Inlägg från: mayalambe |Visa alla inlägg
  • mayalambe

    Bli en ung mamma

    Hej där!

    Mitt namn är maya och jag vill så så så gärna skaffa barn som ung , problemet är att ingen supportar mitt beslut , jag har nästan funderat på att ligga med någon random bara för att bli med barn , min pojkvän vill inte ens vara ihop med mig längre då han tycker jag tjatar och förstör vårt förhållande , vad tycker ni jag ska göra ? Vill verkligen ha tips :(

  • Svar på tråden Bli en ung mamma
  • mayalambe

    [quote=79696770][quote-nick]Agneta77söt skrev 2019-06-17 14:01:35 följande:[/quote-nick]Hur gammal är du?[/

    Är 18

  • mayalambe
    Anonym (?) skrev 2019-06-17 14:02:43 följande:

    Hur gammal är du? Du låter väldigt barnslig utifrån hur du skriver och absolut inte mogen för att skaffa barn.


    Är 18 år men känner mig hur redo som helst!
  • mayalambe
    Solarn skrev 2019-06-17 14:15:23 följande:

    Du låter inte redo, lugna dig, fokusera på att utbilda dig och skaffa sedan barn om några år när du har rätt förutsättningar, ett stabilt förhållande och ni har tagit ett gemensamt beslut om det.


    Finns många unga mammor

    Mitt ex tycker att han och jag borde skaffa barn

    Då han aldrig fått chansen att bli pappa och

    Jag tycker synd om han
  • mayalambe
    Anonym (Jag) skrev 2019-06-17 14:16:28 följande:

    - Har du jobb?

    - Har du egen bostad?

    - Betalar dina föräldrar några av dina fasta utgifter varje månad?

    Om ja på de två första och nej på den tredje, så är du (kanske) redo. Annars, fixa sånt först.


    Jag jobbar halvtid på min

    Mammas jobb , och jag och min kille funderar på lägenhet typ en

    Studentlägenhet
  • mayalambe
    Anonym (?) skrev 2019-06-17 14:16:20 följande:

    Du kanske känner det så men det är du inte. Det kanske finns en anledning till att ingen supportar ditt beslut? Har du ens gått färdigt gymnasiet?


    Nej det har jag inte
  • mayalambe
    Solarn skrev 2019-06-17 14:22:38 följande:

    Ja det finns det? Men här i tråden visar du iaf prov på ett väldigt omoget tänk. Har du funderat på vad som skulle vara bäst för barnet? Du är inte redo, att du tycker synd om ditt ex är verkligen ingen anledning att skaffa barn.


    Menade att jag tycker synd om han för att han inte har fått vara pappa någon gång.
  • mayalambe
    Anonym (?) skrev 2019-06-17 14:23:50 följande:

    Du säger emot dig själv. Det där är bara en ren lögn. Din pojkvän vill ju inte ens vara tillsammans med dig skriver du, så varför skulle han då vilja bo med dig?


    Men vi har funderat på det sen ett tag tillbaka det var liksom en parantes
  • mayalambe
    Anonym (Anonymous88) skrev 2019-06-17 14:23:38 följande:

    Varför komma in hit o skriva? Gå och gör barn istället då


    Men med vem lol ? Min kille vill ju lämna mig
  • mayalambe
    Anonym (?) skrev 2019-06-17 14:27:56 följande:

    Ledsen men jag tror faktiskt inte på vad du skriver.


    Nähe men jag känner mig ändå redo såå
  • mayalambe
    Anonym (...) skrev 2019-06-17 14:34:27 följande:

    Nyss ville din kille inte vara ihop med dig pga att du tjatar om barn, och nu funderar ni på att flytta ihop i en studentlägenhet? Vad gäller egentligen? Man kan för övrigt bara få studentlägenhet om någon av er studerar. Barn är inget man skaffar för att slippa ta tag i sitt liv, studera och jobba. Om du är 18 år och har jobbat halvtid i några månader så har du typ ingen föräldrapenning. Du tycker alltså att dina föräldrar ska betala din mat och hyra och allt barnet skulle behöva. Säng, vagn, skötbord, blöjor, kläder, nappflaskor, kräkdukar och allt vad det är. Eller tänkte du inleda livet som vuxen med att bli socialbidragstagare, helt medvetet? Kostnader bara för en lägenhet+el+vatten+mat och kläder för en vuxen person kostar lätt 8-10 000 kr per månad. Har du den inkomsten nu ens? Att skaffa barn innan man ens har en bostad är ju så korkat att man saknar ord.


    Jag sa att vi funderat på de sen en tid tillbaka det är inget vi planerat nu
Svar på tråden Bli en ung mamma