna sin tid på att fundera på vad andra har på sig så kanske man inte har så mycket till liv, tänker jag. Det är värre!

  • gealach
    Fjäril kär skrev 2019-05-18 12:14:12 följande:

    Eftersom vi har arbetskläder på jobbet så spelar det ingen som helst roll vad nån har på sig dit/hem


    Tänkte säga samma sak, jag har uniform på jobbet och dessutom står och går jag hela dagarna, så till och från har jag så bekväma kläder och skor jag kan. 
  • EnAnonumius
    Anonym (undrar) skrev 2019-05-18 13:33:00 följande:
    Det är vanligt bland underklassen att man har adidaskläder utanför gymmet.
    Anonym (what) skrev 2019-05-18 13:29:21 följande:

    vad menar du med "underklassbeteende"? Hur definierar du det?

    låg klass kan man ha oavsett klasstillhörighet.


    Och vad har du för så FIIIIIIIINA klädmärken då ? Säg nu så kan andra få chansen att ge dig tillbaka av din egna medicin. Drömmer
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    bullen1984 skrev 2019-05-19 08:42:54 följande:

    Min man har adidaskläder på jobbet. Efter 5 år på KTH och 10 år i arbetslivet kunde varken han eller jag bry mig mindre om vad andra tycker.
    Han är hel och ren men tycker att det är skönt. Sedan har vi precis flyttat från ett "överklassområde" till ett sämre område och trivs 100 ggr bättre här. Folk är trevliga och låter varandra vara. 

    Ska man ägna sin tid på att fundera på vad andra har på sig så kanske man inte har så mycket till liv, tänker jag. Det är värre!


    Precis så..  GladSkål
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vad tycker ni om vuxna som har på sig adidaskläder till tex jobbet?