Varför kan folk inte stava till förrän?
Varför har folk inte lärt sig stava till förrän?
Man ser allehanda felaktiga stavningar som . Förrens / förren / förens
Det stavas
FÖRRÄN
Skärpning! Hälsningar Språkpolisen
Varför har folk inte lärt sig stava till förrän?
Man ser allehanda felaktiga stavningar som . Förrens / förren / förens
Det stavas
FÖRRÄN
Skärpning! Hälsningar Språkpolisen
Stör mig mer på ställen som skriver "Fri frakt". Vem är den fri i från? Har frakten suttit inne? Direktöversatt i google translate utan en tanke.
"Gratis frakt" heter det på svenska. Punkt och slut.
Hälften av svenskarna kan inte stava till Te, ett ord på två bokstäver.
Kräks när man skriver Kaffe och THE
Stör mig mer på ställen som skriver "Fri frakt". Vem är den fri i från? Har frakten suttit inne? Direktöversatt i google translate utan en tanke.
Människor som inte läser speciellt mycket, har oftare en tendens att skriva talspråksvarianter av ord och grammatik. Eftersom de och dem uttalas lika, har de inte riktigt koll på när respektive ord ska användas. De stavar det "åtminstonde" och "egenklien" eftersom det är dialektala uttal av orden, och inte har sett dem i skrift tillräckligt mycket för att nöta in korrekt stavning.
Det är allvarligt med felstavningar.
Till och med en stam på nån ö i söderhavet som aldrig haft kontakt med civilisationen känner av det.
Oj, känner mig lite dålig idag, nån balans har rubbats. Måste vara nån som har stavat fel.
Samma idioter som skriver "medans" eller "lixom".
Var glad att folk ens skriver på svenska. Svenska språket är urholkat och svenska akademin lägger in arabiska slanguttryck i ordboken som om alla använder dem.
Hälften av svenskarna kan inte stava till Te, ett ord på två bokstäver.
Kräks när man skriver Kaffe och THE
Människor som inte läser speciellt mycket, har oftare en tendens att skriva talspråksvarianter av ord och grammatik. Eftersom de och dem uttalas lika, har de inte riktigt koll på när respektive ord ska användas. De stavar det "åtminstonde" och "egenklien" eftersom det är dialektala uttal av orden, och inte har sett dem i skrift tillräckligt mycket för att nöta in korrekt stavning.