• Anonym (Livrädd)

Alkohol

Vart går egentligen gränsen vid alkolism?

Jag tycker att min sambo dricker alldeles för mycket.

Han kan dricka 4-5 stora starköl på en vardag flera gånger i veckan. Fredagar kommer han hem med en karta starköl. Så öl finns jämt hemma.

Han sköter jobbet och han blir absolut inte otrevlig och alla gånger så märks de inte heller att han druckit.

Hans pappa är nykter alkohlist sen många år tillbaka och hans mamma har problem men enligt henne under kontroll, tror jag vad jag vill om!!

Fler släktingar på hans sida har problem och de är ärfligt.

Jag var nästan likadan förut men vi har en flicka på tre månader så jag dricker inget. Och nu har jag fått upp ögonen så jag kommer aldrig börja dricka som jag gjort. Jag har också en hel del arvslag som är alkolism så man får passa sig.

Men vart går gränsen vid alkoholism? Vi har inga problem än av detta men känns som det kan bli om det fortsätter så här

• Svar på tråden Alkohol
  • Anonym (Livrädd)

Hans pappas ord kommer aldrig han lyssna på, han hatar egentligen den där gubbjävlen.

Ja han kör bil! Har ingen koll om han är nykter, finns en alkoholmätare som han lär använda för att kolla om de är grönt

Anonym (ZX) skrev 2019-05-24 22:28:14 följande:

OM  du inte kan prata med honom om det så är det ett problem.

Kan hans pappa (du skrev att han var nykter alkoholist) prata med honom om det?

Hur tar han sig till jobbet?

• Anonym (**)
    Anonym (ZX) skrev 2019-05-24 22:28:14 följande:

Hur tar han sig till jobbet?

Har man god förbränning är det inga problem att köra morgonen efter 4-5 öl. Har själv blåst noll efter större intag än så.
    Förutsatt att man inte sveper dem innan man går till sängs.
  • Anonym (Livrädd)

Ja jag skulle nästan önska att polisen tog honom så han blev av med körkortet ett par månader! Kanske skulle få honom att vakna upp.

Den värsta situationen var när han lät sin 9 åringa dotter kliva upp och göra ordning sig själv och även sin 5 åriga brorsa. 5 åringen är inte direkt duktig på att lyssna för att de ska bli hämtad kl 12.

Jag hade somnat om med våran genensama dotter så jah klev upp 11 den morgonen.

Tog ett sakligt prat med honom men ändå ingen ändring

Anonym (**) skrev 2019-05-25 00:08:06 följande:

Har man god förbränning är det inga problem att köra morgonen efter 4-5 öl. Har själv blåst noll efter större intag än så.

Förutsatt att man inte sveper dem innan man går till sängs.

• Kjell2
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 08:01:18 följande:

Ja jag skulle nästan önska att polisen tog honom så han blev av med körkortet ett par månader! Kanske skulle få honom att vakna upp.

Den värsta situationen var när han lät sin 9 åringa dotter kliva upp och göra ordning sig själv och även sin 5 åriga brorsa. 5 åringen är inte direkt duktig på att lyssna för att de ska bli hämtad kl 12.

Vänj dig. Det kommer inte bli bättre
  • Swedman
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 08:01:18 följande:

Är inte enda vägen för han att bli helnykterist? Alltså, totalt sluta med alkohol. 
    Vad behövs för att det ska ske?
  • Anonym (Livrädd)

Han kommer aldrig bli det för han inser inte att han har problem, men OM då skulle de behöva hända något så han vaknar upp och att jag då ställer ett ultimatum på honom.

Swedman skrev 2019-05-25 08:40:08 följande:

Är inte enda vägen för han att bli helnykterist? Alltså, totalt sluta med alkohol. 

Vad behövs för att det ska ske?

• Anonym (Livrädd)

Jag vet :(

Kjell2 skrev 2019-05-25 08:08:22 följande:

Vänj dig. Det kommer inte bli bättre

• Kjell2
    Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 08:56:29 följande:

Han kommer aldrig bli det för han inser inte att han har problem, men OM då skulle de behöva hända något så han vaknar upp och att jag då ställer ett ultimatum på honom.

Kommer du kunna hålla ett ultimatum?
  • Anonym (Livrädd)

Ja där känner jag mig stark! Om det skulle bli en situation som handlar om barnen eller något annat hemskt., så JA då skulle jag kunna hålla de

Kjell2 skrev 2019-05-25 08:58:13 följande:

Kommer du kunna hålla ett ultimatum?

• Anonym (Livrädd)

Men känns så jövla hemskt att jag väntar på ett sånt tillfälle, är väl det som kallas medberoende och att man är jävligt feg :(

Anonym (Livrädd) skrev 2019-05-25 10:36:28 följande:

Ja där känner jag mig stark! Om det skulle bli en situation som handlar om barnen eller något annat hemskt., så JA då skulle jag kunna hålla de

Svar på tråden Alkohol