Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?
Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?
En kvinna vill inte slösa tid på dåliga älskare. En oskuld går bort. Bättre med han som satt på halva stan. Han är en riktig karl.
Det var lågt att varna men allvarligt TS, att skriva att du är en väldigt ensam man är ju bara tragiskt. Jag tror inte heller att hon hade svarat en främmande person i det här forumet men ett tips till nästa gång: Var positiv och kom med ett eget förslag på aktivitet.
Vill man träffa någon måste man ha något att erbjuda och inte förvänta sig att den personen ska "fixa" ens problem. Skruva ner dramanivån, tänk ut något kul i förväg och fråga sedan i förbigående t.ex. "Jag tänkte gå på festivalen på lördag, ska du med? Jag fixar picknick."
Det är ingen som blir sugen på ett meddelande där man får intrycket av att någon försmäktar i sin ensamhet och vill bli räddad.
Sedan är det sjukt avtändande med självömkan. Jag har haft ett tufft liv på många sätt men inte sitter jag och gnäller för det. Då får man kontroll över tillvaron och göra något åt saken.
Jag måste sakna all kunskap om sociala koder och social kompetens. När jag skrev i den andra tråden ville jag signalera ?Du är ensam, jag är ensam, låt oss bryta ensamheten tillsammans?. Men enligt er skriver jag ?Jag är ensam, tyck synd om mig och hjälp mig?.
Fattar varför jag aldrig träffar någon.
Jag måste sakna all kunskap om sociala koder och social kompetens. När jag skrev i den andra tråden ville jag signalera ?Du är ensam, jag är ensam, låt oss bryta ensamheten tillsammans?. Men enligt er skriver jag ?Jag är ensam, tyck synd om mig och hjälp mig?.
Fattar varför jag aldrig träffar någon.
Jag är en ensam mamma som bröt upp från förhållandet med pappan för att jag ville. Jag försörjer mig och barnen själv, åker på semestrar, fixar allt runt barn och hem, pensionssparar, betalar försäkringar, vabbar, deklarerar - kort sagt är en fri och självständig människa. Jag träffar även vänner och har ett särboförhållande med en man. Det finns inte på kartan att jag skulle bli ihop med en man i min ålder (40) som aldrig haft en seriös relation och aldrig varit intim. Jag skulle inte se att han hade något alls att ge i ett vuxet förhållande faktiskt.
TS verkar tro att ensamma mammor är desperata och borde ta chansen med män som inte hittar nån annan (kort sagt; män som inte är intresserade av dem för något annat än just att de tror att det är lättare att få napp med en ensam mamma). TS har fel. Ensamma mammor har alldeles för mycket i vågskålen för att kunna satsa på någon som aldrig tidigare löst ett bråk, pratat om ett befintligt sexliv, utvecklat en relation, levt med en annan vuxen. Det finns inget i det som ger något. Det är den hårda sanningen. TS behöver någon som befinner sig i en liknande situation som han själv. Inte en ensam mamma. Vi behöver nämligen inte något av det TS erbjuder.
Jag är en ensam mamma som bröt upp från förhållandet med pappan för att jag ville. Jag försörjer mig och barnen själv, åker på semestrar, fixar allt runt barn och hem, pensionssparar, betalar försäkringar, vabbar, deklarerar - kort sagt är en fri och självständig människa. Jag träffar även vänner och har ett särboförhållande med en man. Det finns inte på kartan att jag skulle bli ihop med en man i min ålder (40) som aldrig haft en seriös relation och aldrig varit intim. Jag skulle inte se att han hade något alls att ge i ett vuxet förhållande faktiskt.
TS verkar tro att ensamma mammor är desperata och borde ta chansen med män som inte hittar nån annan (kort sagt; män som inte är intresserade av dem för något annat än just att de tror att det är lättare att få napp med en ensam mamma). TS har fel. Ensamma mammor har alldeles för mycket i vågskålen för att kunna satsa på någon som aldrig tidigare löst ett bråk, pratat om ett befintligt sexliv, utvecklat en relation, levt med en annan vuxen. Det finns inget i det som ger något. Det är den hårda sanningen. TS behöver någon som befinner sig i en liknande situation som han själv. Inte en ensam mamma. Vi behöver nämligen inte något av det TS erbjuder.
Ja jag är ganska säker på att det är just att du saknar kunskap om sociala koder och social kompetens som är anledningen till att du inte träffar någon. Inte en chans att kvinnan i den tråden skulle nappa på det meddelandet. Hon skulle antagligen inte nappa på något meddelande från en främling på familjeliv men definitivt inte det. Se till att ha så bra bilder som möjligt, skapa en dejting-profil om du inte redan har en och berätta inte att du är oskuld. Om hon frågar om tidigare erfarenhet säg bara att du bara har haft kortare relationer. Det gör ingenting om man ljuger lite!!
Fast jag håller inte riktigt med. Jag menar att TS bör ändra fokus från sex till relationer och samspel mellan människor. Relationer är för viktig del av livet för att man ska kunna ge upp det hur som helst. Och ha som mål att lära sig mer om hur relationer funkar. TS behöver också rikta in sig på yngre tjejer som själva är mer oerfarna. Tjejer på samma nivå.