• Anonym (Tror ni det?)

    Kommer det ske fler terrordåd i Sverige tror ni?

    Kommer det ske fler terrordåd i Sverige tror ni?

  • Svar på tråden Kommer det ske fler terrordåd i Sverige tror ni?
  • Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (NN) skrev 2019-07-11 23:54:11 följande:
    Ingen är så blind som den som inte vill se. Du har kanske missat Säpos information om att antalet islamska extremister i Sverige har ökat lavinartat och numera uppgår tusentals personer?
    Samma säpo som sa att vänsterextrema var det största hotet under hela 1990-2000 samtidigt som ingen dödades i terrorattentat gjorda av vänsterextrema. Vad nazisterna som enligt säpo inte var ett så stort problem vet vi. Dom sprängde bilbomber. Dom sprängde lägenheter. Dom dödade poliser, journalister mfl. Och skadade till och med barn i sina attentat. Säpo har inte så bra koll. Och visst det kanske stämmer att vi har ett tusentals islamiska extremister. Det innebär inte att det kommer ske terrorattentat för det. Visst vi ska givetvis hålla stenkoll på dom. Men som jag skrev om vi ser till attentat då har vi haft få gjorda av islamister medans vi har haft många gjorda av nazister. Och vi har en rätt många av dom. Stora delar av Sverige har gått rejält långt åt höger. NMR tränar ju för att göra stadskupp. 
  • Anonym (NN)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-07-12 00:03:48 följande:

    Samma säpo som sa att vänsterextrema var det största hotet under hela 1990-2000 samtidigt som ingen dödades i terrorattentat gjorda av vänsterextrema. Vad nazisterna som enligt säpo inte var ett så stort problem vet vi. Dom sprängde bilbomber. Dom sprängde lägenheter. Dom dödade poliser, journalister mfl. Och skadade till och med barn i sina attentat. Säpo har inte så bra koll. Och visst det kanske stämmer att vi har ett tusentals islamiska extremister. Det innebär inte att det kommer ske terrorattentat för det. Visst vi ska givetvis hålla stenkoll på dom. Men som jag skrev om vi ser till attentat då har vi haft få gjorda av islamister medans vi har haft många gjorda av nazister. Och vi har en rätt många av dom. Stora delar av Sverige har gått rejält långt åt höger. NMR tränar ju för att göra stadskupp. 


    Du går 40 år tillbaka i tiden. Om vi istället spolar fram bandet till år 2015 och framåt, dvs nutid, hur ser du på saken då? Ett känt terrorbrott begicks på Drottninggatan 2015 (ett försök till terror genom sprängning genomfördes vid Drottninggatan år 2010). Problemet med muslimska extremister i Sverige var inte så stort för 20-40 år sedan, eller hur. Du försöker dribbla med korten.

    Antalet anmälda sexrelaterade brott har ökat lavinartat sedan 2015, med samma lagstiftning som gällt sedan 2013. Ökningen beror mao inte på ändrad lagstiftning. Det råkar sammanfalla med den kraftigt ökade asylinvandringen. Terrorbrott? Det upplevs nog som terror för den som blivit drabbad.

    Hur som helst bör du vara hederlig i din retorik och inte jämföra med tider då andelen muslimer i Sverige var minimal eller obefintlig. Spola fram bandet, som sagt. Jämför inte med vad som hände för 40 år sedan.
  • Anonym (statistik)

    Statistiskt sätt kommer det sannolikt ske igen, förr eller senare.

  • Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (NN) skrev 2019-07-12 00:18:02 följande:
    Du går 40 år tillbaka i tiden. Om vi istället spolar fram bandet till år 2015 och framåt, dvs nutid, hur ser du på saken då? Ett känt terrorbrott begicks på Drottninggatan 2015 (ett försök till terror genom sprängning genomfördes vid Drottninggatan år 2010). Problemet med muslimska extremister i Sverige var inte så stort för 20-40 år sedan, eller hur. Du försöker dribbla med korten.

    Antalet anmälda sexrelaterade brott har ökat lavinartat sedan 2015, med samma lagstiftning som gällt sedan 2013. Ökningen beror mao inte på ändrad lagstiftning. Det råkar sammanfalla med den kraftigt ökade asylinvandringen. Terrorbrott? Det upplevs nog som terror för den som blivit drabbad.

