• Anonym (Tjockis)

    Ledsen tjockis

    Behöver nog bara skriva av mig lite....
    Sitter och känner mig jätteleden. Är snart 50, har utflugna barn och är riktigt sugen på att ge mig ut och dejta.
    Men jag är så rädd. Och nu till pudelns kärna; Så fet och äcklig!Kräks

    Nej, jag är inte nån sån som aldrig haft nån man. Jag var jättesmal och fin i min ungdom, har varit gift och två längre förhållanden efter det. 
    Jag är fortfarande söt. Kan spela utåtriktad, charma, är omtänksam, har humor, rätt ok i sängen.

    Men jag vågar ju inte lita på att nån man verkligen vill ha mig.
    ALLA, även stora kvinnor har nån del på kroppen som de kan vara stolt över. 
    Inte jag. Skulle helst vilja gömma mig i en burka.

    Ok, men banta då! 
    Är det inte för sent? Jag är förbannat lat (förutom zumba och sånt). Har sett serier på tv där överviktiga får ner och får en massa överskottshud och ser ännu värre ut än från början. Vågar inte gå till ett gym. Skulle skämmas ihjäl över att jag varken har kondis eller styrka.

    Saknar bara närhet sååå mycket. Att få en kram, hålla han och...etc.
    Nej, jag tänker inte bara gå ut och ragga vem som helst för en natt. Skulle inte ge mig något. Och bara tanken på att ligga bredvid någon och han skulle känna mig...ännu värre SE mig. Stackars sate.

    Nej, jag förväntar mig inte någon fotomodell. Drömprinsen är av typen 2 meter lång, bred som en ladugårdsdörr. Hellre nåt kilo för mycket än för lite. Vill ha någon att hålla i.

    Just nu är jag bara sååå ledsen....

  • Svar på tråden Ledsen tjockis
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Rex) skrev 2019-10-27 14:54:15 följande:
    Mm precis, och samvete över att klämma en pizza eller ta en extra portion mat, godis, chips osv.

    Kriget med sig själv är tillräckligt jobbigt. Att nån annan kommenterar gör det inte bättre.
    Den understrukna raden....stämmer så bra.
    Det kan vara så att vi har bestämt att vi ska äta pizza. (Vilket jag kanske gör en gång varannan månad, innan jag får nån kommentar.)
    När vi väl är där så har jag bestämt mig för en god pizza och verkligen ska njuta av den när det är så sällan. Så ändrar han sig och tar en sallad istället. Där kraschar det!
    Hur fan ska jag kunna njuta av en pizza när jag ser ut som jag gör, medan han äter en sallad som verkligen inte behöver hålla igen. 
    Då känns det bara som att jag är ett jävla svullo och jag blir irriterad och liksom ledsen på honom som liksom "sviker" mig. Som att han driver med mig och lockar mig till att äta dåligt. Fånigt va? 

    Men han kommenterar inte. Har aldrig hänt. Det räcker med mina egna tankar. De jävlas tillräckligt med mig.
  • Giftskåneman
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:02:10 följande:

    Jag är väldigt missnöjd med mig själv.

     Mitt inre är helt ok. Jag är en bra tjej. Men mitt yttre är bara en stor fet blobb. Jag har varit så elak mot mig själv och pratat om mig själv i såna ordalag så det är helt otroligt. Självförakt är nog det sanna ordet.

    Jag skulle aldrig någonsin säga eller tänka såna saker mot någon annan.

    Men jag har varit så dum mot mig själv så länge så jag märker inte ens längre när jag säger saker. Hånar mig själv.

    Mina matvanor är inte de allra sämsta. Problemet är att jag rör mig för lite.

    Min älskling blir ledsen när jag är så dum mot mig själv. Och han tycker synd om mig för att jag inte tycker om mig själv. Därför vill han hjälpa mig. Som sagt; jag är nog väldigt tjatig om hur ful jag är, men jag märker det inte själv. Det är en del av min vardag att tycka att alla är så mycket bättre och finare än jag.

    Men jag är rädd för att det kan bli så fel om han ska försöka bli min PT.

    Jag är rädd för att om jag fortsätter så här så kommer jag att förlora honom. Inte pga min vikt, utan för att jag klagar och inte gör något åt det.

    Men jag är lat. Och är liksom så övertygad om att jag inte kommer att någonsin kunna gå ner så att jag har liksom gett upp innan jag ens har försökt.

    Har säkert skrivit det tidigare, men jag gillar ju gruppträningar. Typ zumba. Men just nu vågar jag för fn inte ens gå till en träning för att jag är helt övertygad om att både tränare och övriga deltagare kommer att titta på mig. Äcklas över mig och tycka att jag är värdelös för att jag inte orkar ge järnet under hela passet.

    Oj, så mycket det blev att handla om mig. 

    Men det om min vikt och varför han vill hjälpa mig.


