• 1234568

    Åka iväg med både tjejer och killar

    Confused87 skrev 2019-06-24 11:49:08 följande:
    Frågar han så kan du ju försöka förklara vilka alla är, men vet du inte så vet du ju inte. Det är ju inte du som bjudit med dom, alltså kan du inte styra över vilka det är. Gör du en stor grej av det så kanske han börjar tro att det är en stor grej. Är du lugn med vilka som är med så blir han lugn :) Borde vara lugn iallafall, annars snackar vi riktiga svartsjuke-tendenser och då blir det en helt annan fråga! :P
    Så du menar att man är sjukligt svartsjuk om man inte uppskattar att flickvännen åker iväg med (för henne) okända killar. Ska bo hos en av dessa okända killar, dricka sprit med dem, gå på festival med dem och bo med dem. 

    Tycker man har all rätt att ha funderingar när ens partner sätter sig i detta scenario. För om det inte var planerat att dessa killar skulle med från början, hur kommer det sig att dom nu mitt i allt ska bo hos en av dem? Jag skulle blivit rätt upprörd och känd mig förd bakom ljuset om jag inte blivit informerad om denna sorts förändringar i övernattnings arrangemanget. Det måste ju funnits en annan plan angående övernattningen från början?!

    Men det är väl bara att lägga korten på bordet. Kanske han tycker det är okej, kanske inte. Oavsett så är det TS som bestämmer över TS liv. Och TS pojkvän bestämmer hur han tänker göra om han inte är ok med att TS åker, och hon gör det i alla fall. Men kanske han är okej med saken.
  • 1234568
    Confused87 skrev 2019-06-28 21:41:17 följande:
    Jag menar att hon åker iväg på festival med sina tjejkompisar som bjudit med sina kompisar som i detta fallet är killar.
    Att åka iväg med tjejkompisarna var ju pojkvännen okej med. Men klart konceptet ändras en del om man ska dela den upplevelsen med ett gäng killar, och även bo med dem.
  • 1234568
    healojjj skrev 2019-06-29 00:26:06 följande:
    Han som vi från första början skulle bo hos är också bästa vän med dom killarna som ska med. Så alla känner väl alla egentligen liksom.
    Du skrev från början att det är för dig okända killar. Alltså att dina kompisar känner dom betyder ju inte att du känner dom. Så kommer inte din pojkvän se saken.

    Och för övrigt så antar jag att du själv redan vet att din kille inte kommer gilla det här. Anors skulle du knappast göra en tråd om det, och du hade berättat det åt honom direkt du fick veta om saken.
    Ett enkelt knep för att se hur saken ser ut är att du byter plats med honom. Hur skulle du själv se det om din kille bokar en festival resa för honom och hans killkompisar. Dom ska bo hos ena kompisens flickvän (så länge ok i mina öron). Men sedan så ska den tjejen bjuda dit sina tjejkompisar, som också ska bo där= han kommer gå på festival en helg med tjejer du inte känner, och dela lägenhet med dem. Skulle du vara okej med att din kille gör detta?

    Och sedan har du det lilla problemet att du inte heller berättat det för honom när du fått veta..det gör inte saken bättre.

    Men i slutändan så gör du ju som du vill. Men ibland så uppstår situationer i förhållanden där man får fundera efter hur mycket som är rimligt att förvänta sig av den andra. Och hur man själv skulle se på saken.

    Jag vet att när jag var 20 år så skulle jag aldrig gått med på att min pojkvän gjorde så här. Och hade jag gått med på det så hade jag haft ont i magen hela den helgen han var borta med andra tjejer.
    Idag är jag 40 år och festival är inte längre på tapeten. Men om min partner åker bort med jobbet så är det helt okej, men om han skulle börja dela rum med kvinnliga kollegor skulle jag inte uppskatta det.
Svar på tråden Åka iväg med både tjejer och killar