    Hur som helst bör du vara hederlig i din retorik och inte jämföra med tider då andelen muslimer i Sverige var minimal eller obefintlig. Spola fram bandet, som sagt. Jämför inte med vad som hände för 40 år sedan.
    Jag gick inte tillbaka 40 år jag skrev under 40 år dvs från 40 år sedan och till dags datum. Sen om vi tar terrordåden som gjordes av muslimer det första misslyckades totalt. Det andra lyckades tyvärr. Men under samma tid hade vi flera nazistiska terrordåd. Det senaste bara för några år sedan då som tur var bara en person blev skadad. Den andra bomben hittades innan den skadade flera. Förövrigt hade vi massor av muslimer på 1990-2000 talet. Det var mycket det som nazisterna gnällde över även då. Sen ska vi ta sexrelaterade brott då har lagstiftningen ändras på många punkter och ser man på forskning då går det inte att se att invandringen spelat en stor roll. Svennebannan är rätt bra på att våldta också. Se bara på SD dom har själva problem med sexövergrepp. Sen om vi ska snacka om terror då uppfattas nog att bli slagen, nedstucken trakasserad som terror vilket nazister och SD svansen sysslar med. 

    Återigen fanns mycket muslimer under 90 talet och framåt. Om du inte vet det då vete fan var du bott. Och när du skriver att andelen muslimer var obefintlig innan dess då undrar jag om du levt i en hydda. Kom en jäkla massa från Turkiet, Iran och andra länder på 70-80 talet. Antar att du är född på 2000 talet eftersom du inte har en aning om det.
  • Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (NN) skrev 2019-07-12 00:18:02 följande:
    Du går 40 år tillbaka i tiden. Om vi istället spolar fram bandet till år 2015 och framåt, dvs nutid, hur ser du på saken då? Ett känt terrorbrott begicks på Drottninggatan 2015 (ett försök till terror genom sprängning genomfördes vid Drottninggatan år 2010). Problemet med muslimska extremister i Sverige var inte så stort för 20-40 år sedan, eller hur. Du försöker dribbla med korten.

    Antalet anmälda sexrelaterade brott har ökat lavinartat sedan 2015, med samma lagstiftning som gällt sedan 2013. Ökningen beror mao inte på ändrad lagstiftning. Det råkar sammanfalla med den kraftigt ökade asylinvandringen. Terrorbrott? Det upplevs nog som terror för den som blivit drabbad.

    Hur som helst bör du vara hederlig i din retorik och inte jämföra med tider då andelen muslimer i Sverige var minimal eller obefintlig. Spola fram bandet, som sagt. Jämför inte med vad som hände för 40 år sedan.
    Jag gick inte tillbaka 40 år jag skrev under 40 år dvs från 40 år sedan och till dags datum. Sen om vi tar terrordåden som gjordes av muslimer det första misslyckades totalt. Det andra lyckades tyvärr. Men under samma tid hade vi flera nazistiska terrordåd. Det senaste bara för några år sedan då som tur var bara en person blev skadad. Den andra bomben hittades innan den skadade flera. Förövrigt hade vi massor av muslimer på 1990-2000 talet. Det var mycket det som nazisterna gnällde över även då. Sen ska vi ta sexrelaterade brott då har lagstiftningen ändras på många punkter och ser man på forskning då går det inte att se att invandringen spelat en stor roll. Svennebannan är rätt bra på att våldta också. Se bara på SD dom har själva problem med sexövergrepp. Sen om vi ska snacka om terror då uppfattas nog att bli slagen, nedstucken trakasserad som terror vilket nazister och SD svansen sysslar med. 

    Återigen fanns mycket muslimer under 90 talet och framåt. Om du inte vet det då vete fan var du bott. Och när du skriver att andelen muslimer var obefintlig innan dess då undrar jag om du levt i en hydda. Kom en jäkla massa från Turkiet, Iran och andra länder på 70-80 talet. Antar att du är född på 2000 talet eftersom du inte har en aning om det.
  • Frontline
    Anonym (Tror ni det?) skrev 2019-07-11 15:42:40 följande:
    Kommer det ske fler terrordåd i Sverige tror ni?
    Ja absolut, frågan är bara när..

