Inlägg från: Anonym (Mnb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mnb)

    Sen medicinsk abort vecka 14-15

    Någon här som gjort sen medicinsk abort på sjukhus kring vecka 14-15? Hur mådde dagarna efteråt? Orkar man jobba dagen efter? Får man komma hem samma dag? Har läst såna skräckberättelser här så hade varit skönt att få höra någon som de verkligen gått bra för..

    Känslomässigt verkar många ha de tungt och blir sjukskriven av, så är de inte för mig. De känslomässiga har jag gått igenom och psykiskt är de inte några problem (vill inte att folk ska tro att jag är känslokall men behöver inge hjälp med den biten). Den har jag redan gått igenom och är klar med mitt beslut.

    Tänker mest på kroppen, vill försöka hålla allt så hemligt som möjligt för omgivningen, tror ni jag lyckas med de? Har ni några tips för att aborten sla gå så snabbt och smärtfritt som möjligt? Samt hur jag ska kunna vara mig själv dagarna efter? Kommer man känna att de är ett barn som kommer ut? Har gjort en medicinsk abort hemma i vecka 7 utan problem men antar att de här kommer vara värre.

    Alla tips mottages!!

  • Svar på tråden Sen medicinsk abort vecka 14-15
  • Anonym (Mnb)

    När du säger förlossning.. är de typ i gynstol eller krysta på toaletten?

  • Anonym (Mnb)

    Ja de stämmer, jag visste inte att jag gått så långt pga jag haft mens elr blödning som jag trodde var mens. Drog ut på tiden innan jag fick träffa barnmorska, tycker dock inte att jag ska behöva förklara mig. Beslutet är taget och bestämt, finns anledningar till det.

Svar på tråden Sen medicinsk abort vecka 14-15