• LD301NSkipper

    Är det okay att bada i endast kalsonger på ett bad?

    Så.. Är det verkligen okej att ungkarlar går runt med sina kalsonger bland alla ungar?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okay att bada i endast kalsonger på ett bad?
  • Anonym (Blä)

    Nej det är inte okej. Av hygieniska skäl så får dom väl inte ens göra det i simhallen? Utomhusbad har dock inga regler.

  • LD301NSkipper

    När jag skriver bad så menar jag såklart ett UTEBAD,, på stranden INTE en SIMHALL :)

  • Jonnynilsson
    LD301NSkipper skrev 2019-06-25 23:40:40 följande:

    När jag skriver bad så menar jag såklart ett UTEBAD,, på stranden INTE en SIMHALL :)


    Ja det är ju lite skillnad. Jag har själv badat i kallingarna men det var spontant och inte planerat.
  • Anonym (?)
    LD301NSkipper skrev 2019-06-25 23:36:31 följande:

    Så.. Är det verkligen okej att ungkarlar går runt med sina kalsonger bland alla ungar?


    Vad är skillnaden mellan att gå runt i ett par kalsonger jämfört med ett par badbyxor? Nu utgår jag från att båda plaggen täcker könsorganet. Och vad är skillnaden mellan "ungkarlar" och andra män?
  • Physalis

    På en badstrand får man räkna med att se lite för mycket av folks kroppar. Att gå runt i kalsonger låter inte ens som något uppseendeväckande.


    Korrekturläser som en kratta
  • Panduro

    Kalsonger täcker inte mer än badbyxor, nej. Tycker dock att kalsonger eller trosor är mer ohygieniskt än badkläder eftersom dessa troligen suttit mot könet minst hela dagen. Badkläder har man ju liksom bara en kort stund.

    Med det sagt, tycker jag väl inte det är icke-okej att ha kalsonger på stranden.

  • Anonym (?)
    Panduro skrev 2019-06-26 12:02:52 följande:

    Kalsonger täcker inte mer än badbyxor, nej. Tycker dock att kalsonger eller trosor är mer ohygieniskt än badkläder eftersom dessa troligen suttit mot könet minst hela dagen. Badkläder har man ju liksom bara en kort stund.

    Med det sagt, tycker jag väl inte det är icke-okej att ha kalsonger på stranden.


    "minst hela dagen"? De flesta byter väl underkläder varje dag?

    Ska jag till en badstrand och sola/bada så tar jag ofta på mig bikini istället för underkläder, så hygienmässigt blir det ju absolut ingen skillnad?
  • flygrl

    I en simhall tycker jag verkligen inte det är ok bada i kalsonger. På badstranden kan det väl va ok men av rent estetiska skäl vill jag helst slippa se det.

Svar på tråden Är det okay att bada i endast kalsonger på ett bad?