BIM juli 2019
Det var nog inget spökstreck på det andra från clearblue. Nu blev allt väldigt verkligt :)
Det var nog inget spökstreck på det andra från clearblue. Nu blev allt väldigt verkligt :)
Kan det vara tvillingar? Då producerar man väl mkt mer hcg, vilket skulle kunna ge det resultatet på testet då du kommer upp snabbare i samma mängd som du kanske gjort med ett barn i den perioden. Vet inte alls, bara en tanke.
Spännande! Och grattis oavsett en eller två små!
Fick konstaterat MA idag så får snällt hoppa till augusti tråden :'(
Hur har de kunnat konstatera det? Det är ju för tidigt för att ens kunna se någonting på ultraljud ännu.
Vilken vecka skulle du varit i?
Men låg inte du någon dag före mig bara? Jag är äl+15 idag, alltså vecka 4+1 idag och då hade det inte synts något och den nivån hade inte alls varit för låg då.
Men låg inte du någon dag före mig bara? Jag är äl+15 idag, alltså vecka 4+1 idag och då hade det inte synts något och den nivån hade inte alls varit för låg då.
Men då är du ju bara i vecka 4+3 idag, inte alls konstigt att ingenting syns och att hcg var 740. Du ska väl tillbaka för att ta ett nytt hcg och ultraljud?
Nej då är det ju inte så konstigt då det skiljer sig så pass mycket, ägglossningen sker dessutom 12-36 timmar efter det positiva testet så det kan ha varit den 7 eller 8. Nästa vecka kan också vara för tidigt för att se någonting då du är ca 5+5 på fredagen. Du sa aldrig om att ägglossningen var senare?
Hur kommer det sig att du fick göra ett ultraljud och ta blodprov? De brukar snåla med det väldigt mycket.
Nu skiljer det dig ju bara 3 dagar för min del så jag kommer nog säga rätt datum när jag bestämmer mig för att ringa bm men hade det varit mer än 5 dagar hade jag absolut satt sista mensdagen som 14 dagar före ägglossningen så det inte ska diffa allt för mycket vid RUL. Och för min egna skull.

Men varför fick du göra ett ultraljud och ta blodprov från första början?
Det är väl självklart att det inte är ett MA, iaf inte just nu. Du ligger max en dag före mig och det syns ingenting på ultraljud just nu då embryot är ungefär lika stort som ett vallmofrö. Det låter väldigt konstigt alltihop.
Alltså jag tycker du verkar ha träffat en inkompetent läkare som ens gjorde ett vul på dig när du inte ens var tre veckor efter ägglossning... helt onödigt och skapar bara massa ångest hos dig!! Det enda rimliga att göra så tidigt i graviditeten är två-tre hcg-prov för att se hur det utvecklas. Tycker du ska försöka att inte oroa dig förrän du ser resultatet på hcg. STRUNTA i vad den första läkaren sa efter vul!!!!!
Kram!
Om du googlar på "HCG dagar efter ägglossning" kan man se tabeller för hur hcg ska ligga på ett ungefär x antal dagar efter ägglossning. Ditt resultat är inte alls lågt för att vara 17 dagar efter ägglossning.. vad är det som tyder på att du har ett MA? Förutom den dåliga läkarens uttalande om foster/hinnsäcken. I normala fall får man inte göra vul så tidigt just på grund av att du inte kan se något särskilt givande då :)
Tur allt slutade väl, men tänk såååå mycket pengar och resurser som sjukvården slösat för att du inte kunde heja dig. Men för allt i världen, anmäl till patientnämnden.
Vilken lättnad för dig! Måste kännas såå skönt! Fruktansvärt hur du blivit behandlad :( Håller tummarna att allt går bra för dig nu <3
/från en annan Emma
Och det ligger HELT i linje med din ägglossning! Vem vet vad som händer framöver men det är bara att ta en dag i taget och blicka framåt!
Ja stort grattis till dig! <3
I månadskiftet mars/april kommer våra bebisar, så är det bara ????
Plus här v 7 (6+4)