• Anonym (Undrar)

    Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?

    Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma som kanske borde vara intresserad av att hitta en bonuspappa till sitt barn?

  • Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?
  • pyssel
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:06:57 följande:

    . Sen blir det värre ju längre tiden går eftersom man vet hur patetiskt folk tycker oerfarna är och vem vill bli hånad ingen. Sådana som du är den stora anledningen att jag inte haft förhållande och troligen aldrig kommer ha det. Vill inte råka ut för någon med fördomar som skulle håna mig för min oerfarenhet och min ocd. Och när det gäller barn då är min ocd snarare något som visar att det är låg risk. För vet man något om ocd då vet man det. Skulle aldrig skada någon snarare tvärtom.  Du behöver bli mindre fördomsfull.


    Beklagar dina erfarenheter att bli hånad (?) men tror att du skulle vara hjälpt av att "åldersjustera" dina tankar om kvinnor i ditt åldersspann. Högstadiet, gymnasiet och 20-årsålderns miljöer och den inställning som influerade ens val då är sedan länge förbi. Förhoppningsvis ökar mognaden och empatin hos de flesta i gott vuxen ålder - även kvinnor.
    Alla hästar hemma
  • Ocdkille
    pyssel skrev 2019-06-23 12:21:44 följande:
    Beklagar dina erfarenheter att bli hånad (?) men tror att du skulle vara hjälpt av att "åldersjustera" dina tankar om kvinnor i ditt åldersspann. Högstadiet, gymnasiet och 20-årsålderns miljöer och den inställning som influerade ens val då är sedan länge förbi. Förhoppningsvis ökar mognaden och empatin hos de flesta i gott vuxen ålder - även kvinnor.
    Har själv inte blivit hånad eftersom jag inte ens försöker eftersom jag inte vill skämma ut mig. Man märker ju vad mycket fördomar det finns. Och ska jag vara ärlig har jag inte märkt att det skulle vara så mycket bättre hos äldre. Läst många som skrivit hur dåligt behandlade dom blivit.
  • Anonym (Alltid)
    elin1989 skrev 2019-06-20 19:55:15 följande:
    Så problemet är alltså inte att du var oskuld. Du får inte ligga nu heller. Har du tänkt på att det skulle kunna vara något med din personlighet??
    Jadå. Jag har social fobi. Jag är bra med kvinnor på tu man hand. Att hamna i de situationerna är jag sämre på.
  • Anonym (Alltid)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:34:27 följande:
    Har själv inte blivit hånad eftersom jag inte ens försöker eftersom jag inte vill skämma ut mig. Man märker ju vad mycket fördomar det finns. Och ska jag vara ärlig har jag inte märkt att det skulle vara så mycket bättre hos äldre. Läst många som skrivit hur dåligt behandlade dom blivit.
    Gör som jag. Försök med dom du är intresserad av. Fuck the rest. Nu menar jag inte att du ska sätta på resten Skrattande
  • pyssel
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:34:27 följande:

    Har själv inte blivit hånad eftersom jag inte ens försöker eftersom jag inte vill skämma ut mig. Man märker ju vad mycket fördomar det finns. Och ska jag vara ärlig har jag inte märkt att det skulle vara så mycket bättre hos äldre. Läst många som skrivit hur dåligt behandlade dom blivit.