    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (NN)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-07-12 00:52:51 följande:

    Jag gick inte tillbaka 40 år jag skrev under 40 år dvs från 40 år sedan och till dags datum. Sen om vi tar terrordåden som gjordes av muslimer det första misslyckades totalt. Det andra lyckades tyvärr. Men under samma tid hade vi flera nazistiska terrordåd. Det senaste bara för några år sedan då som tur var bara en person blev skadad. Den andra bomben hittades innan den skadade flera. Förövrigt hade vi massor av muslimer på 1990-2000 talet. Det var mycket det som nazisterna gnällde över även då. Sen ska vi ta sexrelaterade brott då har lagstiftningen ändras på många punkter och ser man på forskning då går det inte att se att invandringen spelat en stor roll. Svennebannan är rätt bra på att våldta också. Se bara på SD dom har själva problem med sexövergrepp. Sen om vi ska snacka om terror då uppfattas nog att bli slagen, nedstucken trakasserad som terror vilket nazister och SD svansen sysslar med. 

    Återigen fanns mycket muslimer under 90 talet och framåt. Om du inte vet det då vete fan var du bott. Och när du skriver att andelen muslimer var obefintlig innan dess då undrar jag om du levt i en hydda. Kom en jäkla massa från Turkiet, Iran och andra länder på 70-80 talet. Antar att du är född på 2000 talet eftersom du inte har en aning om det.


    Jo, men från 40 år sedan till dagens datum innefattar även 40 år. Jag trodde att uttryck som svennebannan var ovanliga i Ångermanland men du kommer kanske inte därifrån ursprungligen?

    Jo, det fanns muslimer även på 90-talet men inte i den omfattning och extremism vi ser idag. När du gör jämförelser bör den vara relevant. Våra naiva politiker låter utvecklingen fortsätta.

    Bomben år 2010 detonerade, men inte som planerat. Även terroristens bil full med sprängmedel som brann vid Olof Palmes gata skulle explodera men det inträffade inte. Det bara tillfälligheter att terrorhandlingarna misslyckades och att ingen annan dog förutom den muslimske terroristen.

    Vilka övriga terrordåd har skett i Sverige de senaste 15 åren som varit riktade mot traditionella svenskar (gammelsvenskar), där så många svenskar som möjligt skulle dö, förutom de på Drottninggatan år 2010 och 2015? Utvecklingen pekar på att det är hotet från muslimska extremister som är det verkliga hotet mot gammelsvenskar, dvs vi som har rötter i Sverige sedan flera generationer tillbaka och har växt upp med kristendomen.

    Ganska intressant beträffande våldtäkter, att du skriver att lagstiftningen ändrats, när jag precis innan hade skrivit att lagstiftningen inte hade ändrats från 2013 och framåt i den årliga statistik som finns tillgänglig från BRÅ. Kan tillägga att t.o.m. 2005 framgick även etnicitet i sammanställningen från BRÅ, där det var tydligt att personer med utländsk bakgrund var kraftigt överrepresenterad (redan då mao).

    Den lavinartade ökningen av sexrelaterade brott vi sett från 2015 och framåt sammanfaller med den kraftiga asylinvandringen och MED SAMMA LAGSTIFTNING från 2013. Lika bra att vara tydlig för att minska risken att det sprids myter och lögner.
  • KlantSmurfen
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-07-12 00:52:46 följande: #23
    Jag gick inte tillbaka 40 år jag skrev under 40 år dvs från 40 år sedan och till dags datum. Sen om vi tar terrordåden som gjordes av muslimer det första misslyckades totalt. Det andra lyckades tyvärr. Men under samma tid hade vi flera nazistiska terrordåd. Det senaste bara för några år sedan då som tur var bara en person blev skadad. Den andra bomben hittades innan den skadade flera. Förövrigt hade vi massor av muslimer på 1990-2000 talet. Det var mycket det som nazisterna gnällde över även då. Sen ska vi ta sexrelaterade brott då har lagstiftningen ändras på många punkter och ser man på forskning då går det inte att se att invandringen spelat en stor roll. Svennebannan är rätt bra på att våldta också. Se bara på SD dom har själva problem med sexövergrepp. Sen om vi ska snacka om terror då uppfattas nog att bli slagen, nedstucken trakasserad som terror vilket nazister och SD svansen sysslar med. 