    Ja, där kan vara ett orosmoln i paradiset, ta inte upp det du tycker illa om dig själv, fokusera på det positiva, tex att du är galen i honom och han får dig att känna dig som 17 igen, trevligare höra sånt, han vet nu du är missnöjd, och han kommer stötta och peppa dig den dag du vill förändra kroppen, men han är ju jättenöjd med dig och ditt utseende, så du ska göra det för tex du behöver bättre kondis inför era möten hehe.
  • Giftskåneman
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:10:46 följande:

    Den understrukna raden....stämmer så bra.

    Det kan vara så att vi har bestämt att vi ska äta pizza. (Vilket jag kanske gör en gång varannan månad, innan jag får nån kommentar.)

    När vi väl är där så har jag bestämt mig för en god pizza och verkligen ska njuta av den när det är så sällan. Så ändrar han sig och tar en sallad istället. Där kraschar det!

    Hur fan ska jag kunna njuta av en pizza när jag ser ut som jag gör, medan han äter en sallad som verkligen inte behöver hålla igen. 

    Då känns det bara som att jag är ett jävla svullo och jag blir irriterad och liksom ledsen på honom som liksom "sviker" mig. Som att han driver med mig och lockar mig till att äta dåligt. Fånigt va? 

    Men han kommenterar inte. Har aldrig hänt. Det räcker med mina egna tankar. De jävlas tillräckligt med mig.


    Du ska inte bry dig så mycket om vad andra ev kan tro om dig, tänk om det är så att eftersom du gillar hans kropp, och han din, därför han inte vill ha pizza för han är kanske rädd för du ska tycka mindre om honom?
  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Rex) skrev 2019-10-27 16:58:49 följande:
    Jo jag läste samma, men HUR vill han hjälpa? Genom att kommentera vad som ligger på tallriken? Hur hon lever, motionerat osv.

    Du kanske tar för givet att han glatt älskar varje millimeter av henne och fullkomligt struntar i eventuella hälsorisker som kommer med övervikt. Är han förälskad så vill han väl att hon ska hålla sig frisk och sund så de får leva länge ihop?

    Har man låg självkänsla och redan har svårt att gå ner och leva sunt så tar man det lätt som kritik.

    Vi får se om Ts vill kommentera helt enkelt. Både du och jag kan ha helt fel! Vilket jag naturligtvis hoppas att jag har.

    Hmmm.....nä, han kommenterar inte.

    Han älskar faktiskt varje millimeter av mig. Eller det tror jag åtminstone.
    Just hälsoaspekten...har nog liksom aldrig tänkts på.

    Han är mest ledsen över att min dåliga självkänsla (och vikt) stoppar mig från så mycket i livet.
    " Nej, jag kan inte göra det för tänk om jag inte orkar."
    "Vill gärna hänga med på det där men jag tror inte att jag kommer att klara det."
    "Nej, jag kan inte köpa det jag tycker är vackert för det kommer inte att vara fint på mig."
    "Nej vi kan inte göra det i sängen för tänk om han ser alla mina valkar, eller jag är verkligen så ful från det hållet."

    Jo, du har helt rätt i att jag gärna tar allt som kritik, även om jag vet att det inte är menat så.

    Som ett exempel; På skoj nämnde han en sak vi kunde göra om jag hade string på mig. Han ville visa att han ville ha mig (i sängen). Gulligt av honom.

    MEN: jag sparkade bakut. Sade att jag aldrig hade haft string, att jag var alldeles för fet. Att om han ville ha en tjej som passade i string så fick han minsann hitta någon annan!
    Ni ser.... han försöker visa att han tänder på mig och jag tar det som en förolämpning och att han inte vill ha mig som jag ser ut. Jobbigt. Både för honom och mig. Vilken bitch jag är för att jag skäms.... 

  • Anonym (Tjockis)
    Anonym (Fluffig) skrev 2019-10-27 18:09:33 följande:
    Du är ju bara för härlig! Eller nu båda. Jodå det har hänt lite. Har träffat en man. Vän till vän. Gemensamt intresse. Bor en bra bit bort men passerar här en hel del. Han är precis vad jag behöver. Trygg och stabil. Humor. Fantastisk älskare - han rev alla murar. Glömde bort att vara rädd och orolig. Det bara hände. Ändå så osäker på om jag lever upp till hans önskemål. Men det känns väldigt bra när vi ses. Vågar inte riktigt tro på det här. Rädd att bli besviken. Jävligt bittert att jag hittat knöl i bröstet. Står han pall eller drar han vidare? Ja ni vet ju vad förnuftet säger. Men fan! Inte nu!

    Så sammanfattningsvis är att jag har vågat leva lite men så sätts käppar i hjulet. Kramar till er båda!
    Åh så glad jag är för din skull!!!
    Men precis alla känslor som du har, har jag haft! Känner igen mig så mycket.
    Och lycka till med din hälsa hjärtat. Hoppas han står pall och är ditt stöd.
    Kram
  • Giftskåneman
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:28:09 följande:

    Hmmm.....nä, han kommenterar inte.

    Han älskar faktiskt varje millimeter av mig. Eller det tror jag åtminstone.

    Just hälsoaspekten...har nog liksom aldrig tänkts på.

    Han är mest ledsen över att min dåliga självkänsla (och vikt) stoppar mig från så mycket i livet.