    Jag förstår rädslan men det är trots allt bara du som kan utmana den och ta chansen på att folk är vänligt sinnade. Har du kvinnliga vänner?
    Alla hästar hemma
  • Anonym (L)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:06:57 följande:
    Är en som inte haft sex större risk för barnen? Hur får du ihop det? Att dom inte haft sex visar snarare att dom är en mindre risk för det visar att dom inte velat ha sex till varje pris. Föredrar du män som går till prostituerade än någon som hellre är utan sex än gör det? Var en dokumentär på radion om tjej som blev intvingad till att sälja sex hon berättade en hel del om hur det kunde komma män som betalade henne och sedan var extremt brutala. sen kunde hon se dom med sin familj och verka som vanliga svenssons. Du är otroligt naiv om du tror att det är en kvalitestämpel att någon annan haft dom innan. Dom som förgriper sig på sina styvbarn är för det mesta män som haft flera förhållanden.                                                                                                                                                                        Sen är det rocket science om man tex är blyg eller något annat. Som man förväntas man vara den som inleder och driver. Det kan vara otroligt skrämmande. Sen blir det värre ju längre tiden går eftersom man vet hur patetiskt folk tycker oerfarna är och vem vill bli hånad ingen. Sådana som du är den stora anledningen att jag inte haft förhållande och troligen aldrig kommer ha det. Vill inte råka ut för någon med fördomar som skulle håna mig för min oerfarenhet och min ocd. Och när det gäller barn då är min ocd snarare något som visar att det är låg risk. För vet man något om ocd då vet man det. Skulle aldrig skada någon snarare tvärtom.  Du behöver bli mindre fördomsfull.
    Men oj. Större risk? Sex till varje pris? Prostutition?! 

    Jag tror att du har fastnat i ett sätt att tänka som skiljer sig mycket från hur de flesta tänker runt det här. Det jag menar är att dom som är runt mina barn vill jag skall vara väljusterade människor som kan relatera till andra. Har man haft tidigare relationer så är det ett tecken på det. 

    Nä, en man förväntas inte alls vara den som "inleder och driver". Har haft flera relationer där jag har varit mest drivande i början och andra där det varit liknande från båda håll. Har även blivit jagad så det är helt olika enligt min erfarenhet. Vad baserar du din uppfattning om det här på? Ja, det är skrämmande att blotta sig genom att visa sitt intresse, det är det för både män och kvinnor. Alla utom dom riktigt korkade tycker så.

    Som nån skrev så låter det som om du tror att tonårsbeteenden hänger kvar även i vuxen ålder...hånad? Kan säga att den vuxna person som gör det är ändå ingen du vill ha i ditt liv på något sätt.

    Nej, jag är inte fördomsfull för att jag har mina egna kriterier för vem jag vill ha en relation med och vem jag vill skall vara i mina barns sällskap. Det är helt och hållet mitt val och inget som någon har något som helst med att göra.
  • EnAnonumius
    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:20:42 följande:
    Nu verkade hon som jag citerade vilja ha någon som var dominant överhuvudtaget. Jag vet att det finns dom som har det annorlunda inte min grej men folk kan ha sex som dom vill för min del. För egen del är det komplicerat att hitta någon. Måste vara någon som accepterar oerfarenhet vilket är kanske en på miljonen. Sen måste det vara någon som accepterar min ocd vilket är minst lika svårt. Att hitta någon som accepterar båda saker är rätt omöjligt.
    Nu tolkade ju jag det inte så utan jag tolkade hennes inlägg i analogt med trådens ämne. Trådens ämne handlar ju om sex.

    Fast detta med OCD, jag hoppas att du har sökt hjälp för det, för ja det kan bli ett problem. Notera kan. Det handlar ju mycket om vad  din ocd handlar om..


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Uttjatat)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 01:21:25 följande:

    Jag lider av ocd och skäms för det och har därför inte haft förhållanden eftersom en flickvän skulle få reda på det och jag skulle behöva lita extremt mycket på henne. Det är svårt att försöka inleda något när man samtidigt känner att det är extremt viktigt att det är någon man kan lita extremt mycket på. För det vet man sällan i inledningen av förhållandet. Många med ocd har det problemet. Men jag är ingen udda kuf för det. Jag är bildad och har fått bra resultat på begåvningstester det har varit över medel. Socialt har jag inte heller några problem. Har alltid haft lätt att få kompisar och folk verkar gilla att vara med mig. Däremot ryker jag nog när det gäller dominant biten. Jag vill vara i ett modernt likvärdigt förhållande där båda ger och tar. Tycker alphahanne grejen känns daterat och väldigt mycket 40 tal. Men det är en smaksak alla gillar olika.                                                                                                                                                 Men jag vill ha en kvinna som är lika mig och som varken känner behov av att ledas eller leda. Vill ha någon att älska passionerat. Någon som kan visa vad hon behöver och som även lär sig hur jag fungerar. Någon som är min tvillingsjäl i livet. Någon som får mig att vilja öppna mig helt för henne. Någon som jag både kan prata djupa saker med men också någon att vara lättsam med och som har humor. När det gäller sex skulle jag säkert vara fumlig eftersom jag skulle vara nervös. Jag skulle kanske behöva kämpa med min ocd när det gäller en del saker. Men så fungerar ocd det gäller att kämpa med det så försvinner det. Däremot skulle det vara viktigt för mig att det blev skönt för henne. Faktiskt viktigare än att det blir perfekt för mig.  Och hon skulle veta att jag inte skulle vara otrogen det skulle strida mot allt jag är och vill vara. Att man inte haft förhållanden innebär inte att man är konstig det finns massor av skäl.


    Så du tycker inte själv att du är konstig? Det förklarar ju rätt mycket. Går du i terapi för OCD:n?

    Att vara dominant sexuellt innebär inte att man är en alfahanne eller att förhållandet inte är jämställt. Att vilja ha en dominant man handlar bara om att man tänder på att bli dominerad i sängen inget annat.
  • Anonym (Uttjatat)
    Ocdkille skrev 2019-06-23 11:31:09 följande:

    Fast signaturen som jag svarade verkade vilja ha en alphahanne av hur jag tolkade inlägget. För annars skulle inte en oerfaren vara något problem det kanske tagit några ggr sedan hade hon haft en kille som kan vara dominant om det är han grej men hon verkade mer vilja ha någon som tar för sig överhuvudtaget.


    Ocdkille skrev 2019-06-23 12:20:42 följande:

    Nu verkade hon som jag citerade vilja ha någon som var dominant överhuvudtaget. Jag vet att det finns dom som har det annorlunda inte min grej men folk kan ha sex som dom vill för min del. För egen del är det komplicerat att hitta någon. Måste vara någon som accepterar oerfarenhet vilket är kanske en på miljonen. Sen måste det vara någon som accepterar min ocd vilket är minst lika svårt. Att hitta någon som accepterar båda saker är rätt omöjligt.


    Nej det menade jag absolut inte, jag har hela tiden menat sexuellt. Det tar absolut inte några gånger att bli dominant sexuellt därför går definitivt en oskuld bort
  • Anonym (Uttjatat)
    EnAnonumius skrev 2019-06-23 08:27:46 följande:

    Att du inte vill vara sexuellt dominant är helt okey och du bör då hitta en kvinna som som är likasinnad som dig.

    Fast du missförstår detta med sexuella dominans, det syns och märks tydligt. Att vara sexuellt dominant är inte samma sak som att man inte vill ha jämställd/likvärdig sex. Tvärt om det vill man visst ha, dock så tar det sig uttryck annorlunda mot vanlig "Svensson sex".

    Om en person (man/kvinna) som tänder sexuellt på att vara undergiven, behöver ha en person som sexuellt tänder på att vara dominant (kvinna/man). Det blir då sexuellt jämställda/likvärdiga, då de ger och tar till/av varandra i sexväg, då den sexuellt undergivna får sina sexuella behov tillfredsställda, och så även den Dominanta.

    Kan inte se något fel i att man tillfredsställer varandra sexuellt, även om det inte blir vanlig "Svensson sex", med att titta varandra "djupt i ögonen under sexakten". 

    Att hålla på med sådan sexlekar som innehåller dominans/undergivenhet kräver verkligen att de inblandade parterna litar fullt ut på varandra faktiskt.

    Jag säger inte att du skall förstå fullt ut detta med Dominans/undergivenhet. Fast lite grundläggande kunskap och att acceptera att folk är sexuellt olika kan inte skada.


