Inlägg från: Lainie Kennedy |Visa alla inlägg
  • Lainie Kennedy

    Den sjuka akutsjukvården - Får inget arbete trots gedigen erfarenhet

    Angeleyes01 skrev 2019-06-07 00:03:47 följande:

    Nej, jag har inga referenser och varit sjukskriven och arbetslös i 2 1/2 år


    Kanske läge att söka andra typer av arbeten? Se det från arbetsgivarens sida: varför ska de välja dig istället för någon utan tecken på samarbetssvårigheter?
  • Lainie Kennedy
    Angeleyes01 skrev 2019-06-07 15:45:30 följande:

    Ja, jag mår dåligt av detta. Det känns som om folk i min ålder kommit mycket längre i livet.

    Jag är verkligen redo att förändra mig men jag får ingen chans till det för jag har inga referenser. Ens bakgrund kan väl inte förstöra ens framtid.

    När jag säger "DEN SJUKA AKUTSJUKVÅRDEN" så menar jag att det är en stooooor personlbrist, så för både mig och arbetsförmedlingen så är det helt sjukt att man inte anställer personal utan hellre stänger ner avdelningar. Det var så jag tänkte


    Alltså det är väl rimligt att ens bakgrund på arbetsmarknaden påverkar framtiden? Om du till exempel hade haft massiva hyresskulder, hade du tyckt att det var orättvist att ingen ville hyra ut till dig? Arbetsgivare har inte tid att hoppas på att någon utan referenser kanske har ändrat sitt beteende.
  • Lainie Kennedy
    Angeleyes01 skrev 2019-06-08 00:40:15 följande:

    Men grejen är ju att då blir vi bidragsberoende. Det är personalbrist, då borde man anställa om man har sunt förnuft


    Enskilda arbetsgivare tänker inte på samhället som helhet när de anställer, de tänker på hur det ska fungera i deras personalgrupp.
Svar på tråden Den sjuka akutsjukvården - Får inget arbete trots gedigen erfarenhet