    Återigen fanns mycket muslimer under 90 talet och framåt. Om du inte vet det då vete fan var du bott. Och när du skriver att andelen muslimer var obefintlig innan dess då undrar jag om du levt i en hydda. Kom en jäkla massa från Turkiet, Iran och andra länder på 70-80 talet. Antar att du är född på 2000 talet eftersom du inte har en aning om det.
    "Sen ska vi ta sexrelaterade brott då har lagstiftningen ändras på många punkter och ser man på forskning då går det inte att se att invandringen spelat en stor roll."

    Vilken forskning? Menar du den forskningen som "går det inte att se att invandringen spelat en stor roll" folket inte vill ha, den forskningen finns inte.
    Därför vill vänsterkvinnor inte tala om våldtäkterna | steigan.no

    2018. Ann Charlott Altstadt

    Att 12 procent av kvinnorna i befolkningen undviker att gå ut ensamma kvällstid i sitt bostadsområde och 30 procent känner sig mycket eller ganska otrygga skulle förr lyfts som en avgörande feministisk fråga och beskrivits i krigstermer.

    Jag antar att orsaken hittas i Brå:s rapport från 2005 som visar att det var 4,5 gånger vanligare för utrikes födda män att registreras som misstänkta för våldtäkt än för dem med svenskfödda föräldrar (Brå undersökte förhållandet 1997?2001). De senare 20 åren har antalet män från riskgruppen blivit många fler och det är därmed rimligt att anta att problemet idag är än större.

    Istället för 90-talets aktivism har våldtäkt som samhällsproblem medfört en väldig, passiviserande värderingskrasch. Antirasismen har kolliderat med radikalfeminismen och lämnat den senare i spillror.

    Konsekvensen blir att två olika teorier, båda lika bristfälliga inför den komplexa verkligheten, idag måste tillämpas för att förklara våldtäkt och andra sexualbrott; könsmaktsordningen eller socioekonomiska faktorer ? allt beroende på gärningsmannens hudfärg.

    För patriarkatet anses paradoxalt nog kunna förklara allt från allvarliga metoo-övergrepp till minsta beståndsdel i relationen mellan könen, förutom när männen har sin bakgrund i världens mest patriarkala kulturer.

    När Expressens kartläggning i våras visade att endast 1 av 43 dömda gruppvåldtäktsmän 2016?2017 har svenskfödda föräldrar gav vänsterpartisten Linda Westerlund Snecker förklaringen; bristande integration, bostadstillgång och skolresultat samt maskulinitetsnormer som uteslöt prat och kramar.

    steigan.no/2018/07/darfor-vill-vansterkvinnor-inte-tala-om-valdtakterna/

  • Anonym (Otrygga)
    Anonym (ångermanlänning) skrev 2019-07-12 00:03:48 följande:

    Samma säpo som sa att vänsterextrema var det största hotet under hela 1990-2000 samtidigt som ingen dödades i terrorattentat gjorda av vänsterextrema. Vad nazisterna som enligt säpo inte var ett så stort problem vet vi. Dom sprängde bilbomber. Dom sprängde lägenheter. Dom dödade poliser, journalister mfl. Och skadade till och med barn i sina attentat. Säpo har inte så bra koll. Och visst det kanske stämmer att vi har ett tusentals islamiska extremister. Det innebär inte att det kommer ske terrorattentat för det. Visst vi ska givetvis hålla stenkoll på dom. Men som jag skrev om vi ser till attentat då har vi haft få gjorda av islamister medans vi har haft många gjorda av nazister. Och vi har en rätt många av dom. Stora delar av Sverige har gått rejält långt åt höger. NMR tränar ju för att göra stadskupp. 


    Tränar dom för statskupp? När, var och hur? Om du nu kan svara på det? Källa på det kanske?
  • Anonym (ångermanlänning)
    Anonym (NN) skrev 2019-07-12 08:52:03 följande:
    Jo, men från 40 år sedan till dagens datum innefattar även 40 år. Jag trodde att uttryck som svennebannan var ovanliga i Ångermanland men du kommer kanske inte därifrån ursprungligen?