    Precis!
  • KlantSmurfen
    Ocdkille skrev 2019-06-23 11:31:09 följande:
    KlantSmurfen skrev 2019-06-23 02:28:15 följande:
    Sexuell dominans är ett rollspel där båda parter deltar i rollspelet och har inget med alfahanne att göra förutom i själva rollspelet (beroende på vem som blir dominerad), även den som är mer undergiven kan vara dominant i ett rollspel. Det är nog en väldigt bra kombination för den som tänder på det men inte vill ha någon som "alfahannar sig" i förhållandet.
    Fast signaturen som jag svarade verkade vilja ha en alphahanne av hur jag tolkade inlägget. För annars skulle inte en oerfaren vara något problem det kanske tagit några ggr sedan hade hon haft en kille som kan vara dominant om det är han grej men hon verkade mer vilja ha någon som tar för sig överhuvudtaget.
    Alla är vi barn i början, vissa växer aldrig upp men de finns ju de som bara växer mer och mer och vissa har en mer naturlig talang och växer snabbare än andra. Det är samma sak med relationer och sex.

    Om "Anonym (Uttja­tat)" är 30 och vill ha en erfaren jämnårig man så innebär det att den mannen har minst 10 års försprång jämfört med en oerfaren 30-åring.
    Har han tränat på rollspelet i 5 år är det fortfarande 5 års försprång.
    Man har inte kommit ikapp 5 år efter några ligg.
  • Tecum
    Anonym (Mim) skrev 2019-06-22 22:45:20 följande:
    Håller med men man behöver inte lufta fördomarna alltför tydligt eftersom det finns undantag och de garanterat blir ledsna och tillslut kanske bittra- så som vi inte vill att de ska vara. Jag känner två undantag till regeln om att det måste vara fel på dem. En som var 50+ när han skaffade första förhållandet. Om han är udda så är det på ett positivt sätt.
    Alldeles riktigt, till skillnad från vissa andra här känner du och jag äldre oskulder. Jag vet två som fått ihop det först som 50+ och såvitt jag kan bedöma fungerar relationerna bra och de är väldigt motiverade att FÅ det att fungera. De är sociala och välfungerande för övrigt, att de inte träffat någon tidigare beror på blyghet och de slutat försöka efter några misslyckanden. De är inte knepiga, dysfunktionella eller nördiga på något sätt. Men att ta kontakt med kvinnor på rätt sätt är inte alla förunnat, det är betydligt svårare än att ha sex...
  • Ocdkille
    Anonym (Alltid) skrev 2019-06-23 12:38:58 följande:
    Gör som jag. Försök med dom du är intresserad av. Fuck the rest. Nu menar jag inte att du ska sätta på resten Skrattande
    Problemet är att jag inte vill bli outad och hånad och risken är för stor.
  • Ocdkille
    pyssel skrev 2019-06-23 12:59:59 följande:
    Jag förstår rädslan men det är trots allt bara du som kan utmana den och ta chansen på att folk är vänligt sinnade. Har du kvinnliga vänner?
    Vänner har jag alltid haft lätt att få oavsett kön.Att utmana rädslan när man har extremt mycket att förlora på det är svårt.
  • Ocdkille
    Anonym (L) skrev 2019-06-23 13:08:30 följande:
    Men oj. Större risk? Sex till varje pris? Prostutition?! 

    Jag tror att du har fastnat i ett sätt att tänka som skiljer sig mycket från hur de flesta tänker runt det här. Det jag menar är att dom som är runt mina barn vill jag skall vara väljusterade människor som kan relatera till andra. Har man haft tidigare relationer så är det ett tecken på det. 

    Nä, en man förväntas inte alls vara den som "inleder och driver". Har haft flera relationer där jag har varit mest drivande i början och andra där det varit liknande från båda håll. Har även blivit jagad så det är helt olika enligt min erfarenhet. Vad baserar du din uppfattning om det här på? Ja, det är skrämmande att blotta sig genom att visa sitt intresse, det är det för både män och kvinnor. Alla utom dom riktigt korkade tycker så.

