varför så läng betänketid?
Ja, jag är man. Gör det mig till ett troll?
Ja, jag är man. Gör det mig till ett troll?
Jag tänker att det där med oregelbunden mens och långa vårdköer är saker som finns åtgärder för och att denna moralfråga ligger på ett annat plan.
qwerty, det där tror jag inte riktigt du menar, du hårdrar va? T.ex. kan väl inte en bebis halvägs ut under förlossningen aborteras? Tidsgränsen är allt påstår jag.
Eh,
det är inte så jag menar.
ingen skall tvingas fundera vidare. Man har möjighet att fundera fram till tidsgränsen. Men om många funderat färdigt eller kan ombedas(genom lagstiftning om en snävare tidsgräns) ha funderat färdigt före denna så är marginalen redundant och såtillvida ökas säkerhetsmarginalen jmf med livskraftigt foster.
Är det begripligt hur jag menar nudå?
Hur går trollklassificeringen till egentligen, är du den man kollar med? (toupen)
qwerty,
nä precis. tidsgränsen är satt tidigare än så. Vi diskuterar tidsgränsen.
trött,
jag ljuger inte. Det var jag som gjorde abort. Det var mitt barn.
Peter,
jo.
fiona,
det är tiden före man bestämt sig som är betänketid. Det är en allmängiltlig uppfattning. Tiden efter kallas något annat och är inte den jag har fört fram till diskussion.
I allmänhet upptäcks graviditeter genom att den normalt regelbundna mensen upphör, detta sker ju efter max 4 veckor. De flesta variationer från denna regel går ju fixa med enkla medel.
Man kan ju enkelt utrycka det som att kvinnor som vill kunna utnyttja möjligheten till abort bör bevaka sin status med ytterligare metoder (kissticka). Det tror jag att man lärt sig rätt fort om lagstiftningen var snävare.
Peter,
det var ett tag sedan och jag kan nog utveckla det men denna tråden är inte för det. Det blir så många grenar.
Peter,
jag var ju en stor del i beslutet så jag anser absolut att jag gjort abort. Jag ansvarar inför min egen moral för det beslutet.
Själva den fysiska biten av en abort är ju sekundär i frågan.