Söderomslottsskogen skrev 2019-07-17 19:48:29 följande:
Självklart känner jag till lagen om förtal. Frågan är om du gör det. Menar du alltså att jag spridit ut till en större allmänhet att du är klandervärd i ditt beteende...? Spännande med tanke på att du är anonym och jag inte känner till din identitet.
Lite lektyr på Wikipedia du kan allmänbilda dig med:
en.m.wikipedia.org/wiki/Rome_Statute_of_the_International_Criminal_Court
sv.m.wikipedia.org/wiki/Tvångssterilisering
För övrigt så duckar du fortfarande frågan om vad din avsikt med tråden är om inte att försöka övertala andra att inte skaffa barn i syfte att minska populationen. Väntar med spänning på ett svar där.
Vilken dåre. Det vore lustigt om hen är forskare men samtidigt dillar om förtal i en anonym tråd på familjeliv. Jag undrar om ekofascister som ts får betalt av Ryssland för att skapa polarisering kring klimatfrågan och hat mot ekologister.
Jag har alltid röstat på Miljöpartiet men de fascistiska idéer som ts skriver och som jag också har märkt av att hipsters och annan aningslös medelklass anammat ger mig sådan avsmak att jag tappar tron på den gröna rörelsen om sådant ogräs tillåts växa.
Var är humanismen idag? Vilket parti står för den?
Vad är poängen med att anstränga sig för klimatets skull om man inte gör det för sina barns och framtida generationers MÄNNISKORS skull?
Om man likt ts vill att mänskligheten ska försvinna finns det ju ingen poäng i att ändra någon livsstil för det är mänskligheten som är hotad av klimatförändringar, inte planeten i sig.
Det är också så jävla egoistiskt att tycka att man själv ska få existera men att barn inte ska få födas. Då dör ju människan ut. Det finns inte ett enda vettigt argument ts kan framhålla med det målet och motivera folk att sopsortera, inte flyga. ?Varför?? ?Jo för att dina barn får inte finnas, ingen människa får finnas på planeten, jag vill utplåna mänskligheten?.
Och du har helt rätt i att ts uppmanar indirekt till folkmord och tvångssterilisering. Det är livsfarligt att sprida propaganda om att barn är onda och att födande och havande kvinnor hotar planeten. Det är precis sådana värderingar som utmynnar i folkmord om dom får spridning.
Som sagt, börja med att sluta hålla hundar och katter som lyx-husdjur/slavar i hemmen vars foder utgör 30% av människans totala matproduktion INNAN ni börjar snacka om att begränsa barnafödande i väst. Överbefolkningen kanske sker i u-länder men det är i I-länder folk har råd att ge djurfoder till sina hundar och katter så det är i-landshundar som utgör klimatboven. I u-länder äter hundarna sopor.