    Jo, det fanns muslimer även på 90-talet men inte i den omfattning och extremism vi ser idag. När du gör jämförelser bör den vara relevant. Våra naiva politiker låter utvecklingen fortsätta.

    Bomben år 2010 detonerade, men inte som planerat. Även terroristens bil full med sprängmedel som brann vid Olof Palmes gata skulle explodera men det inträffade inte. Det bara tillfälligheter att terrorhandlingarna misslyckades och att ingen annan dog förutom den muslimske terroristen.

    Vilka övriga terrordåd har skett i Sverige de senaste 15 åren som varit riktade mot traditionella svenskar (gammelsvenskar), där så många svenskar som möjligt skulle dö, förutom de på Drottninggatan år 2010 och 2015? Utvecklingen pekar på att det är hotet från muslimska extremister som är det verkliga hotet mot gammelsvenskar, dvs vi som har rötter i Sverige sedan flera generationer tillbaka och har växt upp med kristendomen.

    Ganska intressant beträffande våldtäkter, att du skriver att lagstiftningen ändrats, när jag precis innan hade skrivit att lagstiftningen inte hade ändrats från 2013 och framåt i den årliga statistik som finns tillgänglig från BRÅ. Kan tillägga att t.o.m. 2005 framgick även etnicitet i sammanställningen från BRÅ, där det var tydligt att personer med utländsk bakgrund var kraftigt överrepresenterad (redan då mao).

    Den lavinartade ökningen av sexrelaterade brott vi sett från 2015 och framåt sammanfaller med den kraftiga asylinvandringen och MED SAMMA LAGSTIFTNING från 2013. Lika bra att vara tydlig för att minska risken att det sprids myter och lögner.
    Vi från Ångermanland använder alla möjliga uttryck. Vi har internet och tv m.m även här så vi är inte helt isolerade från omvärlden om du tror det.

    Det fanns flera islamist grupper på 80 och 90 talet också. Det fanns massor av muslimer. 

    Sen ska vi räkna odetonerade bomber då har vi som sagt var några som nazisterna lagt ut. Sen tittar man över historien har det inte varit mer terrorattentat i Europa nu jämfört med tidigare. Skillnaden har varit att det varit lite mer gjorda av islamister. Men högerextrema börjar komma ifatt. I Tyskland har dom haft en del och även i övriga av europa. Och vi hade ju ett av dom värsta i vårt grannland. Sen när det gäller hot mot oss "gammelsvenskar" som du skriver så är det lika mycket från infödda nazister som från muslimer. Jag har själv rötter i Sverige så långt man kan komma i kyrkböcker så jag har troligen förfäder från vikingatiden så jag borde räknas som sk gammelsvensk. Men jag känner mig inte hotad av muslimer. För det första även om det finns en del extrema så är det en liten klick av alla muslimer i sverige. Och det du skriver om att växt upp i ett kristet samhälle. Jag vet inte hur gammal du är men du måste vara äldre än vad jag är för jag växte upp i ett sekulärt samhälle där dom flesta inte var kristna. Tvinga inte på oss andra din religion. Förövrigt har jag aldrig blivit hotad till livet av någon muslim men har det flera ggr av nazister och sd anhängare. Sen att islamister skulle vara det största hotet stämmer inte riktigt. Visst det kanske sker ett attentat då och då men dom inriktar sig mest på mellan östern. NMR däremot har ett uttalat hot om att göra statskupp för att skapa en diktatur i Sverige och dom tränar för att göra det.

    När det gäller våldtäkter är det lustigt att du påstår att inga lagar har ändrats med tanke på att vi nyss fick en prejudicerande dom i HD baserad på en ny lag. Men det kanske du har missat. Sen finns det en massa forskning som förklarar ökningen bla på brå men det verkar du inte orkat läsa. Sen är det lustigt när SD driver på om det med tanke på alla sexövergrepp som deras egna politiker gör men det är en annan sak.
Svar på tråden Kommer det ske fler terrordåd i Sverige tror ni?