• Anonym (baxx)

    Brukar du snatta?

    ..Elller kanske har du snattat nån gång, isåfall vad? Skrattande

  • Svar på tråden Brukar du snatta?
  • Anonym (Missus)

    Snattade en gång för nästan 45 år sedan när jag var 14 och gick så mycket stryk att jag inte kunde sitta på en stund efteråt.

    Lärde mig läxan och snattade aldrig igen.

  • Anonym (Lite prylar)

    Brukar ta med mig godis och prylar från jobbet, chefen märker aldrig någonting ändå.

  • Anonym (Sun)

    Snattade godis när jag gick i lågstadiet tillsammans men några olika kompisar. Men var modig och så ifrån ganska snart att jag inte ville mer.

    I tonåren provade jag att snatta en liten grej från typ HM. Förstår inte att jag tog den risken. Men ville väl testa. Gjorde sedan inte om det.

    Hade en kompis som i tonåren snattade jeans, kläder, smink och annat.

  • Anonym (P)

    Inte sedan högstadiet när jag ville vara tuff och cool. Vilken töntig idiot jag var. Idag skulle det aldrig falla mig in.

  • Anonym (P)
    Anonym (P) skrev 2019-07-14 00:19:45 följande:

    Inte sedan högstadiet när jag ville vara tuff och cool. Vilken töntig idiot jag var. Idag skulle det aldrig falla mig in.


    Glömde vad: mestadels smink, hårklämmor och annat krafs. Cigg lyckades jag snatta nångång.
  • Anonym (Sebben)

    Näe. Är ärlig. Kan betala för mig. Sover gott.

  • Anonym (-)

    Eh, nej, det brukar jag inte. Vilken normal människa har det som vana!?

    Jag har dock snattat ägg en gång - ur en kartong på Hemköp vid Sergels torg, för att ägga polisbilarna som stod på plattan. Jag var typ 13-14 år och allmänt obstinat och vidrig.

    Förlåt Hemköp! Förlåt tunnelbanepolisen och ungdomsroteln.

  • Anonym (-)
    Anonym (diver) skrev 2019-07-14 00:39:59 följande:

    Jag behöver inte snatta, jag dumpstrar.


    Vilket är stöld.
  • Anonym (diver)
    Anonym (-) skrev 2019-07-14 00:41:17 följande:
    Vilket är stöld.
    Nej det är det inte. Så länge containrar mm är olåsta och inte står på inhägnat, låst område så är det grönt, Vi har pratat många gånger med myndigheter om detta.
  • Anonym (-)
    Anonym (diver) skrev 2019-07-14 00:48:33 följande:

    Nej det är det inte. Så länge containrar mm är olåsta och inte står på inhägnat, låst område så är det grönt, Vi har pratat många gånger med myndigheter om detta.


    Du får inte ens ta någons soppåse som denne ngn slängt. Läs lagboken ffs.
  • Anonym (diver)
    Anonym (-) skrev 2019-07-14 00:50:07 följande:
    Du får inte ens ta någons soppåse som denne ngn slängt. Läs lagboken ffs.
    Du har fel. Det finns flera rättsfall på området. Du kan få diarienummer om du vill ha. Polisen har tillsatt en utredning för ett antal år sedan som kom fram till samma sak och gett ut riktlinjer. 

    Om det är olåst får du dumpstra.
  • Anonym (jenny)

    Jag snattade en godispåse som 8-åring. Hade sjukt dåligt samvete. Jag pallade även äpplen, men det kändes inte lika illa av någon anledning. 
    Däremot så har jag "snattat" av misstag i vuxen ålder. Till exempel tog jag något som jag trodde var ett varuprov från disken i affären för några veckor sedan. Nästa gång jag var där igen så hade de satt upp prisskylten och jag insåg mitt misstag och bad att få betala, men det gick visst inte. 
    Jag har även andra gånger fått med mig saker av misstag eller fått extra. För det mesta går det att reda ut och betala i efterhand. Jag antar att affärer gör misstag åt andra hållet med så att det jämnar ut sig i slutänden, men påtalar förstås alltid om jag upptäcker det. Har till och med lyckats få extravaror när jag beställt via nätet. De ville inte heller ha tillbaka varorna om jag inte betalade porto, vilket jag inte kände för.

  • Anonym (F)
    Anonym (Missus) skrev 2019-07-13 20:42:23 följande:

    Snattade en gång för nästan 45 år sedan när jag var 14 och gick så mycket stryk att jag inte kunde sitta på en stund efteråt.

    Lärde mig läxan och snattade aldrig igen.


    Samma hände mig när jag snattade en BH.

    Hemska straff men vi lärde oss läxan i alla fall till skillnad från ungar idag.
  • Anonym (mikro)
    Anonym (baxx) skrev 2019-07-12 18:10:16 följande:

    men jag kommer hem på dagarna och säger

    idag har jag fått tag på lite ditten och datten,*slänger fram min ryggsäck och ler jättestort* 

    Jag tror behovet är stort,då många människor inte har råd med mat och sånt.


    Varför alla dessa smajlis? Tror knappast du gillar att snatta.

    Har snattat nån gång i min ungdom. För att testa om det är möjligt. Ville väl vara cool.
  • Anonym (näver)

    Jag har aldrig snattat, inte ens som ung. Jag har aldrig tyckt att det varit lockande, och skulle aldrig få för mig att stjäla något.

    Jag har däremot glömt varor i barnvagnens varukorg några gånger på den tiden jag hade småbarn, men jag har upptäckt det senast innan jag gått ut ur butiken, och då sprungit tillbaka och betalat.

  • Anonym (Missus)
    Anonym (F) skrev 2019-07-14 14:57:28 följande:

    Samma hände mig när jag snattade en BH.

    Hemska straff men vi lärde oss läxan i alla fall till skillnad från ungar idag.


    Ja det gjorde vi verkligen!!
Svar på tråden Brukar du snatta?