• Anonym (Mamma)

    Är det fel eller ok?

    Hej

    Min son är fyra år och ikväll gjorde jag något jag inte gjort tidigare. Han påstod att han hade ramlat och gjort illa foten och att han även har ett sår där. Jag har inte märkt att han ramlat och vet att han inte har något sår och han lät mig inte titta. Därför hade han svårt att somna. Så jag sade till honom att jag kan trolla fram ett magiskt plåster till honom så det onda försvinner. Hade tidigare berättat att vi inte hade några plåster eftersom han ?slösar? på dem och vill gärna ha flera om dagen till hans påstådda sår. Därför sade jag att plåstren var slut och att vi måste köpa nya. Så jag trollade fram ett plåster och enligt honom så försvann det onda på en gång och han sade att det inte kändes som ett vanligt plåster och blev glad.

    Därefter sade jag att jag kan trolla så att han blir trött och kan sova (han ville inte sova). Då blev han nyfiken och ville att jag skulle prova, så han gick och lade sig i sängen bredvid mig och jag låtsades trolla för honom. Han blev tröttare och tröttare (tog en stund) och nu sover han.

    Gjorde jag fel? Nu tror han alltså att jag kan trolla (jag sade att jag kan göra det ibland bara). Får nog berätta sanningen för honom i morgon.

  • Svar på tråden Är det fel eller ok?
Svar på tråden Är det fel eller ok?