• Anonym (Rövarn)

    Kvinna 30+ tar ni bort rövhåret?

    Ni kvinnor som passerat 30. Hur vanligt är det med rakning eller på annat sätt ta bort könshår och rövhår?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Kvinna 30+ tar ni bort rövhåret?
  • Anonym (Erika)

    Håller inte med! Skägg ser ju oftast fult ut om man låter det växa fritt till allmän beskådning. Mitt pull och rövhår ser ju ingen mer än möjligtvis ?guben?.


    Joyho skrev 2019-05-19 19:29:33 följande:

    Det där är ett märkligt argument som många som inte vill raka sig använder. Att man har hår där av en anledning. Då gäller detsamma för män att de inte bör raka hakan antar jag? Och att man inte ska raka benen eller armhålorna? Håret finns av en anledning... Nej, håret fyller ingen funktion. Sen om man vill behålla det ändå har ju ingen annan med det att göra. Men använd inte ?det finns där av en anledning? som argument.


  • Anonym (Uhm.)
    Joyho skrev 2019-05-19 19:29:33 följande:

    Det där är ett märkligt argument som många som inte vill raka sig använder. Att man har hår där av en anledning. Då gäller detsamma för män att de inte bör raka hakan antar jag? Och att man inte ska raka benen eller armhålorna? Håret finns av en anledning... Nej, håret fyller ingen funktion. Sen om man vill behålla det ändå har ju ingen annan med det att göra. Men använd inte ?det finns där av en anledning? som argument.


    ... Fast håret är ju faktiskt där av en anledning... Rent fysiologiskt har det en funktion.
  • Perjonsson
    Anonym (Lisa) skrev 2019-05-19 07:32:45 följande:

    Någon gång om året tar jag bort håret kring blygdläpparna, när mannen tjatat tillräckligt, men i övrigt får det växa fritt. Har inte överdrivet mycket hår kring anus och jag gillar att ha hår att dölja fiffi med.

    Man har ju hår i underlivet av en anledning


    För att reta mannen
  • Perjonsson

    Mitt ex lät mej helraka henne. Och efter att jag tvingade raka mej för en operation har jag fortsatt raka röv mm

  • Perjonsson

    Mitt ex lät mej helraka henne. Och efter att jag tvingade raka mej för en operation har jag fortsatt raka röv mm

  • Anonym (laser)

    behandlat med laser båda fram och bak, bästa lösningen Cool hårfri permanent

  • Anonym (50+)

    Rakar inget. Brukar klippa ned lite på könet. Har absolut inte ens ett strå i närheten av rumpan.

    Men är det så vanligt då med hår i stjärten?

  • Anonym (Rövarn)
    Anonym (Uhm.) skrev 2019-05-19 19:58:48 följande:

    ... Fast håret är ju faktiskt där av en anledning... Rent fysiologiskt har det en funktion.


    Om det nu skulle vara där av en anledning. Varför är då så många helt utan?
  • Anonym (Usok)
    Joyho skrev 2019-05-19 19:29:33 följande:

    Det där är ett märkligt argument som många som inte vill raka sig använder. Att man har hår där av en anledning. Då gäller detsamma för män att de inte bör raka hakan antar jag? Och att man inte ska raka benen eller armhålorna? Håret finns av en anledning... Nej, håret fyller ingen funktion. Sen om man vill behålla det ändå har ju ingen annan med det att göra. Men använd inte ?det finns där av en anledning? som argument.


    Fast det gör det. Könshåren fyller ett syfte. De skapar en kudde mot friktion som kan orsaka hud nötning och skada, det ger ett skydd mot bakterier. Eller du kanske är barnmorska med annan forskning i ryggen?
  • Anonym (Rövarn)
    Anonym (Usok) skrev 2019-05-26 17:50:38 följande:

    Fast det gör det. Könshåren fyller ett syfte. De skapar en kudde mot friktion som kan orsaka hud nötning och skada, det ger ett skydd mot bakterier. Eller du kanske är barnmorska med annan forskning i ryggen?


    Eftersom så många kvinnor inte har någon behåring/hårväxt där så kanske det inte fyller någon större funktion.
  • Anonym (87a)

    Rakar bort allt köns och rövhår 

  • Anonym (Felicia)

    Har gjort permanent hårborttagning med laser, både fitta och anal. Jag vill vara fräsch.

Svar på tråden Kvinna 30+ tar ni bort rövhåret?