    Som nån skrev så låter det som om du tror att tonårsbeteenden hänger kvar även i vuxen ålder...hånad? Kan säga att den vuxna person som gör det är ändå ingen du vill ha i ditt liv på något sätt.

    Nej, jag är inte fördomsfull för att jag har mina egna kriterier för vem jag vill ha en relation med och vem jag vill skall vara i mina barns sällskap. Det är helt och hållet mitt val och inget som någon har något som helst med att göra.
    Det är inget tecken på att man fungerar bra bara för att man haft förhållande. Psykopater tex brukar ha lätt att få förhållanden. Och att någon är oerfaren visar inte att dom fungerar dåligt i övrigt det visar bara att den inte vågat ta iniativ.                                                                                                                                            Tror aldrig jag har sett en kvinna ta initiativ och jag vet inget förhållande där det varit kvinnan som tagit initiativ finns men det är ovanligt.                                                                                                                                                                            Sen min rädsla att bli hånad handlar om vad jag läst och överhört vuxna kvinnor prata om. Det är inte tonårsbeteende för uppenbarligen finns det även hos vuxna. Dels hör jag ständigt fördomar och lustigheter från vuxna om diagnoser så jag kommer aldrig vara öppen med min diagnos. Men att vara oerfaren är ännu mer stigmatiserat. Bara här på forumet har jag sett massor av förakt, hån och fördomar. Sen är jag ledsen att säga det men du är fördomsfull eftersom du läser in saker som inte finns när det gäller erfarenhet. Du dissar män bara för att dom är oerfarna. När det gäller hur dom skulle fungera med dig och dina barn har deras osäkerhet när det gäller att ta initiativ inget med saken att göra. Du skulle lika gärna kunna använda ras som kriterium. Att svarta går bort det är lika fördomsfullt. Sen visst tänder du inte på män om dom inte bevisat sig i sängen är ditt val. Det som gör mig förbannad är att ni utmålar oss oerfarna som freaks och att vi skulle kunna vara farliga. Har man inte lyckats samla mod till att ta första steget då blir det inte lättare ju äldre man blir. Redan vid 20 får man höra från alla håll att män som är oerfarna är patetiska. Finns inte en chans att man då öppnar sig och försöker starta något. Speciellt om man även har en diagnos.  Sen har det varit besvärligt att bortförklara bristen på flickvänner eftersom alla brukar trivas med mig och inte ser några fel på mig.  Men som sagt var för mig är det kört och det accepterar jag men jag vill få slut på alla fördomar. Det är just dom fördomarna som gjort att jag aldrig inlett något och aldrig kommer göra det heller.                                   
  • Ocdkille
    Anonym (Uttjatat) skrev 2019-06-23 15:55:53 följande:
    Så du tycker inte själv att du är konstig? Det förklarar ju rätt mycket. Går du i terapi för OCD:n?

    Att vara dominant sexuellt innebär inte att man är en alfahanne eller att förhållandet inte är jämställt. Att vilja ha en dominant man handlar bara om att man tänder på att bli dominerad i sängen inget annat.
    Säger en hel del om dig också eftersom du ser mig som konstig för att jag har en diagnos som 2% har. Tycker du att Robert Gustavsson är konstig också han har också ocd? Eller Howie Mandel som har svår ocd. Sen visst är man inne på 50 shades sex då går orfarna bort men det gör även rätt många erfarna.
  • Ocdkille
    KlantSmurfen skrev 2019-06-23 19:07:58 följande:
    Alla är vi barn i början, vissa växer aldrig upp men de finns ju de som bara växer mer och mer och vissa har en mer naturlig talang och växer snabbare än andra. Det är samma sak med relationer och sex.