    " Nej, jag kan inte göra det för tänk om jag inte orkar."

    "Vill gärna hänga med på det där men jag tror inte att jag kommer att klara det."

    "Nej, jag kan inte köpa det jag tycker är vackert för det kommer inte att vara fint på mig."

    "Nej vi kan inte göra det i sängen för tänk om han ser alla mina valkar, eller jag är verkligen så ful från det hållet."

    Jo, du har helt rätt i att jag gärna tar allt som kritik, även om jag vet att det inte är menat så.

    Som ett exempel; På skoj nämnde han en sak vi kunde göra om jag hade string på mig. Han ville visa att han ville ha mig (i sängen). Gulligt av honom.

    MEN: jag sparkade bakut. Sade att jag aldrig hade haft string, att jag var alldeles för fet. Att om han ville ha en tjej som passade i string så fick han minsann hitta någon annan!

    Ni ser.... han försöker visa att han tänder på mig och jag tar det som en förolämpning och att han inte vill ha mig som jag ser ut. Jobbigt. Både för honom och mig. Vilken bitch jag är för att jag skäms.... 


    Ja fy dig att vara så bitchig
  • Anonym (Tjockis)
    Giftskåneman skrev 2019-10-28 15:17:08 följande:
    Du ska inte bry dig så mycket om vad andra ev kan tro om dig, tänk om det är så att eftersom du gillar hans kropp, och han din, därför han inte vill ha pizza för han är kanske rädd för du ska tycka mindre om honom?
    Tycka mindre om honom?
    Det kan han ju inte tro. Han blir ju bara snyggare och snyggare. 
    Nä, det existerar inte.
  • Anonym (Tjockis)
    Giftskåneman skrev 2019-10-28 15:32:21 följande:
    Ja fy dig att vara så bitchig
    Förstår inte. Driver du med mig?
  • Giftskåneman
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:56:12 följande:

    Tycka mindre om honom?

    Det kan han ju inte tro. Han blir ju bara snyggare och snyggare. 

    Nä, det existerar inte.


    Han är man, män talar i inte om sin vikt, så han är kanske jätterädd du ska lämna honom om han blir tjock.
  • Phalaenopsis
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:02:10 följande:
    Har säkert skrivit det tidigare, men jag gillar ju gruppträningar. Typ zumba. Men just nu vågar jag för fn inte ens gå till en träning för att jag är helt övertygad om att både tränare och övriga deltagare kommer att titta på mig. Äcklas över mig och tycka att jag är värdelös för att jag inte orkar ge järnet under hela passet.

    Oj, så mycket det blev att handla om mig. 
    Men det om min vikt och varför han vill hjälpa mig.
    Men är det inte jättepopulärt med tjockisar på gruppträning? "Åh, titta! Någon som tar tag i sin vikt och sina vanor - fantastiskt!" Och zumba är väl bra för folk med mycket kurvor?
    Anonym (Tjockis) skrev 2019-10-28 15:28:09 följande:

    Han är mest ledsen över att min dåliga självkänsla (och vikt) stoppar mig från så mycket i livet.
    " Nej, jag kan inte göra det för tänk om jag inte orkar."
    "Vill gärna hänga med på det där men jag tror inte att jag kommer att klara det."
    "Nej, jag kan inte köpa det jag tycker är vackert för det kommer inte att vara fint på mig."
    "Nej vi kan inte göra det i sängen för tänk om han ser alla mina valkar, eller jag är verkligen så ful från det hållet."

    Jo, du har helt rätt i att jag gärna tar allt som kritik, även om jag vet att det inte är menat så.

    Som ett exempel; På skoj nämnde han en sak vi kunde göra om jag hade string på mig. Han ville visa att han ville ha mig (i sängen). Gulligt av honom.

    MEN: jag sparkade bakut. Sade att jag aldrig hade haft string, att jag var alldeles för fet. Att om han ville ha en tjej som passade i string så fick han minsann hitta någon annan!
    Ni ser.... han försöker visa att han tänder på mig och jag tar det som en förolämpning och att han inte vill ha mig som jag ser ut. Jobbigt. Både för honom och mig. Vilken bitch jag är för att jag skäms.... 


    Jag kan förstå om han tycker att det är sorgligt din självbild hindrar dig från att göra saker du egentligen tycker om. Istället:
    "Jag försöker det här, även om jag inte orkar hela vägen. Jag struntar i om någon ser det, jag gör ju det för att det är kul i alla fall."
    "Jag hänger med, så får vi ser hur bra det går."
    "Jag provar det som är vackert, och ser om det smickrar mig också."
    "Han har redan sett varenda valk, och kan ändå inte hålla händerna ifrån mig. Jag och mina valkar måste vara jättesexiga!"

    Han kanske tyckte att du och dina valkar skulle kunna ha kul i sängen inklusive lite string? Uppenbarligen tyckte han att lite string inte skulle vara fel på dig.

  • Anonym (Tjockis)

    Men vilket gulligt svar. Tack!
    Ska försöka tänka så.

Svar på tråden Ledsen tjockis