    Om "Anonym (Uttja­tat)" är 30 och vill ha en erfaren jämnårig man så innebär det att den mannen har minst 10 års försprång jämfört med en oerfaren 30-åring.
    Har han tränat på rollspelet i 5 år är det fortfarande 5 års försprång.
    Man har inte kommit ikapp 5 år efter några ligg.
    Visst jag kan köpa det när det gället s/m och andra anorlunda sex. Men jag är inte ett dugg intresserad av sånt i vilket fall skulle bara kännas löjligt. Hade jag varit med en massa kvinnor då hade jag ändå känt mig obekväm med ett sånt förhållande det hade därför inte spelat någon roll.
  • Ocdkille
    Tecum skrev 2019-06-23 22:27:49 följande:
    Alldeles riktigt, till skillnad från vissa andra här känner du och jag äldre oskulder. Jag vet två som fått ihop det först som 50+ och såvitt jag kan bedöma fungerar relationerna bra och de är väldigt motiverade att FÅ det att fungera. De är sociala och välfungerande för övrigt, att de inte träffat någon tidigare beror på blyghet och de slutat försöka efter några misslyckanden. De är inte knepiga, dysfunktionella eller nördiga på något sätt. Men att ta kontakt med kvinnor på rätt sätt är inte alla förunnat, det är betydligt svårare än att ha sex...
    Det är skönt att se att det trots allt finns ett fåtal fördomsfria ute där. Hade det funnits fler med den attityden då hade troligen jag och många andra tordas ge oss ut och dejta. Tyvärr är det mer att man är loser, creppy osv.
  • Tecum
    Ocdkille skrev 2019-06-27 00:49:00 följande:
    Det är skönt att se att det trots allt finns ett fåtal fördomsfria ute där. Hade det funnits fler med den attityden då hade troligen jag och många andra tordas ge oss ut och dejta. Tyvärr är det mer att man är loser, creppy osv.
    Det finns fler, tjejer också, jag garanterar det! Nu vet jag inte om du bor i en storstad, då är det svårare då alla har en tuffare attityd. Men det finns vettiga människor där också. Attityd och jargong är en sak, verkligheten en annan. Det du måste göra är att fortsätta försöka och våga misslyckas. Du är ju social och har många vänner, det underlättar. Kontakter skapas automatiskt och att umgås med kvinnor som vänner är jättebra för att du ska bli mer avspänd gentemot det motsatta könet.
  • Ocdkille
    Tecum skrev 2019-06-27 16:29:26 följande:
    Det finns fler, tjejer också, jag garanterar det! Nu vet jag inte om du bor i en storstad, då är det svårare då alla har en tuffare attityd. Men det finns vettiga människor där också. Attityd och jargong är en sak, verkligheten en annan. Det du måste göra är att fortsätta försöka och våga misslyckas. Du är ju social och har många vänner, det underlättar. Kontakter skapas automatiskt och att umgås med kvinnor som vänner är jättebra för att du ska bli mer avspänd gentemot det motsatta könet.
    I mitt fall har det inte bara varit oerfarenhet det har även handlat om rädsla med att berätta om min ocd. Är bara dom allra närmsta som vet om plus dom inom vården. Så en del i att jag är oerfaren är att jag inte vågat satsa. Var tex en tjej som visade väldigt mycket intresse för mig när jag gick på gymnasiet. Men jag fegade ur eftersom jag bara hade i bakhuvudet hur hon skulle reagera på att jag hade ocd. Sen när man blev över 20år då handlade det minst lika mycket om att man var oerfaren. Man har ju alltid fått lära sig att dom flesta har sin första gång när dom går på högstadiet. Sen ju äldre man blir ju mer pinsamt känns det. Var på en jobbfest tex för några år sedan då var det en tjej som jag aldrig trott varit intresserad som verkade vara det. Hon satte sig i knäet. Pratade mycket om vad bra jag var när hon behövde hjälp osv. Och hon höll sig nära den kvällen. Sen när vi var några som bröt upp då kom hon och kramade om bara mig och länge. Vet inte om det betyder något men jag var för feg i vilket fall för jag tänkte bara på vad hon skulle tänka om hon fick reda på mina hemligheter. Jag bor i en mindre stad men då har vi problemet att det inte finns så många singlar.
Svar på tråden Varför duger inte en manlig oskuld för en ensam mamma?